XXL Nutrition

Bulk of cut? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Cut tot ~10%
 
Ik dacht precies hetzelfde, voor 8 maanden heb je goed wat opgebouwd. Ik denk dat je niet te bang moet zijn voor spierverlies in een cut. Mits je je houd aan bw x 2 voor eiwitten. En hetzelfde blijft trainen als je in die 8 maanden hebt gedaan.
 
Hallo,

Mijn naam is Didier, 24 jaar oud en sport nu een kleine 8 maanden.

Ik weet niet wat ik moet doen.. wat lijkt jullie het verstandigst? Verder bulken of nu een cut gooien?ik weeg 77kg, weet niet wat mijn vetpercentage is. Wat denken jullie wat mijn VP is?
Ik ga niet op vakantie of iets dus ik hoef niet per se droog te zijn!

Ik ben bang dat als ik verder ga bulken ik te dik ga worden en uiteindelijk te veel spiermassa verlies bij het cutten. Maar ben ook bang dat als ik nu ga cutten er helemaal al niks overblijft (aangezien ik nog weinig massa heb).
Muscle memory? Mooi fysiek iig in acht maanden! Je hoeft nergens bang voor te zijn qua verlies als je alle tips hierboven volgt. En blijkbaar weet je precies waar je mee bezig bent, ik zie hele mooie resultaten in het verschiet!
Tip als je gaat cutten, maak wekelijks identieke foto's. Vaak denk je als je in de spiegel kijkt dat je alleen maar dunner wordt en geen spier overhoud, foto's vertellen dan het ware verhaal. Succes!
 
Dunner wordt je toch tijdelijk.
Na de cut pluk je daar de vruchten van als je weer voeding in de spieren hebt. Wel je eiwitten blijven eten en niet een te groot tekort.
200kcal minder dan je nu eet en kijken of je al afvalt.
 
Ik vind het verstandig om eens in de zoveel tijd (misschien 1x per jaar) te cutten. Breng je vet % tot +- 10%. Dan word je insuline gevoeligheid weer wat beter, heb je een klein rebound effect en kun je weer lean gains maken. Op lange termijn heeft dit alleen maar een positief effect op je look. De misschien is nu een mooie timing.
 
Back
Naar boven