AndroidHealthClinic

bulk of cut?

Bezoekers in dit topic

Bobby69

Cool Novice
Lid geworden
26 nov 2019
Berichten
63
Waardering
11
Lengte
1m92
Massa
83kg
Vetpercentage
13%
Hallo forumleden,

Ik zit een beetje met een dilemma en zou graag advies krijgen over wat ik het beste kan doen.
Ik weeg 82kg op 192cm en ben vorig jaar mei begonnen met trainen en alleen wezen trainen op dagen dat de sportschool open was dus dat is in totaal denk ik rond de 4 maanden.(in de tijd dat ze dicht waren heb ik alleen pushups gedaan)
Maar ik heb dus redelijk veel vet en ik denk niet zo heel veel spiermassa.
Kan ik het beste cutten of doorgaan met bulken?
dit zijn zeg maar een beetje mijn krachtmetingen: (als dat uitmaakt)
sumo deadlift: 90kg 10x
squat: 70kg 6x of 62,5 voor 12x
bench press: doe ik op dit moment niet
incline bench: 47,5 12x
db bench press: 22kg 8x
incline db press: 20kg 6x
shoulder press: 16kg 12x en 18kg 6x

Ik doe 4x krachttraining en 2x kickboksen per week.
 
Als je je eigen te vet vind moet je gaan cutten :-)
 
Als je massa wil, niet gaan cutten. Wel je eten opschonen en kwaliteit eten.
Het kickboksen help vast wel om niet obese te worden. Je stats zijn ook nog redelijk mager. Dus... goed eten en zwaar trainen.
 
Ik denk dat je spier moet aanzetten en dus meer moet gaan eten. Je verhouding vet/spier lijken uit balans met je stats.
 
Als je massa wil, niet gaan cutten. Wel je eten opschonen en kwaliteit eten.
Het kickboksen help vast wel om niet obese te worden. Je stats zijn ook nog redelijk mager. Dus... goed eten en zwaar trainen.
Ik eet op dit moment 3200 per dag waarvan 400 kcal 'junk' en de rest schoon.
Ik wordt elke week wel sterker dus het heeft denk ik ook niet zoveel zin om nog meer te eten?
Maar bedankt in ieder geval ik ga dan wel door met bulken
 
Ik denk dat je spier moet aanzetten en dus meer moet gaan eten. Je verhouding vet/spier lijken uit balans met je stats.
ik eet 3200 per dag en word elke week wel sterker en je hoeft toch alleen maar meer te eten als je progressie aan het zakken is? dat is wat ik dacht in ieder geval.
 
Post gewoon een foto
 
Dat bedoelde ik niet, ik bedoelde dat je met een slechte vet/spier verhouding (je zit zo'n 10kg onder je lichaamslengte - 1m) niet moet gaan cutten, maar meer spieren moet gaan kweken en dus hard blijven trainen op die gewichten.

Je kunt je omvang benen etc. gaan tracken en die progressie volhouden.
 
In het begin was ik mager dik. Veel tijd besteedde ik aan spiertraining met een "cut" dieet. Het was moeilijk om er anders uit te zien. Toen at ik gezond voedsel met veel eiwitten met een beetje caloric surplus and mijn lichaam was erg goed met brede schouders, gedefinieerde spieren, en ik verloor geen vet maar kreeg spieren and got well defined muscles, broad shoulders and all that stuff and didn't look "fat". After that it just took a few weeks of stricter dieting and I got the body I wanted.

If you have less muscle, but still look fat, you can have a clean diet and focus on building muscle. As your muscle grows the fat will become unnoticable (as long as you eat at or slightly above maintenance and have good macros). Cutting is good for situations like I am in rn (fair amount of muscle developed but I let go and gained a lot of fat) but if you have less muscle and just a skinnyfat type of situation (your stats indicate that) then muscle building would be a better focus but try to have a clean diet and loosely track your calories so you don't have to go on drastic cut later on.
 
Dat bedoelde ik niet, ik bedoelde dat je met een slechte vet/spier verhouding (je zit zo'n 10kg onder je lichaamslengte - 1m) niet moet gaan cutten, maar meer spieren moet gaan kweken en dus hard blijven trainen op die gewichten.

Je kunt je omvang benen etc. gaan tracken en die progressie volhouden.

Ah op die manier dan begreep ik het verkeerd.
Dan ga ik door met bulken bedankt!
 
Back
Naar boven