MuscleMeat

Buiksteken bij hardlopen (diverse dokter geen raad)

Bezoekers in dit topic

@biertje92

Ik heb het reeds vermeld dat dit komt door schokken, heb het niet bij fietsen enzovoort.
Weet jij misschien oplossing?
 
@biertje92

Ik heb het reeds vermeld dat dit komt door schokken, heb het niet bij fietsen enzovoort.
Weet jij misschien oplossing?

ik weet wel waar het niet door komt:
niet door te laat/te vroeg of niet eten.
niet door pittig eten o.i.d.
niet door gebrek aan conditie, al het andere kan 'zij' uren op hoog tempo en hartslag.

enige wat in mijn gedachte overblijft is ergens een ontstekingsreactie/irritatie. of dit nou de lever, nieren, darmen zijn of bepaalde spieren/pezen/ribben zijn die geïrriteerd of nooit goed hersteld zijn van een eerdere blessure.

Ik hoopte hier mijn antwoord te vinden, alle adviezen op welke website dan ook helpen niet. omdat de klachten hetzelfde zijn van degene die gewoon te laat, te veel eten ofzoiets. en 929238 website hebben daar natuurlijk de oplossing voor.
 
ik weet wel waar het niet door komt:
niet door te laat/te vroeg of niet eten.
niet door pittig eten o.i.d.
niet door gebrek aan conditie, al het andere kan 'zij' uren op hoog tempo en hartslag.

enige wat in mijn gedachte overblijft is ergens een ontstekingsreactie/irritatie. of dit nou de lever, nieren, darmen zijn of bepaalde spieren/pezen/ribben zijn die geïrriteerd of nooit goed hersteld zijn van een eerdere blessure.

Ik hoopte hier mijn antwoord te vinden, alle adviezen op welke website dan ook helpen niet. omdat de klachten hetzelfde zijn van degene die gewoon te laat, te veel eten ofzoiets. en 929238 website hebben daar natuurlijk de oplossing voor.


Ik ben geopereerd aan mijn apendix 2 jaar geleden, heb dus ook super veel last van mijn litteken
 
Enkele jaren geleden heb ik enkele tips hierover gekregen, voordat je gaat hardlopen moet je proberen niet of nauwelijks te drinken, dit verholp bij mij 90% van het probleem. Verder moet je je ademhaling goed onder controle krijgen wat ooit makkelijker gezegt is dan gedaan.
 
al eens naar je looptechniek laten kijken?

en verder idd wat starter zegt, lange afstand lopen is nergens goed voor, beter sprinten
 
Back
Naar boven