AndroidHealthClinic

Buikspieren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gelul! Dus als ik 5KG pak ver onder mijn max, en ik druk lekker 2 reps (Dat is low dus) dan pak ik dik massa?

Donder op please. (en dat is zeer gemeen bedoeld ja!)
Zo vaak hoor je mensen ouwehoeren over reps low en high en blabla..
De reden dat mensen zeggen low of high reps, is gebaseerd op intensiteit van het gewicht.

Ze bedoelen ermee te zeggen dat het gewicht wat je pakt, net genoeg moet zijn om er ''low reps'' dus 6 tot 10 reps moet kunnen uitvoeren, om zodoende massa te kweken..
DAARNAAST, is het dan ook de bedoeling dat vorm en snelheid juist moet zijn om dit effectief voor elkaar te krijgen.

''High reps'' bedoelen ze dus mee dat je MINDER gewicht pakt en het iets sneller uitvoert, zonder vorm te verslechten, tot zo'n 12 tot 20 reps (Of meer, ligt aan de oefening) zodat je verbrand.. (Cardio achtig)

ALs je dan toch zo bijdehand wilt doen, leg dan even het hele verhaal uit, in plaats van het ''Low reps'' en ''High reps'' verhaal, want zoals je dat zegt tegen een beginner komt er natuurlijk nooit iets goed uit he!

Blijf liever uit deze sectie :)

True that! En hoe dichter je bij 1RM komt , hoe meer je focus licht op (pure) kracht toch? (Powerlift gericht).
 
Gelul! Dus als ik 5KG pak ver onder mijn max, en ik druk lekker 2 reps (Dat is low dus) dan pak ik dik massa?

Donder op please. (en dat is zeer gemeen bedoeld ja!)
Zo vaak hoor je mensen ouwehoeren over reps low en high en blabla..
De reden dat mensen zeggen low of high reps, is gebaseerd op intensiteit van het gewicht.

Ze bedoelen ermee te zeggen dat het gewicht wat je pakt, net genoeg moet zijn om er ''low reps'' dus 6 tot 10 reps moet kunnen uitvoeren, om zodoende massa te kweken..
DAARNAAST, is het dan ook de bedoeling dat vorm en snelheid juist moet zijn om dit effectief voor elkaar te krijgen.

''High reps'' bedoelen ze dus mee dat je MINDER gewicht pakt en het iets sneller uitvoert, zonder vorm te verslechten, tot zo'n 12 tot 20 reps (Of meer, ligt aan de oefening) zodat je verbrand.. (Cardio achtig)

ALs je dan toch zo bijdehand wilt doen, leg dan even het hele verhaal uit, in plaats van het ''Low reps'' en ''High reps'' verhaal, want zoals je dat zegt tegen een beginner komt er natuurlijk nooit iets goed uit he!

Blijf liever uit deze sectie :)

Jij bent nog best wel vaak een eigenwijs mannetje maar toch zijn je posts vaak niet verkeerd +1;) eensch!
 

Thanks!

True that! En hoe dichter je bij 1RM komt , hoe meer je focus licht op (pure) kracht toch? (Powerlift gericht).

In zekere zin, ja :)

Jij bent nog best wel vaak een eigenwijs mannetje maar toch zijn je posts vaak niet verkeerd +1;) eensch!

Ja ik ben een heel bot eigenwijs klote ventje, geef ik meer dan toe, en hoef daar ook niet schijnheilig om te zijn..
Prove me wrong, ben ik wel de eerste die het toe kan geven (Ook moeten leren!) maar ik vind het super belangrijk dat als je iets zegt, gewoon je hele theorie erbij post, daar hebben mensen gewoon veel meer aan..

Vandaar dat mijn posts altijd zo lang zijn :)
THanks!
 
+ 1 for BicepM
&
Abs are made in tha kitchen!
 
What Bicep (wtf forumname ??? :D) said.

Lowrep is voor massa (en kracht), high reps is voor conditie. Werkt voor elke spiergroep zo, dus ook voor buikspieren.

Lowrep is voor kracht, high rep is voor massa, cardio is voor conditie. Nuff said.
 
Lol hier zijn gewoon standaardschema's/richtlijnene voor.
@ mcm. conditie kan ook lokaal uithoudingsvermogen zijn dus het klopt niet wat je zegt.
Eigenlijk zou 95% van dbb is gewoon een simpel inspanningsfysiologieboek moeten lezen..
Dit laatste slaat niet op jou mcm.
Daarnaast zijn 'high & low reps' ook lekker vage/veilige uitspraken. Wat is high en wat is low? Zo wordt niemand wat wijzer..
 
Buikspieren zijn wel evenwichts-spieren dus ga je ze bij een hoop andere oefeningen (Squats, Bent rows, Deadlifts) nog wel voelen.
Voordat je dus straks je andere oefeningen verpest zou ik erg rustig aan doen.
Met o.a. squats train je ze trouwens toch al, dus doe wat aan je voeding :)
 
Lowrep is voor kracht, high rep is voor massa, cardio is voor conditie. Nuff said.

Ik weet niet wat jij onder lowrep en high rep definieert, maar met low-rep bedoel ik 6-12 reps, en high rep echt richting de 20+. Met high reps ga je niet veel massa aanzetten.
 
What Bicep (wtf forumname ??? :D) said.
Lowrep is voor kracht, high rep is voor massa, cardio is voor conditie. Nuff said.

Hehe, ja mijn forum name.. Ik probeerde er een aantal die niet konden, dus dacht jaaa daaggg ik neem wel BicepM lekker cheesy :D :P
 
Back
Naar boven