Fitness Seller

Bulk 4500-5000kcal maar cutten.....????

Bezoekers in dit topic

jp79

Ripped Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
31 mrt 2006
Berichten
3.041
Waardering
1
Ben 188cm en weeg 110 kilo bij 12% vet. Momenteel zit ik de bulk en kom tussen de 4500-5000 kcal. Ik heb begrepen dat wanneer je gaat cutten je ongeveer 20% van je kcal inname moet afhalen. Klopt dit?
Mijn eiwitinname is nu ruim 320 gram per dag. Moet ik die eiwitinname zo laten of koolhydraten omlaag en eiwitten omhoog.
Ik heb mijn hele schema er niet ingezet want het gaat mij nu om de kcal.
Wie kan mij adviseren?
 
in de cut moet je je carbs verlagen en je eiwitten iets verhogen.. :)
 
Het is niet 20% inder je bulkniveau gaan zitten maar (ongeveer) 20% onder je onderhoudsniveau gaan zitten.
 
Ok een nieuwe term voor mij. De term spreekt voor zich maar hoe bereken ik mijn onderhoudsniveau. Of bedoel je hoe ik buiten de kuur eet en daar 20% onder gaan zitten maar dus wel de eiwitten omhoog.
 
maar btw, nie tin 1 keer verlagen he!!je moet he topbouwen, elke week iets v 200/300 minder ofzo..

anders haal je teveel spiermassa weg
 
Dus als ik uit mijn bulk kom iedere week 200/300 kcal verminderen. Eiwitten wel iets omhoog?
 
Eiwit op 320 is al behoorlijk ruim hoor.

maar kuur... kuur... anabolen ?
 
{W}esley. zei:
in de cut moet je je carbs verlagen en je eiwitten iets verhogen.. :)
Waarom?
 
Ik vind dit dan toch een beetje jammer he. Iemand is 110 kilo bij 1.88m en 12% vet, een mooie prestatie, dat is zo snel uit m'n hoofd gerekend toch snel een 88KG aan VVM. Maar dan zo weinig van voeding afweten, in die zin, niet weten hoe laag je moet gaan met een cut, dan vraag ik me toch altijd weer af hoeveel gains zo iemand mis heeft gelopen omdat ze niet optimaal bezig zijn.

Echt zonde, maar goed...

Ik zit nu zelf ook in de cut, en zoals ik het doe, haal ik niks van mijn kcal inname af, maar eet ik gewoon wat ik nodig heb, inclusief de krachttraining meegerekend. Het enige waarmee je dan nog verschil in kcal's maakt is met de cardio. Hiermee reduceer je het risico om spiermassa in te moeten leveren, en is de cut een stuk beter vol te houden.
 
Laatst bewerkt:
gewoon beetje biju beetje je cals in de vorm van kh verlagen. mocht je eenmaal merken dat je afvalt zit je goed en kan je dit voorlopig hanteren. mocht t dan langzamer gaan verlaag je wat meer

simpel gezegd
 
Jullie allemaal met je KH's verlagen!

Misschien zit hij al op 35% KH's en is hij een bouwvakker ofzo, dan heeft hij KH's nodig. Het is geen gouden regel dat als je maar zakt in je KH's dat je gaat afvallen, zo simpel is het niet.
 
Wat dan, vet verlagen ?
Of eiwit ?
 
Ik denk dat ik namens Centaur spreek als ik zeg 'het verschil maken met cardio':D
 
wazzup zei:
Eiwit op 320 is al behoorlijk ruim hoor.

maar kuur... kuur... anabolen ?


Ja ben aan het kuren met 500mg omnadren en 200mg deca...
Ik groei hier heel best op 320!!!
 
Laatst bewerkt:
Centaur zei:
Jullie allemaal met je KH's verlagen!

Misschien zit hij al op 35% KH's en is hij een bouwvakker ofzo, dan heeft hij KH's nodig. Het is geen gouden regel dat als je maar zakt in je KH's dat je gaat afvallen, zo simpel is het niet.



Nee werk op een internaat voor criminele jongeren dus geen zwaar werk lichamelijk. Als ik uit de kuur gaat dan misschien iets met de kh omlaag en wat meer cardio...
zit ongeveer 50% carbs, 35% eiwit, 15% vetten
 
Centaur zei:
Ik vind dit dan toch een beetje jammer he. Iemand is 110 kilo bij 1.88m en 12% vet, een mooie prestatie, dat is zo snel uit m'n hoofd gerekend toch snel een 88KG aan VVM. Maar dan zo weinig van voeding afweten, in die zin, niet weten hoe laag je moet gaan met een cut, dan vraag ik me toch altijd weer af hoeveel gains zo iemand mis heeft gelopen omdat ze niet optimaal bezig zijn.

Echt zonde, maar goed...

Ik zit nu zelf ook in de cut, en zoals ik het doe, haal ik niks van mijn kcal inname af, maar eet ik gewoon wat ik nodig heb, inclusief de krachttraining meegerekend. Het enige waarmee je dan nog verschil in kcal's maakt is met de cardio. Hiermee reduceer je het risico om spiermassa in te moeten leveren, en is de cut een stuk beter vol te houden.


wat je zegt klopt over de voeding dat komt omdat ik me eigenlijk nog nooit echt heb bezig gehouden met cutten. Maak niet snel vet aan en blijf continue rond de 12% zitten tijdens de bulk of onderhoudsfase. Ik wil volgend jaar voor de zomer goed gaan cutten dus begin nu met info inwinnen. Dit jaar nog nog ff flink knallen. Nog 5 weken kuren en van de winter nog een mooie massa kuur en dan wordt het voor de zomer van 2007 cutten...
 
AlexT zei:
Ik denk dat ik namens Centaur spreek als ik zeg 'het verschil maken met cardio':D

Wat vind je er dan van om op of niet al te veel op je onderhoudsniveau te zitten en dan 4 x per week te cardioen?
 
pfff... wel anabolen gebruiken en nog geen verstand hebben van voeding of een voedingsschema ?? ?
 
wazzup zei:
pfff... wel anabolen gebruiken en nog geen verstand hebben van voeding of een voedingsschema ?? ?

Haal dat pffff er maar gewoon af is nogal irritant want natuurlijk weet jij alles beter. Ik stel gewoon een vraag en waardeer dat er veel mensen op antwoorden maar dat pfff vind ik erg bijdehand...
Antwoord dan niet jongen!!!
 
Ok, succes ermee.
 
Back
Naar boven