MuscleMeat

Bulk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gunz for Hire

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
13 jan 2014
Berichten
886
Waardering
89
Bulk schema dat ik vanaf heden wil gaan gebruiken (natural bulk na cut test primo). Ondanks eigen kennis toch graag even jullie reactie / mening:

Schema_september.png


:D
 
Bro voor AAS is dit schema toch echt niet efficiënt vooral niet als eerste kuur je haalt all je mad gainz omlaag, skip de pindakaas nutella en gummybeertjes, neem Gwn shake eiwit met kipfilet wraps ofzo (doe k altijd) voor maaltijd 3 en meer eiwitten en carbs! Neem koolhydraten die langwerkende zijn zoals Brown Rice en havermout ect.. En gooi wat kilo's vis/vlees/kip erin
 
Na je workout kunnen een paar snelle koolhydraten echt geen kwaad. Die Goudbeertjes zijn awesome, maar 12 gram zijn er maar iets van 5. Ik zou eerder 20 Goudbeertjes nemen en dan de Nutella skippen.
 
Bro voor AAS is dit schema toch echt niet efficiënt vooral niet als eerste kuur je haalt all je mad gainz omlaag, skip de pindakaas nutella en gummybeertjes, neem Gwn shake eiwit met kipfilet wraps ofzo (doe k altijd) voor maaltijd 3 en meer eiwitten en carbs! Neem koolhydraten die langwerkende zijn zoals Brown Rice en havermout ect.. En gooi wat kilo's vis/vlees/kip erin

Leer eerst een lezen? Waar zeg ik dat dit een kuur schema is? Nergens.

Daarnaast zijn al m'n koolhydraten langzaam, behalve de Nutella?

Na je workout kunnen een paar snelle koolhydraten echt geen kwaad. Die Goudbeertjes zijn awesome, maar 12 gram zijn er maar iets van 5. Ik zou eerder 20 Goudbeertjes nemen en dan de Nutella skippen.

12,5 gram is precies zo'n klein zakje uit een grote uitdeelzak, geen zin om goudbeertjes te gaan tellen uit een grotere zak haha. Dit is makkelijk vind ik.

Nutella zit er meer in voor wat snelle carbs door de dag heel en omdat het lekker is (IIFYM). :p
 
Leer eerst een lezen? Waar zeg ik dat dit een kuur schema is? Nergens.



Daarnaast zijn al m'n koolhydraten langzaam, behalve de Nutella?







12,5 gram is precies zo'n klein zakje uit een grote uitdeelzak, geen zin om goudbeertjes te gaan tellen uit een grotere zak haha. Dit is makkelijk vind ik.



Nutella zit er meer in voor wat snelle carbs door de dag heel en omdat het lekker is (IIFYM). :p


Haha my bad, voor cut schema zit er goed uit
 
Ontbijt halveren en dan de andere helft bij maaltijd drie zetten. Maaltijd 3 word dan 2 sneden bruin brood met whatever + helft ontbijt shake.

Weet niet wanneer je traint maar na de training ALTIJD ETEN. Rijst/patat met kip/ kalkoen en groenten.
 
Voeg ook eens wat groente en fruit toe. Je hebt je micro's ook nodig.
 
Ontbijt halveren en dan de andere helft bij maaltijd drie zetten. Maaltijd 3 word dan 2 sneden bruin brood met whatever + helft ontbijt shake.

Weet niet wanneer je traint maar na de training ALTIJD ETEN. Rijst/patat met kip/ kalkoen en groenten.

Waarom zou jij het ontbijt halveren en bij maaltijd 3 zetten dan?
Het ziet er imo prima uit en zal je geen merkbare veranderingen/verbeteringen krijgen.
Rond de training goed eten is altijd wel aan te bevelen.
 
Maaltijd 3 stelt niets voor, daarom die shake erbij.

Betere spreiding van kcals + voedingswaarde.
 
Maaltijd 3 stelt niets voor, daarom die shake erbij.

Betere spreiding van kcals + voedingswaarde.
Ik zie het nut er niet echt van in hoor, om bij maaltijd 3 een shake te nemen of het te verplaatsen. Gaat erom wat hij per dag binnen krijgt toch??????????
 
Ontbijt halveren en dan de andere helft bij maaltijd drie zetten. Maaltijd 3 word dan 2 sneden bruin brood met whatever + helft ontbijt shake.

Weet niet wanneer je traint maar na de training ALTIJD ETEN. Rijst/patat met kip/ kalkoen en groenten.

Er zit altijd een maaltijd, naast die pwo shake, na de training.

Maaltijd 1 is geen shake, maar een overnight oatmeal. Maaltijd 3 is inderdaad een stuk minder en zie ik meer als een makkelijkere maaltijd die tussendoor genomen kan worden.

Hoe vind je het verder qua macro's, kcal?

Voeg ook eens wat groente en fruit toe. Je hebt je micro's ook nodig.

Zitten volgens mij twee stuks fruit in. Groenten (o.a. broccoli, sperziebonen, paprika's, ui en spinazie) track ik niet, maar krijg voldoende (200 gr.) groenten per dag binnen. Daarnaast neem ik ook vitaminen supplementen, dus dat zit wel goed lijkt me?

Wat vind je er verder van?
 
Laatst bewerkt:
Op zich zien de macro's er wel goed uit. En je krijgt iig je groente binnen.
Toch zou ik ze wel opnemen in je schema.

Probeer het gewoon en kijk wat het met je doet.
 
Er zit altijd een maaltijd, naast die pwo shake, na de training.

Maaltijd 1 is geen shake, maar een overnight oatmeal. Maaltijd 3 is inderdaad een stuk minder en zie ik meer als een makkelijkere maaltijd die tussendoor genomen kan worden.

Hoe vind je het verder qua macro's, kcal?


Maaltijd 1 vind ik wat veel in éénmaal. 1000kcals.... je lichaam is geen machine waar je alles maar kan induwen. Vroeg of laat gaat je spijsvertering protesteren met deze hoeveelheden. Daarom is het beter om dit op te splitsen.

Verder ziet het er goed uit om mee te starten. Na 2 weken kan je evalueren en dan zie je verder.


De stelling "Gaat erom wat hij per dag binnen krijgt toch???" is blijkbaar een nieuwe trend de laatste tijd maar ben het daar niet mee eens. Je lichaam is geen machine ;)
 
Maaltijd 1 vind ik wat veel in éénmaal. 1000kcals.... je lichaam is geen machine waar je alles maar kan induwen. Vroeg of laat gaat je spijsvertering protesteren met deze hoeveelheden. Daarom is het beter om dit op te splitsen.

Verder ziet het er goed uit om mee te starten. Na 2 weken kan je evalueren en dan zie je verder.


De stelling "Gaat erom wat hij per dag binnen krijgt toch???" is blijkbaar een nieuwe trend de laatste tijd maar ben het daar niet mee eens. Je lichaam is geen machine ;)

Of de overnight oats verminderen (bv. 250 ml. melk en 100 gr. oats) en de rijst en pasta verhogen van 125 naar 150 gram? Eventueel extra boterham erbij om aan de kcal te komen?
 
Ik vind maaltijd 1 echt niet teveel.. heb zelf ook 900 kcal voor ontbijt. Kan imo geen kwaad. Het is ook net wat je gewend bent.

edit: Als het echt zoveel kwaad kan waarom werken IF en carb backloading dan wel vraag ik me dan af. Heb er zelf geen ervaring mee maar lees dat wel vaak hier op DBB dat dit zo goed werkt.
 
Of de overnight oats verminderen (bv. 250 ml. melk en 100 gr. oats) en de rijst en pasta verhogen van 125 naar 150 gram? Eventueel extra boterham erbij om aan de kcal te komen?

Kan je proberen. Pasta omhoog, rijst op 125 gr. houden. Extra brood kan nooit geen kwaad in een bulk.
 
Kan je proberen. Pasta omhoog, rijst op 125 gr. houden. Extra brood kan nooit geen kwaad in een bulk.

Vanwaar de rijst specifiek op 125 gr. houden? Twijfel alleen nog beetje over kcal, vorige week op 3.600 gezeten, maar ik ben alleen maar droger geworden terwijl ik toch echt zou moeten bulken op dit aantal kcal haha. Hou 3.600 sowieso nog een weekje aan.
 
Bulken doe je niet met rijst. Daar gaat je metabolisme alleen maar sneller en sneller van worden.

Bulken doe je met pasta, brood, pureé (verse met melk en een paar eieren erbij, wraps enz...

Rijst ik vrij weinig in een bulk omdat ik moeite heb om 125 gram rijst naar binnen te werken maar 200 gram pasta is geen probleem...
 
ik haal op 3700 cal nog geen 85kg :p
verder leuk schema en goed vol te houden denkik zo
misschien toch een vaste maaltijd na je training?
 
Back
Naar boven