XXL Nutrition

Buiten adem

Bezoekers in dit topic

nicodemus6

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
2.026
Waardering
5
Hallo, Ik heb een klein probleemje.. De laatste tijd moet ik constant geeuwen, ik lijkt steeds buiten adem te zijn.. Ik heb het onderwerp even opgezocht op het forum en kwam op het volgende terecht..

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2409&highlight=buiten+adem

De "ademnood" komt zowat met de avond, en als ik opsta is hij verdwenen.. Ik doe totaal geen hoge intensiteits cardio, ik fiets wel rustig naar de gym en terug maar meer niet... Voor de rest voel ik me top. Ik word niet slap en ik val niet omver ofzo.. Misschien heeft t wel met de bulk te maken.. Ik ben reeds een 5 tal kilo's bijgekomen op 2 maand.. Kan dit werkelijk een reden zijn? Gewichtstoename, cholestrol??

Ik weet t niet hoor

:(
 
Geeuwen is een teken van zuurstof tekort. Dat kan komen doordat je lichaam meer zuurstof nodig heeft voor je grotere lichaam.
Maar het kan ook zijn dat het 's avonds warm/benauwd is. Het is de laatste tijd weer warm weer, en hier op mijn kamer is het zeker benauwd. Ik gaap me dus ook een ongeluk.
 
Ik moet zeggen dat ik dit de laatste tijd ook heb, net of ik iets dieper moet ademhalen om voldoende zuurstof te krijgen..
 
Zijn we ziek??

Ik heb zo'n beeld voor me.. Mn hart zit waarschijnlijk stropvol met vet en wie weet val ik een van de dagen morsdood op de grond..
IK durf al niet meer verder bulken.. Ik heb me voorgenomen om heel de week even cardio te doen en na die week 2x per week..

:sad:
 
T was iig leuk je gekend te hebben;)

t zal gewoon aan t benauwde weer liggen, no worries
 
Klinkt me bekend in de oren..
Als ik in de les zat moest ik een hele periode constant geeuwen. Super irritant is dat. Als ik me niet vergis is geeuwen het afvoeren van overtollig CO². Geen idee wat de reden is. Ik heb het met perioden.
 
Kan teken zijn dat de Ph in je lichaam te laag wordt. CO² afvoeren is een manier voor het lichaam om deze Ph terug op een normaal niveau te brengen.
Kan ook teken zijn van lichte hypo, ik had het vroege ook en wat helpt is in je 1.5 liter water die je drinkt tijdens de training een lepel dextrose doen, of limonadesiroop met wat citroen erbij (citroen heeft ook een positieve invloed op je Ph).
Deze geleidelijk uitdrinken gedurende de training, dan zou het moeten beteren.
Je moet ook op je ademhaling letten: goed diep in en uit ademen (langs de neus!), meeste mensen ademen wel snel en veel maar niet diep genoeg, er blijft dan teveel CO² in de longen en er komt te weinig zuurstof binnen.
 
Originally posted by admin
Kan teken zijn dat de Ph in je lichaam te laag wordt. CO² afvoeren is een manier voor het lichaam om deze Ph terug op een normaal niveau te brengen.
Kan ook teken zijn van lichte hypo, ik had het vroege ook en wat helpt is in je 1.5 liter water die je drinkt tijdens de training een lepel dextrose doen, of limonadesiroop met wat citroen erbij (citroen heeft ook een positieve invloed op je Ph).
Deze geleidelijk uitdrinken gedurende de training, dan zou het moeten beteren.
Je moet ook op je ademhaling letten: goed diep in en uit ademen (langs de neus!), meeste mensen ademen wel snel en veel maar niet diep genoeg, er blijft dan teveel CO² in de longen en er komt te weinig zuurstof binnen.

Dus waarschijnlijk is het niet zo dat mn hart vol vet zit en dat ik niet meer kan ademen omdat ik "zwaarder geworden ben.. Of dat ik teveel spieren heb gekregen:rolleyes: zodat ze meer o2 verbruiken.. enz.. Ik haal het einde van de dag dus nog maw.. Bedankt..

Wat die ph betreft.. Ik eet en drink veel minder suikerhoudende dingen, misschien heeft dat iest met die ph toestanden te maken.. Begrijp het anders niet, ik eet soms zuivere kwark, vind ik al soms zuur genoeg, dus een tekort aan zuren.. Ik weet het niet.. Zal es wat meer suiker nemen ofo..

Bedankt ;)
 
Back
Naar boven