MuscleMeat

Buikspieren.... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

frans1

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 apr 2003
Berichten
29
Waardering
0
hoi, kan ik binnen 14 weken (zichtbaar) mijn buikspieren verder ontwikkelen ? zo ja, hoe dan ?

is cardio hierbij ook noodzakelijk ?

82 kg. 12% vet
 
Originally posted by CQ_Demolisher


En af en toe je buikspieren op kracht trainen.

Precies, en op uithouding... dat maakt het makkelijker om op het strand de hele tijd je abs gespannen te houden :)
 
En op uithouding = veel herhalingen
Mar hoeveel oefeningen dan, niet te veel neem ik aan.
doe zelf 2 oefeningen, reverse crunch op decline bankje en normalke crunch, dus van elke oefening 3sets, snel uitvoeren en tot failure?
 
Ben ook eigenlijk best wel benieuwd! En ik weet 't, ik had de zoekfunctie moeten gebruiken....;)

Maar d'r zijn zoveel '(on)waarheden' bekend.

'Goed dieëten is al genoeg',

'Twee keer in de week maximaal is voldoende',

'Als je het niet elke dag doet zie je geen resultaat' enz. enz.

Nu zeg ik het hierboven behoorlijk zwart/wit en simpel! Maar ben gewoon benieuwd hoe anderen het aanpakken en wat ervaringen zijn. Ik heb zoveel 'vernomen' over buikspieren dat ik het niet meer weet! ???
 
Dat heeft iedereen hoor Tomassi. T is een kwestie van vallen en opstaan. Pak zezelf nu tweemaal p. week
 
Over snelle reaxies gesproken Dandyman! :p

De arbeidsproductiviteit is vanochtend weer erg groot zo te zien!

Toch ff een vraag, die tweemaal p/week, wat doe je dan precies?

Jaja, ze hebben veel aan ons vanochtend, de economie rust stevig op onze schouders....wij werken wel! :D
 
Nou blijkbaar werken wij niet hard genoeg anders zaten we niet hier te posten:D

Maar ik doe 3 sets reverse crunch (benen omhoog mbv de onderste abs) op een decline bench en een normale crunch met de benen rustend op een bankje.

elke set 15 zwaar geconcentreerde reps en puut gefocusses op de buikspieren, soms haal ik de 15 niet maar ik ga gewoon door.

af en toe superset ik ze ook. Ik pak deze maandag en vrijdag

Maar uiteraard zie je ze niet als je niet op je voeding let en daarbij (genoeg) aan cardio doet, alhowel dit laatste niet voor iedereen op hoeft te gaan. Heeft ook met je genen te maken
 
Laatst bewerkt:
Hard werken, wat is dat? :D

Laatste vraag Dandyman, haha, sorry, mijn hoofd loopt ervan over, maar zal me inhouden! ;)

Jij doet dus geen oefeningen m.b.v. 'machines'? (decline bench is dat toch niet?) Ik weet dat de regel is dat zodra je zonder machines kunt, het meestal goed is, toch???

Maarrrrrr.... 'los' buikspieren trainen voel ik nooit zo goed, of beter gezegd, bij 'los' merk ik niet dat ik ze super inspan. Als ik veel gewicht op een 'machine' doe, merk ik ook echt dat ik ze inspan.....

Haha, wat een goed, technisch verhaal dit! :D Hier komen mijn vele 'niet-weetjes' weer naar boven drijven.

Kzie trouwens dat jij als voorbeeld vaak 'http://www.exrx.net/ExInfo.html' aanhaalt. Waar precies staan die visuele weergave's van de oefeningen daar?! Zoek me rot om de termen&uitvoeringen nu 's goed onder de knie te krijgen!

:( Sorry,val je nu toch lastig....zal me vanaf nu plechtig op mijn werk gaan storten!
 
Originally posted by Tomassi

Jij doet dus geen oefeningen m.b.v. 'machines'? (decline bench is dat toch niet?) Ik weet dat de regel is dat zodra je zonder machines kunt, het meestal goed is, toch???

Maarrrrrr.... 'los' buikspieren trainen voel ik nooit zo goed, of beter gezegd, bij 'los' merk ik niet dat ik ze super inspan. Als ik veel gewicht op een 'machine' doe, merk ik ook echt dat ik ze inspan.....

ik hoef geen extra massa op mn middel, vandaar dat ik mijn eigen weerstand gebruik voor de buikspieren. En dat 'los', dat is denk ik meer een kwestie van goed aanspannen. ik heb in een andere thread een slopend schema nergezet. Niet bedoeld als schema om je aan vast te klammen maar ik wijd hierin o.a. uit over de contractie en t aanspannen. Misschien dat je er wat aan hebt.

http://www.dutchbodybuilding.com/fo...hreadid=5078&perpage=15&display=&pagenumber=3


Originally posted by Tomassi
Kzie trouwens dat jij als voorbeeld vaak 'http://www.exrx.net/ExInfo.html' aanhaalt. Waar precies staan die visuele weergave's van de oefeningen daar?! Zoek me rot om de termen&uitvoeringen nu 's goed onder de knie te krijgen!

Wat bedoel je precies met visuele weergave? er staan toch afbeeldingen bij??? Ikke nie snap he.;)

Maar om termen en uitvoeringen onder de knie te krijgen kan je t best hier rondkijken alhoewel er idd niet veel bijstaat over hoe je oefeningen precies moet uitvoeren. Ben ik wel beetje met je eens, maar anders kan je t best op je sportschool raad vragen indien dat mogelijk is..maar daar ga ik wel van uit.

Originally posted by Tomassi
:( Sorry,val je nu toch lastig....zal me vanaf nu plechtig op mijn werk gaan storten!


Mooi, ikke niet:D
 
vraagje waarom wil je in 14 weken bereiken? speciale reden achter?

verder lijkt t me wel haalbaar... goed dieet + cardio + juiste training voor je buikspieren :)
 
Originally posted by frans1
hoi, kan ik binnen 14 weken (zichtbaar) mijn buikspieren verder ontwikkelen ? zo ja, hoe dan ?

is cardio hierbij ook noodzakelijk ?

82 kg. 12% vet

Lijkt me vrij lastig om dan ook spiermassa te behouden.
 
14 weken want dan heb ik VAKANTIE !
 
ik doe ze ook 2 keer per week eerst 3 * 15 op da schuine bankje met dumbbell van 20kg in mijn handen tegen mijn kin aan zeg maar dan staand benen omhoog gooien en langzaam laten zakken en dan nog de op zon bankje van 90 graden alles 3 * 15 op de maandag en de donderdag en ik heb ze in een maand :) heb ze nog nooit zo gehad heb ook nog pictures op dit board staan daar kan je zien hoe ik ze had in februarie dacht ik nu train ik ze pas een maand weer en de nieuwe foto,s komen er aan :D

***LIVE GOOS ON***
 
frans1 gaat voor de titel (mister venetie) vandaar
 
Remember de vacuum pose van al onze old-skool favorieten: Arnold c.s.? Een belangrijke oefening die zij deden en nu niet vaak meer wordt gedaan is simpelweg: rechtopstaan en je buik inhouden (3*1 minuut). Doe dit voor je buikspier routine en merk het verschil.
De theorie achter deze oefening is de volgende: Onder je sixpack ligt nog een horizontale ring van spieren, zowel aan de buik- als rugzijde, deze dieperliggende spieren zijn zeer belangrijk voor je middenrif-stabiliteit. Probeer het eens en zie je middenrifsterkte met sprongen vooruitgaan!
 
Dat gaat zeker lukken!

Wat ik zelf wel relax vind is mijn buikspier oefeningen opsplitsen. BV op maandag schuine buikspieren (obliques)en op donderdag rechte buikspieren.

Succes!
 
leg raises en cable crunch.. beste oefeningen.
 
Back
Naar boven