MuscleMeat

Bulk Schema

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
22 apr 2018
Berichten
10
Waardering
0
Zelf denk ik dat ik teveel eiwitten in mijn schema heb alleen weet ik niet hoe ik dat moet veranderen aangezien bijna alle voeding eiwit bevatten.

Misschien ook teveel vetten?
Of valt dat wel mee?

Mijn doel is aankomen.

Ik weeg 64.7 kg
170 cm lang
25 jaar

Ontbijt
100 gr havermout
375 kcal
60 gr koolhydraten
8 gr vet
11 gr eiwit

300 ml melk
144 kcal
13.5 gr koolhydraten
4.5 gr vet
10 5 gr eiwit

3 st gekookt ei
270 kcal
0 gr koolhydraten
15gr vet
23.1 gr eiwit

1banaan
124 kcal
30 gr koolhydraten
0.4 gr vet
1gr eiwit.


Totaal
913 kcal
103.5 gr koolhydraten
27.9 gr vet
35.7 gr eiwit


Tussendoor
36 gr cashwenoten
220 kcal
8 gr koolhydraten
18 gr vet
6 gr eiwit

Blauwe bessen 60 gr
65 kcal
11gr koolhydraten
0 gr vet
1 gr eiwit


Totaal
285 kcal
19 gr koolhydraten
18 gr vet
7 gr eiwit


Middag

6snee volkoren
456 kcal
84 gr koolhydraten
6 gr vet
18 gr eiwit.

Pindakaas 3 porties
402 kcal
5.4 gr koolhydraten
34.8 gr vet
15 gr eiwit

Kipfilet 5 slice
70 kcal
0.7 gr koolhydraten
2.7 gr vet
10.3 gr eiwit

Rookvlees
3 plak
69 kcal
0.3 gr koolhydraten
3 gr vet
10,4 gr eiwit.


Totaal
999 kcal
90,4 gr koolhydraten
54,1 gr vet
53,7 gr eiwit

...

Avondeten
75gr zilvervlies rijst
98 kcal
26 gr koolhydraten
1,5 gr vet
3,2 gr eiwit

150 gr kipfilet
167 kcal
4.5 gr koolhydraten
4.5 gr vet
27 gr eiwit

1cup brocoli
30 kcal
5.8 gr koolhydraten
0.3 gr vet
2.5 gr eiwit

100gr paprika
24 kcal
0.1 gr vet
0.8 gr eiwit

100 gr champignons
18 kcal
0.4 gr koolhydraten
0.5 gr vet
2.5 gr eiwit.


totaal
337 kcal
36.2 gr koolhydraten
6.9 gr vet
36 gr eiwit


.........
Totaal Voedingswaarde Schema
2534 kcal
240.1 gr koolhydraten
106,9 gr vet
142.3 gr eiwit

Ik koop pindakaas van Calvé is dat een goede keus of zal ik voor een gezondere variant gaan?, Havermout van Quaker , Beleg van de Jumbo of Ah ,
 
Laatst bewerkt:
Prima toch? Zou persoonlijk iets minder gr vet pakken en wat meer carbs maar dat is persoonlijke keuze.
 
Prima toch? Zou persoonlijk iets minder gr vet pakken en wat meer carbs maar dat is persoonlijke keuze.

Ok welke voeding zou je dan veranderen? Ik neem aan Pindakaas alleen dan krijg ik nog meer eiwitten binnen denk ik.

Vind je niet dat ik 20 , 25 gr teveel eiwitten in me huidige schema heb? Weet ook niet hoe ik dat moet veranderen aangezien bijna alles veel eiwit bevat.
 
Als je echt eiwit wilt weglaten kun je eventueel het ei weglaten. Je kunt myfitnesspal op je telefoon instlaeren en dan kun je zelf zoeken wat je in je schema kunt toevoegen/weglaten. Tevens zijn er genoeg voedinsschema's te vinden op internet waar je eventueel inspiratie uit kunt halen.
 
Als je echt eiwit wilt weglaten kun je eventueel het ei weglaten. Je kunt myfitnesspal op je telefoon instlaeren en dan kun je zelf zoeken wat je in je schema kunt toevoegen/weglaten. Tevens zijn er genoeg voedinsschema's te vinden op internet waar je eventueel inspiratie uit kunt halen.

Ik heb die app al op me telefoon van daar uit heb ik dit schema gemaakt.

Ok dus 3x gekookt ei weghalen welke voeding zal ik dan toevoegen met minder eiwit?

Ik weet totaal niet welke voeding goed is en weinig eiwit bevat.

Ik lees op internet alleen maar over voeding met veel eiwitten.
 
OP zich valt het nog wel mee met eiwitten hoor. ca. 140 gram op 65 kg is netjes...
je hebt zo een 2-2,5 gr eiwitten nodig per kg lichaamsgewicht.. dat zou voor jou 130-150 gram betekenen dus je zit niet zozeer te hoog.
Vetten is veelal een minimale hoeveelheid die je nodig hebt. Meer kan geen kwaad. Het gaat er uiteindelijk om dat je meer eet dan je verbruikt als je aan wil komen. Dus wat meer vetten is echt niet erg.

Lees deze link even door. Dan wordt er vast wat meer duidelijk.
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema

Het is ook per persoon verschillend zeg maar waar je het beste op reageert. De meeste mensen reageren niet zo lekker op een overkill aan eiwitten (winden, maag en darm klachten en dat soort dingen) anderen reageren er wel goed op. Veelal wordt met aankomen meer KH geadviseerd rondom je training. Goed om massa aan te zetten. Maar ook dat is per persoon afhankelijk van hoe iemand erop reageert. Het gaat erom uit te vinden wat voor jou het beste werkt. Is dat hoog in vetten en wat lager in eiwitten en kh dan is dat zo. Reageer je beter op KH dan eiwitten dan kan je je eiwitten verlagen naar 120-130 gram.

Al met al blijft aankomen/afvallen of onderhouden een kwestie van voeding en training en voldoende rust en je lijf leren kennen waar je het beste op reageert. Onderhouod kan je prima berekenen.. als indicatie.. maar je echte onderhoud bepaal je door xxxx kcal te eten en dan te zien op welke hoeveelheid kcal je gewicht stabiel blijft. Het is in het begin vooral even goed uitzoeken en strict aan je schema houden om dit een beetje inzichtelijk te maken voor jezelf. Maar heb je dat eenmaal gedaan dan is het meteen ook veel makkelijker om te sturen met je voeding naar je doelen.

Dus probeer gewoon met je schema 1 a 2 weken wat het doet. Dan kan je daarna altijd bijstellen.

Maar zorg in ieder geval dat je in je schema dingen zet die je ook lekker vind. Ga geen bro food eten als je het niet lust of dingen niet lekker vind. Er zijn altijd wel alternatieven die je kan nemen. En brood e.d. is niet slecht.... het zijn gewoon KH. vetten uit zuivel zijn ook niet slecht.. je hebt ook verzadigde vetten nodig voor opbouw van je celwanden. Cholestrol heb je ook nodig.. ban je dat uit je voeding dan gaat je lichaam er meer van aanmaken.
Er is geen slechte voeding.. enkel een lecht opgebouwd schema. ;)

succes! :)
 
OP zich valt het nog wel mee met eiwitten hoor. ca. 140 gram op 65 kg is netjes...
je hebt zo een 2-2,5 gr eiwitten nodig per kg lichaamsgewicht.. dat zou voor jou 130-150 gram betekenen dus je zit niet zozeer te hoog.
Vetten is veelal een minimale hoeveelheid die je nodig hebt. Meer kan geen kwaad. Het gaat er uiteindelijk om dat je meer eet dan je verbruikt als je aan wil komen. Dus wat meer vetten is echt niet erg.

Lees deze link even door. Dan wordt er vast wat meer duidelijk.
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema

Het is ook per persoon verschillend zeg maar waar je het beste op reageert. De meeste mensen reageren niet zo lekker op een overkill aan eiwitten (winden, maag en darm klachten en dat soort dingen) anderen reageren er wel goed op. Veelal wordt met aankomen meer KH geadviseerd rondom je training. Goed om massa aan te zetten. Maar ook dat is per persoon afhankelijk van hoe iemand erop reageert. Het gaat erom uit te vinden wat voor jou het beste werkt. Is dat hoog in vetten en wat lager in eiwitten en kh dan is dat zo. Reageer je beter op KH dan eiwitten dan kan je je eiwitten verlagen naar 120-130 gram.

Al met al blijft aankomen/afvallen of onderhouden een kwestie van voeding en training en voldoende rust en je lijf leren kennen waar je het beste op reageert. Onderhouod kan je prima berekenen.. als indicatie.. maar je echte onderhoud bepaal je door xxxx kcal te eten en dan te zien op welke hoeveelheid kcal je gewicht stabiel blijft. Het is in het begin vooral even goed uitzoeken en strict aan je schema houden om dit een beetje inzichtelijk te maken voor jezelf. Maar heb je dat eenmaal gedaan dan is het meteen ook veel makkelijker om te sturen met je voeding naar je doelen.

Dus probeer gewoon met je schema 1 a 2 weken wat het doet. Dan kan je daarna altijd bijstellen.

Maar zorg in ieder geval dat je in je schema dingen zet die je ook lekker vind. Ga geen bro food eten als je het niet lust of dingen niet lekker vind. Er zijn altijd wel alternatieven die je kan nemen. En brood e.d. is niet slecht.... het zijn gewoon KH. vetten uit zuivel zijn ook niet slecht.. je hebt ook verzadigde vetten nodig voor opbouw van je celwanden. Cholestrol heb je ook nodig.. ban je dat uit je voeding dan gaat je lichaam er meer van aanmaken.
Er is geen slechte voeding.. enkel een lecht opgebouwd schema. ;)

succes! :)

Dank voor je antwoord, welke voeding bevat minder eiwitten? Want ik lees enkel over dingen met veel eiwitten?
 
Dank voor je antwoord, welke voeding bevat minder eiwitten? Want ik lees enkel over dingen met veel eiwitten?
Alles wat veel koolhydraten (brood, rijst, pasta, bonen, pita, wraps, mais etc. ) en vetten (noten, vette vis, vetter vlees, avocado, olijven, olijfolie, volvette kaas, roomboter, chocolade etc. ) bevat.
Staan ook voorbeelden in de eerste post van de link ;)
 
Alles wat veel koolhydraten (brood, rijst, pasta, bonen, pita, wraps, mais etc. ) en vetten (noten, vette vis, vetter vlees, avocado, olijven, olijfolie, volvette kaas, roomboter, chocolade etc. ) bevat.
Staan ook voorbeelden in de eerste post van de link ;)

Zitten daar minder eiwitten in ? En ik hoorde dat ik te hoog zat in vetten wat zal ik daar moeten aanpassen.

Oja ik lus ook Muesli van de Tuinen voor ontbijt ..
 
Alles wat veel koolhydraten (brood, rijst, pasta, bonen, pita, wraps, mais etc. ) en vetten (noten, vette vis, vetter vlees, avocado, olijven, olijfolie, volvette kaas, roomboter, chocolade etc. ) bevat.
Staan ook voorbeelden in de eerste post van de link ;)

Ik eet trouwens niet alleen kip met rijst hoor.

Ook gebakken Zalm,, Biefsfuk, Tartaar, Varkenshaasje, , Runder Hamburgers, Koolvis, Haring,

Maar ik loop soms te kutten met vlees
ik vind dat ik daar ook teveel het zelfde eet, ik wil meer proberen maar weet niet welk vlees super goed voor je is.

Ik lus ook wel Braadworsten, Speklappen, Slavinken enz maar dat lijkt me niet goed.
 
Als het in je macro'd past kan je best een keer braadworst, speklap of slavink eten. Eet gewoon een keer boerenkool met worst oid. Kan allemaal.

Varkenslapjes, varkenshaas, gehakt, haasfiletlapje/karbonade, schnitsel, varkenslever (als je het lust) etc.
runderlapjes, stoofvlees, biefstuk, tartaar, gehakt, sucadelapjes etc.
kip, kalkoen, kippelevertjes, hert, konijn, struisvogel en al die andere vlees soorten (kijk ook eens op
MuscleMeat - Online Sports Supermarket
zalm, makreel, zwaardvis, tonijn, garnalen, inktvis(stoven), panga, tilapia, forel, sardines, haring(blik gerookt, zoute, zuur etc. )
spekbokking alle soorten witvis etc..
 
Als het in je macro'd past kan je best een keer braadworst, speklap of slavink eten. Eet gewoon een keer boerenkool met worst oid. Kan allemaal.

Varkenslapjes, varkenshaas, gehakt, haasfiletlapje/karbonade, schnitsel, varkenslever (als je het lust) etc.
runderlapjes, stoofvlees, biefstuk, tartaar, gehakt, sucadelapjes etc.
kip, kalkoen, kippelevertjes, hert, konijn, struisvogel en al die andere vlees soorten (kijk ook eens op
MuscleMeat - Online Sports Supermarket
zalm, makreel, zwaardvis, tonijn, garnalen, inktvis(stoven), panga, tilapia, forel, sardines, haring(blik gerookt, zoute, zuur etc. )
spekbokking alle soorten witvis etc..

Lust ik allemaal, Kan je me schema nog ff aanpassen naar *Perfect* sorry ik ben nogal perfectionistisch, ik moet 2500 kcal totaal binnen hebben.

Over een maand of 2 .. > 2800 kcal

Dan over 3 maanden 3000 kcal.

Over 5 maanden 3500 kcal.
 
Er bestaat niet zoiets als een perfect schema. Voor niemand.

Het beste schema is een schema wat haalbaar is voor jou, waarbij je dus ook dingen eet die je lekker vind.
Waarmee je je doelen kan halen in een tempo waarin jij dat wilt En hoe dat precies ingericht moet worden leer je en stel je steeds weer bij.
Als je afvalt wordt je onderhoud ook lager en moet je dus ook je schema's na een bepaalde tijd weer aanpassen.
Heb je meer spiermassa dan verbrand je meer en kan je ook zwaarder trainen. Wil je doorgroeien dan ook moet je je schema weer aanpassen.

Dus er is geen perfect schema. Start gewoon een blijf in de gaten houden wat je schema doet voor jou, je gewicht, spiermassa etc ,

Oh ja.. voeding ophogen doe je als je gewicht niet meer stijgt. ;)
 
Er bestaat niet zoiets als een perfect schema. Voor niemand.

Het beste schema is een schema wat haalbaar is voor jou, waarbij je dus ook dingen eet die je lekker vind.
Waarmee je je doelen kan halen in een tempo waarin jij dat wilt En hoe dat precies ingericht moet worden leer je en stel je steeds weer bij.
Als je afvalt wordt je onderhodu ook lager en moet ej dus ook je schema's na een bepaalde tijd weer aanpassen.
Heb je meer spiermassa dan verbrand je meer en kan je ook zeaarder trainen. Wil je doorgroeien dan ook moet je je schema weer aanpassen.

Dus er is geen perfect schema. Start gewoon een blijf in de gaten houden wat je schema doet voor jou, je gewicht, spiermassa etc ,

Ik ben wel benieuwd hoe je mijn schema goed kan maken dan?

Een goed begin is wel een goed eind.

Misschien dat je wat lekkere dingen in me schema kan zetten.
 
Stuur maar even een PM met je schema.
Morgen weer een dag ;)
 
Back
Naar boven