AndroidHealthClinic

Buikspieren

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Karma
4
Kan je je buikspieren elke dag trainen? nee zeker

maar hoe kan je nou een zichtbare wasbord zien alsje maar 1 keer per week je buikspieren traint
 
Omdat zichtbare buikspieren nu eenmaal meer met je vetpercentage en genetica dan met training te maken hebben... Als je ze 1 keer per week grondig aanpakt zullen ze wel groeien, maar erg groot worden ze toch nooit.
 
is het erg als ik meerder malen per week de buikspieren train?
 
op zich niet neen.

overdrijf er toch niet mee... 3x per week lijkt me een maximum. verder zou ik de abs eerder op kracht trainen. ja wasbordje heb je toch zowieso al, dus kan je die best op kracht trainen ivm algemene gezondheid... (daarmee bedoel ik dus om rug problemen te voorkomen en andere ongemakken en/of blessures)
 
Hoe train je ze dan op kracht?
 
meer gewicht, minder reps, meer setjes, en functionele oefeningen doen.

wat uitgebreider :

met functionele oefeningen denk ik bvb aan alle oefeningen waar je hip flexors met je abs moeten samenwerken. crunches zijn dus uitgesloten als goede functionele oefening.

vbn :
sit-ups, bij voorkeur met gestrekte benen.
kan je op velen manieren doen, bvb eerst horizontaal, en naarmate je sterker wordt, incline gaan werken.
je kan je bvb ook omgekeerd zetten aan een hyperextension en zo je abs doen.

leg raises, zowel met gestrekte benen als gebogen benen

zware side-bends.

verder verkies ik als oblique/transversus oefening de woodchop. is een heel goede oefening voor je hele buikstreek.
 
aha, daar wachtte ik al op :D

zal ff 2 pics posten (bron t-mag.com)

Begin
198pc11.jpg



Einde :
198pc12.jpg
 
Ziet er kewl uit, zal ik morgen ofzo zeker ns proberen...
/me altijd op zoek naar buikspieroefeningen die leuk zijn ipv het eeuwige crunchen + varianten... :D
 
Goeie oefening spike...maar je kan hem ook goed fout doen zodat de nadruk van de buik wordt gehaald. Dus pas op dat je hem wel doet zoals aangegeven.
 
idd Robin :D je moet je goed concentreren op de draaiende beweging die vanuit de buik moet komen. daarom moet je ook stevig op je poten staan.
 
Originally posted by Big Byron
Omdat zichtbare buikspieren nu eenmaal meer met je vetpercentage en genetica dan met training te maken hebben... Als je ze 1 keer per week grondig aanpakt zullen ze wel groeien, maar erg groot worden ze toch nooit.


Dus als je je vetrolletjes wil wegtrainnen moet je je buik meer trainen?
 
hij zegt net het omgekeerde !!

als je je vetrolletjes weg wil werken zal je gewoon lager in je vetpercentage moeten gaan !!

niet méér trainen.

zoals ik al zei, iedereen heeft ze al, en omdat je ze liefst toch niet te groot wil, train je ze best op kracht.
 
je buikspieren kan je in principe vaker trainen, aangezien ze sneller herstellen.
Als je ze zichtbaar wilt hebben moet je je vetlaag op je buik wegwerken, dit kan alleen maar door cardio en eventueel een cuttingsschema te gebruiken
 
Die woodchop noem ik altijd: "de dubbelhandige John Travolta SaturdayNight Fever move" :D
 
lol, dan vind ik 'woodchop' toch een kortere en meer praktische benaming hoor :D
 
Uhm,me pa heeft een up-roller ergens liggen hier.
Goed of slecht apparaat?
Ik had het een keer gedaan en na een tijdje kreeg ik al stevige buik-spierpijn.
Ik vraag me echter af hoe je dat zwaarder zou kunnen maken(minder reps,hoger gewicht)
 
ja spike maar om het aan de leek uit te leggen die nog met bakkebaarden rondlopen ... :roflol:

CQ: dat ding heet een ab roller toch of is up roller een variant? ik hou het niet meer bij.
handverplaatsing en voet/knie verplaatsing maakt het al wat zwaarder
 
hee is dat niet ecsendad Asian op die foto......

:D
 
Back
Naar boven