AndroidHealthClinic

Buiksteken bij hardlopen (diverse dokter geen raad) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Legday

Cool Novice
Lid geworden
19 jan 2015
Berichten
33
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
73kg
Vetpercentage
12%
Beste Medeleden,

Ik hardloop heel graag maar door omstandigheden kan ik niet hardlopen. Elke keer als ik ga hardlopen krijg ik een steek in mijn linkerzij op mijn buikspieren. Het komt niet doordat ik net gegeten heb, maakt niet uit op welke tijd. De pijn gaat meestal over na 3 minuten, maar tijdens die minuten doet het gewoon pijn om iets te doen (ademen, wandelen, wat dan ook) Daarom vragen ik aan jullie of jullie misschien advies hebben wat ik moet doen, ik neem al glucosamine (misschien helpt het)
Ik doe geregeld buikspier oefeningen maar daarbij heb ik geen pijn, ook niet erna.


Samenvatting voor de luie leden

>Pijn bij hardlopen
>Steek in linkerzij (wel op de buikspieren)
>Geen steek door eten of ademhaling
>-+ 3 minuten pijn (voelt als messteek)
 
@highonx

Ik betwijl dat het mijn milt is want mijn hele zij doet pijn, niet alleen op de plaats van mijn milt.


Maar stel nu dat het mijn milt is, wat moet ik dan doen? Dank u voor uw antwoord
 
heb dit ook gehad en dacht dat het mijn mild was maar het bleek dat een van mijn ribben ooit gebroken is geweest en daarna verkeerd is aangegroeid. Dus heb het opnieuw laten breken en nu is het probleem voorbij, maar ik kon de rib ook voelen door mn huid heen.

kreeg er ook pas last van toen ik begon met liften daarvoor alleen Judo en boksen gedaan, dokter zei dat het zou kunnen komen door nieuwe spiermassa die tegen de ribben aandrukte. Maar ben er gelukkig al bijna 2 jaar vanaf en opnieuw breken viel ook reuze tegen. Heb 2x eerder gekneusde ribben gehad en dat deed meer pijn.
 
Ik heb nooit mijn ribben nooit gebroken :/ wat voor een pijn voelde jij?
Ook zo op je buispieren aan de linkse kant alsof je gestoken wordt door een mes?
 
@highonx

Ik betwijl dat het mijn milt is want mijn hele zij doet pijn, niet alleen op de plaats van mijn milt.


Maar stel nu dat het mijn milt is, wat moet ik dan doen? Dank u voor uw antwoord

Als er sprake is van een algemene pijn in de zij, dus niet op een bepaalde plaats, tijdens het sporten, dan is er niet erg veel aan de hand, tenzij je met hele extreme sporten bezig bent. Als je ophoudt met de beweging en weer rust neemt, zal ook de pijn weer wegtrekken. Oorzaak van dit soort pijn ligt vaak in het feit dat er niet voldoende tijd wordt genomen voor een warming-up.

Ik heb hier totaal geen verstand van, maar als je die steken voelt gewoon je rust ff pakken.

Armen achter je hoofd, goed door je neus inademen en mond uit.

Als je die steek voelt en je wilt door blijven lopen. Van je handen een vuist maken en hard knijpen. Dit is vast een fabel of iets, maar voor mij hielp het wel.
 
Heb je het ook als je sprint? Zo niet, hardlopen lekker laten voor wat het is. Gewoon gaan wandelen en op andere dagen sprinten. Hardlopen is zwaar overrated.
 
Drink je voor of tijdens het hardlopen?
 
Hmm, je klachten komen wel griezelig eng overeen met wat ik zelf heb gehad.
Ben er ook voor naar de huisarts geweest en heb werkelijk heel internet afgespeurd en diverse "truukjes" en dergelijke geprobeerd, maar niets werkte.
Ben uiteindelijk gestopt met hardlopen. Ben er een keer zo beroerd van geworden dat ik serieus ter plekje op de grond moest gaan zitten van de pijn.
Blijf dit topic dan ook met veel interesse volgen. Al geef ik je met mijn ervaring uiteraard weinig hoop..
 
@starter20 ik heb dit ook tijdens het sprinten, ik krijg het vooral bij schokken. Dus bij rennen en springen enzo
@hell93 ik wissel af, soms drink ik wel en anders niet. Maakt geen verschil

@SanneF
Ik ken het gevoel, en door te zoeken vind je dingen die helemaal niet kloppen. Huisarts weet ook niks.
Ben je ooit geopereerd geweest?
 
@starter20 ik heb dit ook tijdens het sprinten, ik krijg het vooral bij schokken. Dus bij rennen en springen enzo
@hell93 ik wissel af, soms drink ik wel en anders niet. Maakt geen verschil

@SanneF
Ik ken het gevoel, en door te zoeken vind je dingen die helemaal niet kloppen. Huisarts weet ook niks.
Ben je ooit geopereerd geweest?
Herken al het bovenstaande. Had het vooral tijdens "schokken".
Heb enorm veel "foefjes" geprobeerd, niets hielp. Ook niet wat voeding of drinken betreft.
Ben nooit geopereerd geweest.. Op amandelen na, maar dat vind ik niet tellen ;).
 
Heb je het ook als je sprint? Zo niet, hardlopen lekker laten voor wat het is. Gewoon gaan wandelen en op andere dagen sprinten. Hardlopen is zwaar overrated.

:roflol: :o

Dus als ie het niet heeft bij sprinten, stel jij voor om te gaan sprinten ?


very confused ?>!
OT: klinkt alsof je een hele beroerde conditie heb(heeft), daar wel is naar gekeken ?
 
Dus als ie het niet heeft bij sprinten, stel jij voor om te gaan sprinten ?

Ja, hardlopen is tijdverspilling. Sprinten, mits je het goed afstemt op de rest van je training, is 1 van de veel snellere en efficiëntere manieren van conditionering.
 
Nee mijn conditie is niet slecht. Ik fiets regelmatig
 
:roflol: :o Dus als ie het niet heeft bij sprinten, stel jij voor om te gaan sprinten ? very confused ?>! OT: klinkt alsof je een hele beroerde conditie heb(heeft), daar wel is naar gekeken ?
Bij mij was het in ieder geval absoluut niet te wijten aan een slechte conditie..
Uiteraard weet ik niet of dit bij TS ook het geval is.
 
Misschien begin je te snel? Begin je hardloopsessie met rustig wandelen, daarna de snelheid langzaam opbouwen over 10 minuten.
Als ik te snel begin met hardlopen krijg ik ook steken, niet zo erg als jij beschrijft, maar ze gaan na een aantal minuten ook weg. Als ik rustig opbouw, is er meestal niets aan de hand.
 
Ken al die tips al :/ echt bizar dit
 
Ken al die tips al :/ echt bizar dit
Bij mij hetzelfde Legday. Je wilt niet weten wat voor dingen ik allemaal heb geprobeerd.. Het blijft voor mij dus vooralsnog een mysterie.
Heb het hardlopen uiteindelijk uit mijn hoofd gezet. Het was gewoon echt niet te doen.
 
zelfde probleem met de crosstrainer/fiets/roeier of alleen met hardlopen? (en wss ook steps dan)
dan zou het namelijk iets met schokken en demping te maken kunnen hebben. (sommige hebben dit constant er verdwijnt het niet na 3 minuten)
 
Back
Naar boven