XXL Nutrition

bulkdieet

Bezoekers in dit topic

robrecht10

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
29 nov 2002
Berichten
188
Waardering
0
Zijn er basisregels voor het opstellen van een bulkdieet... ik heb wel voedingsen dieetleer gekregen op school maar over bulkdieten hebben ze daar niets gezegd .
 
Die voedingsleer die je geleerd hebt kan je in dit geval zo goed als helemaal achterwegen laten. Daar heb je niets aan zodra je sport oid...
Bereken eerst hoeveel je ongeveer verbrand, en ga daar ruim boven zitten...
Neem minimaal 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht en bouw de rest van je dieet daar omheen. Matig met vet, maar elemineer het niet. Percentages KEV zullen rond de 50-35-15 liggen...
 
bedankt... maar ik zal men voedingstabellen nog wel kunnen gebruiken he ;-)
 
Probleem is meestal dat men denkt enkel spieren en geen vet te winnen..als je wil bulken moet je rekenen op extra vet..er is geen effectievere manier.
Dus ik zou eerst eens kijken wat je doelen zijn, wat je per dag nodig hebt aan energie en er dan langzaamaan per week wat bij doen zodat je gewoon raakt aan de extra calorieën.
In principe zal je niet alleen eiwit moeten verhogen maar ook koolhydraten en vetten, een belangrijk punt dat velen weleens vergeten.
 
Dacht dat juist door de overschotten (vet..?) je groter en sterker werd. toch?
Ik ben nou ook aan het bulken en met dat laagje vet (LAAG! :P) ben je stukken sterker.
Nou komt er ineens een vraag bij me boven.... IS het eigenlijk ook het vet (lichaamsvet) waar je wat aan heb tijdens het bulken of is het puur en alleen de extra inname van alles, KH , prot en vetten?
 
Als je een vetlaag hebt dan heb je ook reserve..dit wil kortweg zeggen dat je minder kans heb spieren te verliezen omdat je lichaam energie wel uit die vetlaag neemt ipv uit spierweefsel..
Dus ja een vetlaag is beter als je spiermassa wil opbouwen.
Maar het komt ook door de overschot aan calorieën uiteraard.
 
maar als je aan 't cutten bent om dat vetlaagje weg te halen, door minder calorieen in te nemen, dan heb je wel kans dat je spieren worden aangesproken, omdat 't makkelijker zou zijn voor je lichaam?

zoiets had ik begrepen?
 
Back
Naar boven