MuscleMeat

Buikvet / afvallen, het wilt maar niet lukken

Bezoekers in dit topic

fitgirl24

Novice
Lid geworden
20 jun 2018
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
66kg
Vetpercentage
23%
Hi allemaal!
Ik lees al een tijdje mee op dit forum maar vond het wel de hoogste tijd om zelf eens iets te posten.
Namelijk ben ik zo'n 10 jaar geleden erg veel afgevallen (snel aangekomen in pubertijd en langzame stofwisseling geconstateerd). Hier heb ik mijzelf aardig uit moeten vechten maar is dan nu ook zo'n 8 jaar stabiel. Ik ben ondertussen een erg sportieve dame (meestal 2x per dag met afwisseling kracht en cardio en 1 rustdag) en ben dan ook erg tevreden (vooral mijn schouders en armen zijn erg gespierd)

Alleen.. Nu komt het; mijn buikvet wilt maar niet weg.. En eerlijk, het is nooit weggeweest (het kan na al die jaren geen vel oid meer zijn). Ik heb alles geprobeerd maar weet niet meer wat ik moet doen. Net als afvallen (bv voor een marathon probeer ik mijn kracht iets te minderen en cardio te verhogen voor een snellere tijd) maar ik blijf stil staan wat ik ook doe. Periodes van meer kracht of meer cardio maakt geen verschil. Ik had mijzelf erbij neergelegd maar sinds een maand of 2 heeft mijn vriend precies hetzelfde probleem (hij doet geen kracht alleen cardio dus een plotselinge flinke toename van spieren lijkt mij niet logisch).

Mijn theorie van ''het zal wel aan mijn lichaam liggen'' valt dus meteen in duigen aangezien hij ook niet meer afvalt noch van zijn buikje afkomt. Ik begrijp er niets van. We eten vrij clean, sporten meer dan genoeg en zijn ontzettend fit. Ik wil nu zo onderhand gewoon een strakke buik (hoeft geen sixpack maar op zijn minst 2 lijnen zien). Ik loop al 10 jaar bij een sportdietist vanwege mijn stofwisseling maar ook zij is out of options.

Wellicht hebben jullie nog ideeen , tips of ervaringen?
 
Buikvet is bij mij ook het laatste dat verdwijnt. Zelfs al staat de rest droog.

Wil ik dat nog wegkrijgen moet ik verder blijven cutten.

Als je dat laatste beetje weg wil zal je of meer cardio moeten doen of kcal verminderen of beiden.

Als uw stofwisseling zo slecht is neem je hier dan medicatie voor,is dit vastgesteld door een labo?
 
Buikvet is bij mij ook het laatste dat verdwijnt. Zelfs al staat de rest droog.

Wil ik dat nog wegkrijgen moet ik verder blijven cutten.

Als je dat laatste beetje weg wil zal je of meer cardio moeten doen of kcal verminderen of beiden.

Als uw stofwisseling zo slecht is neem je hier dan medicatie voor,is dit vastgesteld door een labo?
Hi Johny,
Verder cutten is een goed idee, wil alleen niet naar ongezond of jojo gaan (zit standaard op 1600kcal) Weet niet zo goed waarin ik nog kan schrappen . Maar wellicht is het gewoon nodig..
Yes ik sta standaard onder controle, 2x per jaar check in het ziekenhuis. Geen medicatie meer (al een jaar of 6 niet meer) ivm het bereiken van de ondergrens. Toen het er flink onder lag kreeg ik medicijnen maar nu ik weer bij de ondergrens zit niet. Dus ik moet het gewoon hebben van hard mijn best doen :)
 
Hi Johny,
Verder cutten is een goed idee, wil alleen niet naar ongezond of jojo gaan (zit standaard op 1600kcal) Weet niet zo goed waarin ik nog kan schrappen . Maar wellicht is het gewoon nodig..
Yes ik sta standaard onder controle, 2x per jaar check in het ziekenhuis. Geen medicatie meer (al een jaar of 6 niet meer) ivm het bereiken van de ondergrens. Toen het er flink onder lag kreeg ik medicijnen maar nu ik weer bij de ondergrens zit niet. Dus ik moet het gewoon hebben van hard mijn best doen :)

Je kan er ook voor kiezen om meer calorieën te gaan verbranden door middel van extra cardio/sporten. Dan hoef je niet persee minder te eten als je niet meer kan schrappen.

Edit: lees dat je al vrij veel sport, excuus
 
Hi Johny,
Verder cutten is een goed idee, wil alleen niet naar ongezond of jojo gaan (zit standaard op 1600kcal) Weet niet zo goed waarin ik nog kan schrappen . Maar wellicht is het gewoon nodig..
Yes ik sta standaard onder controle, 2x per jaar check in het ziekenhuis. Geen medicatie meer (al een jaar of 6 niet meer) ivm het bereiken van de ondergrens. Toen het er flink onder lag kreeg ik medicijnen maar nu ik weer bij de ondergrens zit niet. Dus ik moet het gewoon hebben van hard mijn best doen :)

Je wil dat laatste vet kwijt maar wil niet verder cutten. Ja dan gaat het het mission impossible worden vrees ik.
 
Distributie van vet is genetisch bepaald. Als de rest van je lichaam wel droog is betekent dit dat in jou geval het buikvet als laatste weggaat. Als je dit weg wil halen zal je dus nog dieper moeten cutten. Hoe ziet je voeding er nu uit qua eiwit/koolhydraat/vet verhouding?

Wellicht kan je low carb proberen met een wekelijkse refeed dag om je metabolisme op peil te houden. Gezien de hoeveelheid training die je doet en het feit dat je 1600 kcal per dag eet zou ik niet nog lager gaan zitten. Je zit nu waarschijnlijk al 800kcal onder je onderhoudsniveau.
 
Back
Naar boven