Fitness Seller

Buikspieren

Bezoekers in dit topic

AnaboliC

Huge Freak
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
9.602
Waardering
3
Train nu mijn buikspieren 1x per week.

Mijn trainingsschema:
Vr: borst, triceps
Zo: rug, buik
di: schouders, biceps
do: benen

Buikschema:
weighted decline crunches 4x 25
reverse crunches 3x25

Binnenkort kan ik ook nog rope crunches doen met een latpully.

- Zal ik ipv weighted decline crunches, rope crunches doen?
En zal ik mijn buik 2x in de week aanpakken, bijvoorbeeld op
'beendag'?

Ik ben verder nu echt aan het bulken. Suggesties?
Zal ik ook nog de obliques trainen?
 
Originally posted by f*cking ecto
Train nu mijn buikspieren 1x per week.

Mijn trainingsschema:
Vr: borst, triceps
Zo: rug, buik
di: schouders, biceps
do: benen

Buikschema:
weighted decline crunches 4x 25
reverse crunches 3x25

Binnenkort kan ik ook nog rope crunches doen met een latpully.

- Zal ik ipv weighted decline crunches, rope crunches doen?
En zal ik mijn buik 2x in de week aanpakken, bijvoorbeeld op
'beendag'?

Ik ben verder nu echt aan het bulken. Suggesties?
Zal ik ook nog de obliques trainen?

Hmmm de buikspieren zijn eigenlijk niet eens zo groot, heeft het wel zin ze zo zeer te pijnigen. Een wasbordje krijgen is vnl een kwestie van het vet weg laten smelten dmv algemene cardio en KT.
Maar die weighted decline crunch, is dat wanneer je je voeten achter zo'n rol haakt en op een schuine bank je situps doet? Dat heb ik vanochtend geprobeerd en besloot de abdominal machine te nemen tot ik wat sterker ben.. toch een set obliques er op gedaan en man, dat deed ZEEEER!
 
Re: Re: Buikspieren

Originally posted by Esperantisto


Hmmm de buikspieren zijn eigenlijk niet eens zo groot, heeft het wel zin ze zo zeer te pijnigen. Een wasbordje krijgen is vnl een kwestie van het vet weg laten smelten dmv algemene cardio en KT.
Maar die weighted decline crunch, is dat wanneer je je voeten achter zo'n rol haakt en op een schuine bank je situps doet? Dat heb ik vanochtend geprobeerd en besloot de abdominal machine te nemen tot ik wat sterker ben.. toch een set obliques er op gedaan en man, dat deed ZEEEER!

Ja het is idd zo'n bankje dat jij bedoelt. Ik doe het nu met gewicht op mijn borst.

Maar zal ik ook de schuine buikspieren aanpakken en welke oefeningen zijn goed voor de onderste buikspieren?
 
Hanging knee raises, waarbij je de rug bol trekt en je heup naar voren beweegt.

Abs zijn samen met onderarmen en kuiten spieren die vooral door genetische aanleg groot of klein zijn.
Het enige wat je door oefening kan doen is de spier meer dikte geven, maar veel zal dat nooit zijn...
 
Re: Re: Re: Buikspieren

Originally posted by f*cking ecto


Ja het is idd zo'n bankje dat jij bedoelt. Ik doe het nu met gewicht op mijn borst.

Maar zal ik ook de schuine buikspieren aanpakken en welke oefeningen zijn goed voor de onderste buikspieren?
Schuine buikspieren is gewoon dat je met je hoofd in de richting van de linker resp. rechterkant gaat ipv recht naar voren.

Als je per se een apparaat wilt hebben: de gym waar ik zit, heeft een abdominal machine en toen ik later de instructies nog eens las, bleek dat je om de onderste buikspieren te doen, je voeten naar achteren achter een rol moest klemmen.
Mijn sportschool in Wageningen had een aparte oblique machine.. waar je naar links en naar rechts beweegt. In feite moet je het met die incline bench ook kunnen.. net zoals ik zei

Hier is de omschrijving:
Weighted Incline Twisting Situp - Hook feet under padding and lie supine on incline bench with hips bent. Hold plate behind neck or on chest with both hands. Flex and twist the waist to one direction while raising the torso from bench by bending hips. Return until the back of the shoulders contact the padded incline board. Repeat to the opposite side alternating twists.
 
Re: Re: Re: Re: Buikspieren

Originally posted by Esperantisto

Schuine buikspieren is gewoon dat je met je hoofd in de richting van de linker resp. rechterkant gaat ipv recht naar voren.

Als je per se een apparaat wilt hebben: de gym waar ik zit, heeft een abdominal machine en toen ik later de instructies nog eens las, bleek dat je om de onderste buikspieren te doen, je voeten naar achteren achter een rol moest klemmen.
Mijn sportschool in Wageningen had een aparte oblique machine.. waar je naar links en naar rechts beweegt. In feite moet je het met die incline bench ook kunnen.. net zoals ik zei

Hier is de omschrijving:
Weighted Incline Twisting Situp - Hook feet under padding and lie supine on incline bench with hips bent. Hold plate behind neck or on chest with both hands. Flex and twist the waist to one direction while raising the torso from bench by bending hips. Return until the back of the shoulders contact the padded incline board. Repeat to the opposite side alternating twists.

Ja thanx :thumb: die oefening deed ik eerst ook, maar ik vond 'm nogal irritant om uit te voeren :p .
 
Ik heb al van alles geprobeerd voor buik, dit voorjaar was ik totaly ripped en waren mijn buikspieren scherp.....maar klein.
Ik doe nu 1 x per week 3 sets voor de onderkant ( incline reverse crunch, 3 sets voor bovenkant (cable crunch) en zelden mijn schuine buikspieren, die wel goed ontwikkeld zijn. En nu worden ze dikker!!!!! Voor buik doe je m.i. snel te veel. Als ze dikker moeten, gewoon zwaar trainen, en als ze scherper moeten: droogtrainen. Veel meer keus is er niet, vrees ik....
 
wasbordje (op dit moment) vind ik ook helemaal niet belangrijk. Ik wil gewoon zo snel mogelijk massa erbij (in het algemeen).
Buikspieren zijn verder belangrijk als stabilisator bij menig oefeningen. Ik wil dus gewoon sterke buikspieren en die sixpack komt nog wel ooit, als ik ga cutten. Maar dat veeeel later ;).
 
komt volgende zomer wel weer he ecto... :D
 
Back
Naar boven