Fitness Seller

Bulk jij wel of niet ?

Bulk jij ?

  • jah ik bulk

    Stemmen: 66 69,5%
  • nee ik bulk niet

    Stemmen: 29 30,5%

  • Totaal stemmers
    95

Bezoekers in dit topic

luppie

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
15 jul 2004
Berichten
12.344
Waardering
3
Voor mij is bulken 500cals+ overbodig want vvm aankomen doe ik al rond onderhoud of net iets er boven. Dit noem ik nog geen bulken. Voor mij is overbodige cals geen must. Hoe zit dat met jullie ? En hoeveel cals nemen jullie bovenop je daggelijkse behoefte ? 200a300 cals boven je dagelijkse behoeft is nog niet echt bulken vind ik vul dan nee in als je hier onder of net op zit
 
Laatst bewerkt:
Nu ga ik lichtjes boven onderhoud eten en een aantal weken kijken wat het geeft.
 
ik bulk, ik heb geen idee wat mijn onderhoud is maar het gaat goed, als ik te vet word ga ik iets lager zitten en anders hou ik het mooi zo.
 
Ik eet puur op gevoel. Ik heb een langzame stofwisseling dus ik ben voorsichtig met te veel eten. Ik bulk dus niet.
 
Ja, ik bulk (zie sig). Verder heb ik een langzame stofwisseling. Ik merk veel resultaat van regelmatige cardio om me vet% binnen te perken te houden. Als ik dit niet doe wordt ik echt moddervet.

Aankomende winter gaan we zwaar bulken en de laatste beginnersgains binnenhalen, daarna ga ik het "slimmer" aanpakken. Verder hou ik mijn bulk zo gezond en schoon als mogelijk. Dus veel rijst, havermout, eitjes, kwark en geen chocomel of malto en dat soort werk.
 
ik bulk:cool:
ik heb een dagelijkse behoefte van 2800 ongeveer. Daar ga ik vaak overheen. Tot verhoog het elke week met 100 kcal's in mn bulk. Maar ga dan tot max 3300 kcal, Daarna ga ik per 2 weken verhogen met 100, tot de 3600. Lekker veel massa aanzetten, werkt beste.

Ben nu aan't cleanbulken. :D
lang leve het eten!
YEAH!
 
bulken is overrated, je krijgt er monster body vet van waar je een pens vol werk aan hebt om het vet weg te werken terwijl je ook clean kan eten.
 
ik bulk, ik heb geen idee wat mijn onderhoud is maar het gaat goed, als ik te vet word ga ik iets lager zitten en anders hou ik het mooi zo.

same here
 
't Wordt moeilijker en moeilijker om dat vet weg te krijgen als je ouder wordt...

Zoveel als mogelijk clean eten op/iets boven onderhoud dan maar hé
 
bulken is overrated, je krijgt er monster body vet van waar je een pens vol werk aan hebt om het vet weg te werken terwijl je ook clean kan eten.

Dan begrijp je het concept bulken niet zo goed denk ik. Je hebt het over clean eten, waarom zou dat in de bulk niet kunnen. Het gaat er om dat je een overschot aan kcal hebt, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dit met Big Mac's doet. Als je merkt dat tijdens de bulk je pens te groot wordt, ga je toch gewoon wat meer cardio doen, of langzamer bulken? Als je nooit bulkt, zal het als naturel heel moeilijk worden om massa aan te zetten.
 
Dan begrijp je het concept bulken niet zo goed denk ik. Je hebt het over clean eten, waarom zou dat in de bulk niet kunnen. Het gaat er om dat je een overschot aan kcal hebt, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dit met Big Mac's doet. Als je merkt dat tijdens de bulk je pens te groot wordt, ga je toch gewoon wat meer cardio doen, of langzamer bulken? Als je nooit bulkt, zal het als naturel heel moeilijk worden om massa aan te zetten.
Is verschillend bij ieder persoon. Ik hoef bvb niet te bulken om vvm te aan te zetten. En als ik bulk zet ik vvm aan + vet En dat is juist wat ik niet wil

verder word je even vet van schoon bulken boven onderhoud als junk bulken boven onderhoud als je dezelfde hoeveelheid cals neemt
 
Laatst bewerkt:
Ja ik bulk met ong. 5000kcals per dag, kom rond een kilo per week aan. Gaat goed so far, resultaten zijn binnen iets meer dan 4 maanden van 82kg @ 11.5% > 97kg @ 17% (elektronisch gemeten). Ik geloof overigens niet echt in langzaam gewicht aanzetten, tijdje geprobeerd maar dit bevalt me stukken beter.
 
Ja ik bulk met ong. 5000kcals per dag, kom rond een kilo per week aan. Gaat goed so far, resultaten zijn binnen iets meer dan 4 maanden van 82kg @ 11.5% > 97kg @ 17% (elektronisch gemeten). Ik geloof overigens niet echt in langzaam gewicht aanzetten, tijdje geprobeerd maar dit bevalt me stukken beter.
Damn jij bent rap gegaan. Ga je nog cutten dit jaar ?
 
Niet dit jaar, heb m'n eerste serieuze wedstrijd in februari en tot die tijd bulk ik (iets rustiger) door, daarna in het voorjaar cutten.
 
Niet dit jaar, heb m'n eerste serieuze wedstrijd in februari en tot die tijd bulk ik (iets rustiger) door, daarna in het voorjaar cutten.
Suc6 iig met de wedstrijd.
 
Is verschillend bij ieder persoon. Ik hoef bvb niet te bulken om vvm te aan te zetten. En als ik bulk zet ik vvm aan + vet En dat is juist wat ik niet wil

In je openingspost geef je aan dat je 200/300kcal boven je onderhoud eet. Dat is dus ook bulken, ook al noem je het niet zo. Het is niet alleen bulken als je 500kcal boven je onderhoud zit, dat is gewoon een algemene richtlijn. Als iemand van 500kcal boven onderhoud 2,5kg vet aankomt in de week is dat natuurlijk niet zo verstandig ;)

Het is voor een naturel heel moeilijk om zonder enig kcal overschot spiermassa aan te zetten. Beginners zal het wel lukken, maar als je al enkele jaren traint gaat de voeding toch een steeds grotere rol spelen.

verder word je even vet van schoon bulken boven onderhoud als junk bulken boven onderhoud als je dezelfde hoeveelheid cals neemt

Het lijkt me toch wel makkelijk dat, als je dan toch gaat bulken, je het wel clean doet. Je wilt toch de juiste voedingsstoffen binnen hebben. Als je echt goed clean eet, met de juiste verhoudingen, en je komt zo aan je kcal overschot, zal je toch echt sneller spiermassa aanzetten dan wanneer je elke dag 8 Big Mac's, 4 Magnums en 2 zakken snoep leegeet. Het doel van bulken is toch niet om dikker te worden, maar juist om meer spiermassa te kweken. Dik worden kan iedereen, daar is geen kunst aan.
 
ik ben meer van de lean gains, zou het ook niet eens clean bulken willen noemen.

ik doe wel veel aan nutritional timing, dus savonds een GROOT overschot creeren, zodat ik iig in de nacht geen tekorten krijg. en rest vd dag een klein te kort maar wel met genoeg eiwitten. Maargoed, misschien werkt dit nog alleen omdat ik nog net begonnen ben en die beginner-gains nog heb
 
Het lijkt me toch wel makkelijk dat, als je dan toch gaat bulken, je het wel clean doet. Je wilt toch de juiste voedingsstoffen binnen hebben. Als je echt goed clean eet, met de juiste verhoudingen, en je komt zo aan je kcal overschot, zal je toch echt sneller spiermassa aanzetten dan wanneer je elke dag 8 Big Mac's, 4 Magnums en 2 zakken snoep leegeet. Het doel van bulken is toch niet om dikker te worden, maar juist om meer spiermassa te kweken. Dik worden kan iedereen, daar is geen kunst aan.

En dan de gezondheidsrisico's die junkfood met zich meebrengt :eek:

Ik bulk wel flink maar vooral met clean food.
 
Back
Naar boven