MuscleMeat

Buitenlanders (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

snakeman

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
14 sep 2004
Berichten
4.312
Waardering
788
Lengte
1m87
Massa
102kg
Beste Dbb'ers,

Ik heb vorige week iets meegemaakt wat me erg is blijven hangen. Dit verhaal wil ik zeker delen om enig tegenwicht te bieden aan de verhalen die één richting uitwijzen. Mijn neef en ik waren een oude auto aan het ophalen van een goede maat. Aangezien deze brakke wagen al twee maanden stil stond, kwamen we hem verlossen van het stilstaan in één van de achterstandswijken van ons zo dierbare stadje. Nu is achterstandswijk een groot woord, maar erg proper wonen is het hier niet. Het was op zaterdagavond rond de klok van elf toen we erachter kwamen dat de accu van dit barrel, zoals voorspelt, reeds was overleden.

Er zat niks anders op dan dit koekblik voort te duwen in de hoop dat we hem aan de praat konden krijgen met het verkregen vaartje. Al snel werd het een kwestie van een rondje om de kerk duwen, gezien onze missie maar niet wilde slagen. Je kunt je voorstellen hoe dit beeld er heeft uitgezien, drie jongens aan het kloten met een oude Opel in een buurt die vraagt om problemen. (Ik dik het aan, maar dit is mooi voor de flow van het verhaal)

Nu moet ik even kwijt gezien het feit dat ik veel heb meegemaakt in mijn stadje, dat je in deze buurten al voorbereid bent op gezeik. Ik betrap mij vaak op mijn gedrag in deze opzet, je bent in een omgeving waarin je bepaalde verwachtingen hebt. Deze verwachting neem je mee in je houding die je op dat moment aanneemt en het realistische scenario dat je voor handen hebt. Het zou immers niet de eerste keer zijn dat een avondje klussen/stappen/hangen veranderd in een ware rassenoorlog. Ik ga niet met de vinger wijzen naar bepaalde etniciteiten, maar groepsgedrag is alom vertegenwoordigd in onze samenleving. Het is dan ook ongunstig met een groep een ''andere'' groep tegen te komen, gezien het feit dat dit vaak resulteert in een ruzie om niks. Let op: Je wordt vaak betrokken in ruzies die je zelf niet zoekt, daarom mijn eerdere verwijzing naar gezeik. Wij zitten niet te wachten op ruzie, maar in deze zieke samenleving is dit gewoon vaak realiteit.

Komt er met een vaart een klein wagentje met ''marokkanen'' aangereden die met een klap stopt op de plek waar wij oncharmant die auto hard aan het duwen zijn. Wat gaat er door je hoofd als automatische respons: Gezeik!
Dus ik sta reeds met een raar gevoel in mijn buik af te wachten wat voor goedkope actiefilm we deze avond gaan maken, terwijl ik mijn maten aankijk om polshoogte te nemen van hun emotionele staat.

Ik kijk naar het kleine wagentje dat is leeggestroomd tot een scala aan stereotyperingen van het begrip ''k*tmarokkaan'' als ik de verwarde blikken in de ogen van onze medelanders zie.

''Hee man'' zegt de grootste...''Hulp nodig''?
Kom man we zullen wel ff meeduwen...Je moet eerst in z'n twee dan duwen vervolgens de koppeling oplaten komen en gas geven zodra je hem voelt komen.

Na een kwartier samen duwen en rommelen hebben we dankzij deze topgozers ons stukje schroot op zijn eigen kracht door de stad weten te verplaatsen. Flink wat rijden en de accu was verrezen. Na het zien van het succes gaven we de hand en bedankten onze vrienden. Waarop zij antwoordden: Hee man, dat doen we toch voor elkaar! Zo gaan we met elkaar om, jatoch?

Zo gaan we inderdaad met elkaar om...Toch?
Hadden wij een groepje Marokkanen geholpen met het aanduwen van een auto?

Volgende keer in ieder geval zeker weten;)
 
zo gaat het zeker!
het is niet omdat er klootzakken tussen zitten dat ze allemaal zo zijn
die mensen zijn zelfs eens zo vrijgevig als ons, maar wij zien meestal alleen de negatieve beelden
er rijden ook genoeg auto's rond met blanken van verdacht allooi ;)
mooi dat je dit hier even post, respect!


:thumbs:
 
Waarschijnlijk waren ze op de vlucht voor de politie en hebben ze een kilo coke, 3 guns en een stiletto in je wagen gedumpt.
 
Je hebt geert wilders niet bij je verhaal betrokken,dus dit wordt geheid geen populair topic
Als je slim bent pm je dbc even zodat die je kan helpen met de olie voor op het vuur
 
Leuke reacties al:D Het hoeft geen populair topic te worden imo.
De realiteit is niets dan subjectiviteit, dat blijkt wel weer.
Een leuke discussie zal wederom plaatsvinden nu ik deze posts lees.
Mijn bedoeling is dat er ook eens wat positiefs wordt geuit, aangezien negativisme niks opbouwt en makkelijk is. (Helemaal in een samenleving met onomkeerbare patronen) Roep wat je wilt, Roep wie je wilt. Deze lege leuzen en wensen tot relvorming zeggen meer over de personen die dit blaten dan over het topic in kwestie.
 
Dit is echt het meest ongeloofwaardige verhaal ooit.
 
Leuke reacties al:D Het hoeft geen populair topic te worden imo.
De realiteit is niets dan subjectiviteit, dat blijkt wel weer.
Een leuke discussie zal wederom plaatsvinden nu ik deze posts lees.
Mijn bedoeling is dat er ook eens wat positiefs wordt geuit, aangezien negativisme niks opbouwt. (Helemaal in een samenleving met onomkeerbare patronen) Roep wat je wilt, Roep wie je wilt. Deze lege leuzen en wensen tot relvorming zeggen meer over de personen die dit blaten dan over het topic in kwestie.

:thumbs:
 
:roflol::roflol::roflol:
 
Mooi verhaal en nog mooier dat je dit plaatst, siert je.
Daar kan Gorilla-man nog wat van leren !!
 
Zonder buitenlanders geen binnenlanders.
 
Wel dieven die dit land leegroven godzijdank
 
Dit is echt het meest ongeloofwaardige verhaal ooit.

Niet meer dan jou DBB-persoonlijkheid...
:roflol::roflol::roflol: Hier en daar wat aangedikt...
 
lol score one snakeman
Dit kan nog wel eens intressant worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven