XXL Nutrition

Bulk Schema om beoordeeld te worden (mijn eerste keer)

Bezoekers in dit topic

Pybe Smit

Cool Novice
Lid geworden
20 dec 2016
Berichten
85
Waardering
6
Lengte
1m75
Massa
58kg
Hallo, dit is mijn eerste keer dat ik een voedingsschema maak.
Dit schema is niet echt aangepast, dit is dus zonder gekke maaltijden zoals broccoli en kip tussen de middag (misschien is dat wel nodig?)

Even wat informatie:
Ik weeg 56 kg, ben 176 cm lang, en ben 17 jaar oud.
Mijn basisbehoefte is 1600. + verbrandingen komt uit op 2800

Hier mijn schema:

08:00 Griekse yoghurt 200 gr.

Cruesli 70 gr.


10:30 Sneetjes Speltbrood 6x

t/m Hoemoes (broodbeleg) 45 gr.

13:00 Geroosterde pinda’s 80 gr.


15:00 Pasta 100 gr.

Ketchup 50 gr.

Strooikaas 50 gr.


16:30 WORKOUT


18:00 Whey Proteïne shake 28 gr.

Magere melk 200 ml.


18:30 Avond eten (Wat de pot schaft)


21:00 Griekse yoghurt 120 gr.

Scheut lijnzaad olie 10 ml.


Totaal zonder avondeten: 2600 cal

Totaal met avond eten: 3235 cal

Totaal Macro’s: V: 155gr KH: 317gr E: 141gr (vezels: 29gr)


Het avondeten varieert altijd, de reden dat ik het toch zo precies heb kunnen berekenen is omdat ik de macro’s en kcal van 20 verschillende maaltijden heb opgeschreven, en daarna het gemiddelde berekent.

Als ik mijn macro's ging uitrekenen die zouden moeten passen bij mijn behoefte van 2800 cal dan kwam ik uit op 60 gr vet, 400 gr koolh, en 120 gr eiwitten. Ik hoorde in een ander topic van mij dat het niet erg is om zoveel vet te eten. De eiwitten zijn ongeveer goed. En de koolhydraten kunnen wat hoger lijkt mij?

Hopelijk hebben jullie advies voor mij!

Alvast erg bedankt!

Gr.
 
Ik zie veel troep er tussen zoals cruesli, ketchup, strooikaas en ja speltbrood.

Vooral dat laatste is een oplichting, omdat er amper spelt in brood zit. Alleen volkoren brood is te vertrouwen omdat het wettelijk geregeld is. Strooikaas tja, eigenlijk afvalkaas. Probeer iets anders zoals ricotta of mozzarella kaas. Ketchup en cruesli spreken voor zich, suikerbommen.
 
Ik zie veel troep er tussen zoals cruesli, ketchup, strooikaas en ja speltbrood.

Vooral dat laatste is een oplichting, omdat er amper spelt in brood zit. Alleen volkoren brood is te vertrouwen omdat het wettelijk geregeld is. Strooikaas tja, eigenlijk afvalkaas. Probeer iets anders zoals ricotta of mozzarella kaas. Ketchup en cruesli spreken voor zich, suikerbommen.

Speltbrood eet ik omdat ik misschien een intollerantie heb voor gluten of iets dergelijks. Dit probeer ik dus een beetje te achterhalen. Ik ben vaak moe.
Cruesli moet inderdaad even veranderen, een goede vervanging regelen.
 
Speltbrood eet ik omdat ik misschien een intollerantie heb voor gluten of iets dergelijks. Dit probeer ik dus een beetje te achterhalen. Ik ben vaak moe.
Cruesli moet inderdaad even veranderen, een goede vervanging regelen.
Als je echt last hebt van gluten kan je ook geen creusli eten.
Ketchup zit ook vaak gluten in.
Behalve moe.. heb je ook buikpijn/diarree etc?
Want bij gluten intolerantie heb je meestal wel meer problemen dan alleen moe...
 
In plaats van cruesli zou je wat havermout en geroosterde noten kunnen pakken.
 
Als je echt last hebt van gluten kan je ook geen creusli eten.
Ketchup zit ook vaak gluten in.
Behalve moe.. heb je ook buikpijn/diarree etc?
Want bij gluten intolerantie heb je meestal wel meer problemen dan alleen moe...

Het zal vast niet aan gluten liggen maar misschien we iets dergelijks. Ik zal dit binnenkort vragen aan mijn huisarts. Een dietiste in de vriendenkring had gezegt dat ik waarschijnlijk te veel meel eet.
 
Het zal vast niet aan gluten liggen maar misschien we iets dergelijks. Ik zal dit binnenkort vragen aan mijn huisarts. Een dietiste in de vriendenkring had gezegt dat ik waarschijnlijk te veel meel eet.
Teveel meel?
wat creusli, pasta en 6 sneetjes brood veel?
Dietisten weten vaak bizar weinig... zeker als het op aankomen aankomt....

Denk eerder dat je vermoeidheid komt omdat je gewicht veel te laag is. Je eet een grote maaltijd en wss wordt je moe na het eten? Als dat zo is is het niet meer dan logisch.. energie trekt naar je maag voor vertering als je gegeten hebt. Dat kan inderdaad vermoeidheid geven. Maar aan de gluten zal het niet liggen
 
Je heb ook veel grotere spikes in je suikerspiegel en het kost energie om het weer in evenwicht te brengen. Dus preid je maaltijden beter. 3 x een hoofdmaaltijd en 2-3 x een tussendoortje. En uiteraard 2-3 liter water per dag.
 
Je heb ook veel grotere spikes in je suikerspiegel en het kost energie om het weer in evenwicht te brengen. Dus preid je maaltijden beter. 3 x een hoofdmaaltijd en 2-3 x een tussendoortje. En uiteraard 2-3 liter water per dag.

Welke maaltijden geven een spike in suikerspiegel?
 
Teveel meel?
wat creusli, pasta en 6 sneetjes brood veel?
Dietisten weten vaak bizar weinig... zeker als het op aankomen aankomt....

Denk eerder dat je vermoeidheid komt omdat je gewicht veel te laag is. Je eet een grote maaltijd en wss wordt je moe na het eten? Als dat zo is is het niet meer dan logisch.. energie trekt naar je maag voor vertering als je gegeten hebt. Dat kan inderdaad vermoeidheid geven. Maar aan de gluten zal het niet liggen

Oke! Komt het weer aan op zo veel mogelijk blijven eten! Danku
 
Je gaat toch geen pasta met ketchup en kaas eten man.. maak dan een pastasalade . Tomatenpuree, tomaat, groente grookte kip.
 
Ik zie veel troep er tussen zoals cruesli, ketchup, strooikaas en ja speltbrood.

Vooral dat laatste is een oplichting, omdat er amper spelt in brood zit. Alleen volkoren brood is te vertrouwen omdat het wettelijk geregeld is. Strooikaas tja, eigenlijk afvalkaas. Probeer iets anders zoals ricotta of mozzarella kaas. Ketchup en cruesli spreken voor zich, suikerbommen.
Hoezo is dit troep ? En wat is er mis met de suikerbommen?
 
Speltbrood eet ik omdat ik misschien een intollerantie heb voor gluten of iets dergelijks. Dit probeer ik dus een beetje te achterhalen. Ik ben vaak moe.
Cruesli moet inderdaad even veranderen, een goede vervanging regelen.

HAHA...Nu zitten we echt op het VIVA forum.

Misschien of iets dergelijks; maar het zou zo maar een gekneusde rib kunnen zijn...
Want mijn buurvrouw voelde zich vorig jaar ook beroerd na het eten van .....vul maar wat in.
 
HAHA...Nu zitten we echt op het VIVA forum.

Misschien of iets dergelijks; maar het zou zo maar een gekneusde rib kunnen zijn...
Want mijn buurvrouw voelde zich vorig jaar ook beroerd na het eten van .....vul maar wat in.
Top reactie! Je bent vandaag de coolste op de forum.
 
Back
Naar boven