XXL Nutrition

Buitenzijde kuiten

Bezoekers in dit topic

RiVer

Cool Novice
15 jaar lid
Lid sinds
23 nov 2002
Berichten
56
Waardering
0
Even een vraag met betrekking tot kuittraining.
Ik doe meestal 2 oefening 2 keer per week elk voor 3 sets van 12-15 herhalingen.
Standing calf raises
Seated calf raises.

Als ik mijn kuit bekijk, zijn ze wel behoorlijk vol, maar met name aan de binnenzijde van mijn kuiten.
Vraag mij nu toch af hoe ik wat meer de druk kan leggen op de buitenkanten!
 
De mediale(binnenkant) kop van de gastrocnemius is ook groter als de laterale(buitenkant) kop

Je kan 1 van de 2 koppen accentueren door de manier waarop je de voet afrolt te veranderen. een wijdere stand waarbij je meer over de grote teen rolt acc. de mediale kop.
Een smallere stand waarbij je over de kleine teen afrolt acc. meer de laterale kop.


Ga geen gebruik maken van het achterhaalde tenen naar binnen of naar buiten verhaal, Het verlegt wel het acc. , maar verziekt ook je enkels.
 
Originally posted by 3XL
De mediale(binnenkant) kop van de gastrocnemius is ook groter als de laterale(buitenkant) kop

Je kan 1 van de 2 koppen accentueren door de manier waarop je de voet afrolt te veranderen. een wijdere stand waarbij je meer over de grote teen rolt acc. de mediale kop.
Een smallere stand waarbij je over de kleine teen afrolt acc. meer de laterale kop.


Ga geen gebruik maken van het achterhaalde tenen naar binnen of naar buiten verhaal, Het verlegt wel het acc. , maar verziekt ook je enkels.

Inderdaad, het naar binnen of naar buiten draaien van de voeten vind ik ook niks.
TNX. Zal ff kijken of het werkt!
 
ik heb zelf het tegenover gestelde, van al mn kuittrainingen heb ik het gevoel is alleen de buitenzijde groter geworden, en de binnenkant is alleen maar kleiner geworden....

kuiten is wel veel genetisch bepaald denk ik....
 
Wat is een goede alternatief voor donkeygevallen eigenlijk?
 
toe press (calf rais) op de leg press

Hetgeen donkey zo'n goede oefening maakt is het feit dat de hamstrings op lengte zijn (rek).
Doordat de aanhechtingen van de hamstring en de gastrocnemius thv de knieen achter elkaar langs lopen (ja, kuiten assisteren met hamstring curls) betekend rek op de hamstring automatisch rek op de gastrocnemius. En aangezien een spier het best werkt ls hij op lengte is, betekend dit dus dat de donkey's een betere oefening is als de normale staande voorm.

Als je nu toe press op de legpress doet staan je hamstring/kuiten ook op rek (de hoek van de bank tov de slede bepaald of dit meer of minder is)
 
Originally posted by 3XL

(ja, kuiten assisteren met hamstring curls)

dat d8 ik al. Ik doe altijd lying legcurl en voel me kuiten dan onwijs. . .
 
Als je de werking van de kuit wilt verminderen tijdens de leg curl, moet je je voet strekken. Hierdoor verkort de kuit en kan hij minder werk leveren, waardoor het accent meer op de hamstring komt.

Scheelt je wel direct een hoop kilo's, dus ff je ego opzij zetten :)
 
Back
Naar boven