AndroidHealthClinic

Bulk/Cut? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bryan040

Novice
Lid geworden
4 mrt 2021
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
70kg
Vetpercentage
20%
Goedemiddag!

Ik ben vrij nieuw in de bodybuilding wereld.
Ik heb vandaag metingen gedaan bij mijzelf en twijfel nu heel erg of ik moet bulken of cutten.
Ik zit op een vrij hoog vetpercentage maar heb niet veel spieren, toch ben ik ook weer niet dik.. Daar ontstaat de twijfel bij mijzelf.

Ik ben 17 jaar, 175cm, 70kg en dmv het meten van mijn nek en middel (Ter hoogte van de navel) kom ik uit op een vetpercentage van 20.6%
Nek: 36cm
Middel: 86cm

Mijn doel is om spieren op te bouwen en groter te worden, ik weet dat ik hiervoor moet eten boven mijn onderhoud maar toch wil ik ook niet te veel vet opbouwen.. Die 20% zet mij aan het twijfelen of ik niet eerst moet gaan cutten omdat ik anders te veel vet krijg. (Ben overigens niet opzoek naar een sixpack op dit moment)

Wie kan mij helpen en mij van mijn twijfel af helpen wat ik nu moet gaan doen?
Alvast erg bedankt!
 
Zou als beginner denk ik gewoon op onderhoud eten en hard trainen! Als je beginner bent heb je in het begin veel newbie gains en zal je dus veel spieren al aankomen op onderhoud.
 
Zou als beginner denk ik gewoon op onderhoud eten en hard trainen! Als je beginner bent heb je in het begin veel newbie gains en zal je dus veel spieren al aankomen op onderhoud.
Hmm okay, alleen nog even goed onderzoeken wat mijn onderhoud nou is.. De ene site geeft 2400 aan en de andere richting de 2600/2700.
 
Hoeveel eet je nu en kom je aan of niet?
Sites geven namelijk slechts berekeningen. Het zijn indicaties.

Weet je je onderhoud niet probeer dan een week of 2 a 3 op 2500 te eten en te kijken wat je gewicht doet.
 
Hoeveel eet je nu en kom je aan of niet?
Sites geven namelijk slechts berekeningen. Het zijn indicaties.

Weet je je onderhoud niet probeer dan een week of 2 a 3 op 2500 te eten en te kijken wat je gewicht doet.
Ben vanaf deze week bij gaan houden en eet deze week inderdaad rond de 2500 dus is nog even afwachten wat het met me doet.

Wat raad jij persoonlijk aan om te doen?
Word ik erg mollig als ik nu een klein overschot hanteer of kan dat prima?

Bedankt voor je bericht!
 
Word ik erg mollig als ik nu een klein overschot hanteer of kan dat prima?
Mollig op 70 kg ? Nee hoor , kan prima maar doe niet te gek met voeding.
Een klein kcal overschot 300 - 500 kcal is genoeg
 
+1 SvP0501
Gewoon rustig kijken wat t doet nu met 2500. Val je af 300 - 500 erbij.
 
Thanks allemaal! :)
 
Ben vanaf deze week bij gaan houden en eet deze week inderdaad rond de 2500 dus is nog even afwachten wat het met me doet.

Wat raad jij persoonlijk aan om te doen?
Word ik erg mollig als ik nu een klein overschot hanteer of kan dat prima?

Bedankt voor je bericht!
Ik zou ook goed gaan kijken wat je precies eet, kijk naar de eiwitten/vetten/koolhydraten en niet alleen naar de kcal.
 
Ik zou ook goed gaan kijken wat je precies eet, kijk naar de eiwitten/vetten/koolhydraten en niet alleen naar de kcal.
Ja precies, dat deed ik al wel inderdaad
 
Hoe ligt deze?
Advies is vaak 2 Gr eiwit per kg be, ca 1gr vet per kg bw en rest koolhydraten.

En Post anders eens wat je eet met macro's erbij.
 
Jow,

Ik zou zegge maak het niet al te gecompliceert in begin qua macros en dit en dat.. Eet gewoon genoeg proteïne en zie dat je de juist kcal binnen hebt.
 
Back
Naar boven