MuscleMeat

Bulk, bulk, bulk cut OF bulk cut bulk cut?

Bezoekers in dit topic

DennisRdaal

Cool Novice
Lid geworden
10 okt 2011
Berichten
76
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
77kg
Vetpercentage
9%
Nu ruim 10 weken aan het bulken, ongeveer 5kg aangekomen.
Merk dat ik voller wordt en definitie neemt af. Op zich niet erg, maar nu de vraag:

Wat werkt voor jullie het beste? Lang bulken, bulken en dan periode cut of juist aantal weken bulk, tijdje cut, aantal weken bulk, tijdje cut..?

En welke verhouding bulk:cut (bijv 6 weken bulk:2weken cut. Ik heb geen idee.)

Alvast bedankt
 
ik bulk momenteel ook en in het voorjaar gaat deze jongen cutten.
 
Ik heb ook al wat goede dingen gelezen over body recompositioning. Dat je dus de dagen dat je traint boven onderhoud eet en de dagen dat je niet traint je onder onderhoud eet. Zo zou je dus zowel spiermassa kunnen bijkomen als vetmassa verliezen..

Iemand hier ervaring mee (als beginner)?
 
Ik heb ook al wat goede dingen gelezen over body recompositioning. Dat je dus de dagen dat je traint boven onderhoud eet en de dagen dat je niet traint je onder onderhoud eet. Zo zou je dus zowel spiermassa kunnen bijkomen als vetmassa verliezen..

Iemand hier ervaring mee (als beginner)?

Als beginner zet je sowieso "veel" droge massa aan los van welk voeding/trainingsschema je volgt.
 
Ik heb ook al wat goede dingen gelezen over body recompositioning. Dat je dus de dagen dat je traint boven onderhoud eet en de dagen dat je niet traint je onder onderhoud eet. Zo zou je dus zowel spiermassa kunnen bijkomen als vetmassa verliezen..

Iemand hier ervaring mee (als beginner)?


Training = catabool. Rust = anabool = groei. Minder eten op je rustdagen betekend dus minder voedingsstoffen ter beschikking om te groeien.

---------- Toegevoegd om 13:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:45 ----------

Nu ruim 10 weken aan het bulken, ongeveer 5kg aangekomen.
Merk dat ik voller wordt en definitie neemt af. Op zich niet erg, maar nu de vraag:

Wat werkt voor jullie het beste? Lang bulken, bulken en dan periode cut of juist aantal weken bulk, tijdje cut, aantal weken bulk, tijdje cut..?

En welke verhouding bulk:cut (bijv 6 weken bulk:2weken cut. Ik heb geen idee.)

Alvast bedankt

Blijf gewoon in je bulk maar voer als je denkt dat je te veel vet aanzet je aerobe training op.

Als je echt wilt cyclen raad ik je aan het ABCDE programma eens uit te proberen (Anabolic Burst Cycling of Diet and Exercise)

http://myoblast.wordpress.com/2010/...ling-of-diet-and-exercise-torbjorn-akerfeldt/
http://www.t-nation.com/free_online...n_bodybuilding/abcde_diet_the_next_generation

Op het forum is er ook wel e.e.a. over te vinden.
 
denk dat je vooral op moet letten dat je VP niet het dak uit stijgt want ald je maar door blijf bulken zet je vast veel massa aan maar je cut word op gegeven moment zo lang en diep dat je driekwart weer verlies dus zou de goede tussen weg zoeken(clean bulken bijv?)
 
Wat heeft je voedingskeuze (clean) met het aantal calorien te maken?

Of is dit weer het "weetennormaalvooreenBBrmaaromhethardcoretelatenklinkennoemenwehet bulk" ?

Wat dat VP betreft ben ik het volledig met je eens, hou de spiegel in de gaten en bepaal voor jezelf waneer het tijd word om aktie te ondernemen, alleen zou ik het zoeken in opvoeren van de aerobe training en niet in calorievermindering.
 
Laatst bewerkt:
Bulken is gewoon synoniem voor boven onderhoud eten voor de meeste mensen. Heeft niets te maken met "hardcore" klinken imo.

v. bulked, bulk·ing, bulks
v.intr.

2. To grow or increase in size or importance.
 
Bulken is gewoon synoniem voor boven onderhoud eten voor de meeste mensen. Heeft niets te maken met "hardcore" klinken imo.

v. bulked, bulk·ing, bulks
v.intr.

2. To grow or increase in size or importance.

Denk dat ie eerder mij bedoelde mbt clean bulken maar nee niet voor de hardcore maar we hadden het over bulken of cutten en imo is clean bulken toch wel een beetje een tussenweg want vergeleken met de gemiddelde bulk zet je minder vet aan en toch nog steeds massa en hoef je dus minder te cutten terwijl je langer kan bulken
 
Bulken is gewoon synoniem voor boven onderhoud eten voor de meeste mensen. Heeft niets te maken met "hardcore" klinken imo.

v. bulked, bulk·ing, bulks
v.intr.

2. To grow or increase in size or importance.

Bulken is veel boven onderhoud eten. Clean bulken met de intentie dat dit clean voor "een beetje" zou staan heeft niets met bulken op zich te maken,maar kl;inkt wel hardcoren. Een beetje boven onderhoud eten is gewoon eten.
 
Back
Naar boven