AndroidHealthClinic

Buiten adem tijdens squatten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Krachtverlies door minder reps?
Nee hij bedoeld krachtverlies door meer reps omdat je dan meer cardiovasculair gaat trainen, 5 reps is juist perfect voor meer kracht
 
Traint op uithoudingsvermogen vindt het vreemd dat hij moe wordt:rolleyes:

Ze noemen de 20 repper niet voor de breathing squats.
 
Daarom noemen ze het geen breathing squats...ze noemen het zo omdat je bij iedere rep een goede adem teug neemt en/of even rust neemt zonde de barbell neer te leggen.
 
Daarom noemen ze het geen breathing squats...ze noemen het zo omdat je bij iedere rep een goede adem teug neemt en/of even rust neemt zonde de barbell neer te leggen.

Jij doet er 20 zonder adem te halen:eek:
 
Ik zie er het nut niet van.

Jim Wendler doet het bijvoorbeeld, maar ook hij zegt dat het zeker niet voor iedereen werkt. Ik doe het zelf ook niet, maar blijkbaar helpt het sommigen dus wel.
 
groetjes en kusjes terug :o
 
Instant prolapse als je het verkeerd doet en atg gaat.
 
Ik ben veel minder buiten adem sinds ik elke week hardloop..
 
Zag ook iemand op youtube die dat deed, wel kwam er een straal bloed uit zijn neus.
Lekker door ademen dus!
 
Waarom zou je high reps doen als je aan het cutten bent? Ik zou persoonlijk juist zo zwaar mogelijk blijven trainen om spierverlies en krachtverlies tegen te gaan. Je kunt altijd cardio toevoegen naast je krachttraining.
 
Er zijn er bij die hun adem vasthouden en 2 of 3 reps squaten voordat ze uitblazen.

???

Bij breathing squats is het de bedoeling dat je eerst 10 reps maak met je 10RM, dan pas start het breathing gedeelte. Lijkt me sterk dat je nadat je met je 10RM 10 reps gemaakt heb je er nog 2-3 uitgooit zonder adem te halen.

---------- Toegevoegd om 19:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:24 ----------

Ik zie er het nut niet van.

Heb je ze wel eens gedaan?
 
- Heb je ze wel eens gedaan?

Om 3 reps me adem in te houden? Nee waarom zou ik zo iets achterlijks doen.


Jim Wendler kan niet eens zijn schoenen strikken zonder buitenadem te zijn dus neem wat hij zegt met een korrel zout.
 
Laatst bewerkt:
???

Bij breathing squats is het de bedoeling dat je eerst 10 reps maak met je 10RM, dan pas start het breathing gedeelte. Lijkt me sterk dat je nadat je met je 10RM 10 reps gemaakt heb je er nog 2-3 uitgooit zonder adem te halen.

Uhm, ik reageerde alleen maar op de opmerking van 20 squats zonder adem te halen. Breathing squats intresseren me verder geen hol. Snap dan ook niet helemaal deze reply...


Om 3 reps me adem in te houden? Nee waarom zou ik zo iets achterlijks doen.


Jim Wendler kan niet eens zijn schoenen strikken zonder buitenadem te zijn dus neem wat hij zegt met een korrel zout.

Misschien moet je dat in zijn porem zeggen... ;)
 
Om 3 reps me adem in te houden? Nee waarom zou ik zo iets achterlijks doen.


Jim Wendler kan niet eens zijn schoenen strikken zonder buitenadem te zijn dus neem wat hij zegt met een korrel zout.

geweldige argumentatie zeg, ongelooflijk.
 
Ik neem aan dat jij een betere heb.

Haha gozer. Je snapt duidelijk niet waarover je praat. Als je iets niet snapt bemoei je er dan ook niet mee. Nu zit je maar wat om je heen te slaan zonder enkele inhoud :)
 
Back
Naar boven