AndroidHealthClinic

Buikspieren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

marjon

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
26 jul 2005
Berichten
76
Waardering
0
Hallo,

Ik wil graag mijn buikspierer wat steviger hebben, ik heb begrepen dat ik dit niet elke dag moet doen. Waarom eigenlijk niet (ik ben echt niet bekend hiermee). Ik heb een abroller, is dit goed. Of moet ik het zelf doen. Ik heb gelezen dat zo'n ding de rugspieren ontlast en dat dat beter is. Heeft iemand een tip voor mij.
 
Een abroller ken ik niet. Maar je kunt inderdaad niet iedere dag dezelfde spiergroep trainen als bijvoorbeeld je buik. Tijdens de training komen er kleine scheuren in je spieren en daarna hebben je spieren gemiddeld 96 uur nodig om te helen.
 
Een dieet kan ook wonderen doen! Je kan nog zulke goede buikspieren hebben als er een laag vet over zit dan lijken ze nog steeds soft!
 
De spieren moeten inderdaad kunnen rusten. Ze stellen voor dat de beste training voor buikspieren genoeg is met 2 dagen per week. 3 kan geen kwaad maar meer is overbodig.

Een abroller is zeker goed, maar is slecht 1 oefening in een schema.

Er is keuze genoeg in oefeningen om te combineren hiermee.
 
Ik ben 1.70 en weeg 62 kilo. Dus ik hoef niet echt af te vallen. (Het mooie is wel ff 2 kilo eraf.) Als ik afval merk ik dat meteen aan mijn buik. Ik vind een strakke buik mooi. En ik vindt het ook leuk om daar wat voor te doen.
Wat je (sniperken) dus zegt is dat ik een dag mijn buikspieren voor (abs?) moet doen en een andere dag mijn spieren in mijn zij (de lange spieren?) Ik weet ff niet hoe die spieren heten haha.
Bedankt voor de tips.
 
Omdat buikspieren relatief statischer belast worden dan andere spieren zou je de training hierop kunnen aanpassen: in 4 tellen omhoog, in 4 tellen weer terug. En dat bij alle buikspieroefeningen.
 
je hebt helemaal geen abroller nodig. Dat het de rug ontlast en dat positief is een mythe. Om een goed ontwikkeld buik te krijgen moeten de antagonisten ook goed ontwikkeld zijn. Bij de buikspier is dat dus de onderrugspier (erector spinae).

Ik zou als ik jou was de volgende oefeningen doen:

reverse crunch of legraise
incline crunch (of crunch met ingetrokken benen)
obliques crunch

tussen de 8-12 herhalingen voor groei, boven de 15 herhalingen voor uithoudingsvermogen. Onder de 8 voor kracht.

De weerstand moet je dus hier natuurlijk op aanpassen.

Uiteraard moet je de buikspieren niet elke dag trainen. Net zoals andere spieren, hebben je buikspieren na de training hersteltijd nodig. Hoewel dit bij de buikspieren korter is als bij andere, moet je toch minstens een dag rust nemen.

Je kunt ze dus 2-3 keer per week trainen. Maar zolang je vetpercentage niet laag genoeg is, zullen ze moeilijk zichtbaar worden.
Er wordt ook wel eens gezegd dat als je je lichaam volledig zou trainen je sneller ontwikkelde buikspieren krijgt dan enkel buikspieren alleen trainen.
 
voor de groei is het dan 3 setjes van 8 tot 12 herhalingen ???
 
Laatst bewerkt:
marjon zei:
Hallo,

Ik wil graag mijn buikspierer wat steviger hebben, ik heb begrepen dat ik dit niet elke dag moet doen. Waarom eigenlijk niet (ik ben echt niet bekend hiermee). Ik heb een abroller, is dit goed. Of moet ik het zelf doen. Ik heb gelezen dat zo'n ding de rugspieren ontlast en dat dat beter is. Heeft iemand een tip voor mij.

Abroller is imo zeker niet slecht, alleen zou ik m'n oefeningen niet tot die eene oefening beperken, je hebt ontelbare mogelijkheden, zoek maar eens even op internet...
Voorts moet je je spieren rust geven (dus idd niet elke dag trainen), je spieren worden namelijk gedeeltelijk 'beschadigd' tijdens de training en je lichaam moet die spieren terug opbouwen (herstel) en laten groeien (supercompensatie).
 
He bedankt voor de tips, het moet zeker gaan lukken. Ik heb gister de hele avond gezocht op het net naar oefeningen, en zeker de oefeningen die goedie geeft heb ik opgezocht. Ik ga vanavond oefenen. Trouwens nog ff een vraagje: er stond op een site dat het goed is om een branderig gevoel te krijgen omdat je dan weet dat je het goed doet, maar ik dacht dat dit helemaal niet goed was? Is dit waar.
 
Zijn er hier mensen die situp/crushes doen met 2 zware gewichten op de grond...
voetjes eronder schuiven :D

Een schijf op de buik en gaan met die banaan, xtra langzaam terug....

MAAAAAAArrr een pobleempie is dat ik verder naar achter wil kunnen, ( wil mijn bovelijf meer kunnen hollen, zodat er een grotere rek op mijn abs komt)

HOE lossen jullie DIT op ?

zijn er mensen die dit met een bal ( op liggen) of zo oplossen/
Hoe voeren jullie deze oef. uit ???

Tips,suggesties etc... welkom....

PS; Marjon; Ik denk dat deze manier van oefeningen goed voor je abs te laten groeien zijn.....

het is de bedoeling dat je maar met heel veel moeite 12/15 reps haalt met een setje of 4/6..... ( tenminste das mijn doel :D )
 
Jaccis... probeer eens een een bankje... Omgekeerd zetten dus helt ie naar beneden. Je voeten ergens klemmen, improviseren:p en dan moet het wel lukken hoor...
 
Ik ben gister gaan oefenen, en ik moet zeggen, het gaat best aardig. Leuk dat jullie zoveel tips geven. Ik ben al een weekje bezig zo, en ik ben ook ben afvallen begonnen, en het gaat best lekker zo. Maar is het niet zo dat als je oefeningen doet het laagje vet ook van je buik verdwijnt (en ik begrijp dat ik dan wel op mijn voeding moet letten) Hebben jullie hier nog tips voor?
 
marjon zei:
Ik ben gister gaan oefenen, en ik moet zeggen, het gaat best aardig. Leuk dat jullie zoveel tips geven. Ik ben al een weekje bezig zo, en ik ben ook ben afvallen begonnen, en het gaat best lekker zo. Maar is het niet zo dat als je oefeningen doet het laagje vet ook van je buik verdwijnt (en ik begrijp dat ik dan wel op mijn voeding moet letten) Hebben jullie hier nog tips voor?

Voeding + Cardio.

Zoek even op cardio, dan krijg je voldoende info.
 
Het gaat best lekker met de buikspieren. (Het vereist wel wat discipline.) Maar ik hou me trouw aan mijn schema. Ben nu zo'n twee weken bezig. Echt leuk om zo bezig te zijn. Nog bedankt voor de tips.
 
Back
Naar boven