MuscleMeat

Bulken 3000 kcal schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TS2K18

Novice
Lid geworden
1 jul 2018
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
70kg
Beste,

Ik wil serieuzer gaan trainen en ik heb daarom een voedingsschema gemaakt. Ik ben 1m80 en weeg slechts 70kg. Dus, ik zal moeten bulken (lijkt me). Ik eet nu ongeveer 2500 kcal, dus mijn voedingsschema zit op 3000 kcal. Ik heb echter geen idee of de macronutriënten goed verdeeld zijn, aangezien elke website iets anders zegt. Ik heb nu vakantie, dus heb ik nu genoeg tijd om mij hierop te focussen en veel te trainen (5x per week).

Tips / Aanpassingen zijn zeker welkom!

Bijlage: Word Document Voedingsschema

Mvg,
 

Bijlagen

  • Voedingsschema forum.docx
    14 KB · Weergaven: 3.823
Ziet er goed uit!! Alleen weet ik niet of 3000 kcal goed is voor een bulk, vooral als je 5 dagen per week gaat trainen. Ik ben een vrouw en cut nu op 2000 kcal, ga 6x trainen. Heb je je kcals etc berekend via een calculator of gewoon zelf ingeschat?
 
Ziet er goed uit!! Alleen weet ik niet of 3000 kcal goed is voor een bulk, vooral als je 5 dagen per week gaat trainen. Ik ben een vrouw en cut nu op 2000 kcal, ga 6x trainen. Heb je je kcals etc berekend via een calculator of gewoon zelf ingeschat?

Oh, dus 3500 kcal zou beter zijn? Ik heb de kcals berekend via een calculator inderdaad aan de hand van de voedingswaarden die ik op de verpakking van mijn eten kan vinden.

Bedankt voor je reactie!
 
Oh, dus 3500 kcal zou beter zijn? Ik heb de kcals berekend via een calculator inderdaad aan de hand van de voedingswaarden die ik op de verpakking van mijn eten kan vinden.

Bedankt voor je reactie!
Npp! Ik bedoel trouwens hoeveel kcal je per dag zou moeten binnenkrijgen. Lees anders dit topic https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/ eens door en download het excelvoedingsschema om te berekenen hoeveel kcal je zou moeten eten om te bulken adhv Harris-Benedict methode. (Heb het trouwens al ff bekeken voor je maar ik weet je vetpercentage niet dus heb gewoon een random percentage ingevoerd en kom 3073 kcal uit dus volgensmij zit je wel goed hoor met die 3000 kcal :') )
 
Van 2500 gelijk naar 3500 is een flinke stap. Eerst aankijken hoe 3000 gaat, regelmatig wegen en kijken wat de weegschaal zegt. Een mooi getal is 0.3-0.5kg per week aankomen. Ik zou in ieder geval een paar weken op 3000 proberen, en later doorverhogen in stapjes van 250. 3000 kan al voldoende voor je zijn, vooral gezien je gewicht. Zo bijzonder veel kcal verbrand je nog niet eens met een training.

Verder ziet je schema er wat mager uit. 3 whey shakes, brood, rijst en kip/rund is het eigenlijk al. Genoeg andere bronnen voor eiwitten en broodbeleg. Eieren zijn bijvoorbeeld al mooie complete bronnen van eiwitten en andere voedingsstoffen.
 
Ik sluit me aan bij Nootmuskaat. Gewoon paar weken aanzien.
En dan met name er ergens een eitje bij in drukken... dat zijn gezonde voedingsbommetjes.
 
ik zou me als ik jou was ook elke dag wegen. sochtends na je toiletbezoekje & voordat je iets hebt gegeten/gedronken. eind van de week alles bij elkaar optellen en delen door 7. zo kun je per week zien hoeveel je ongeveer aankomt. op die manier kun je na enige tijd goed bepalen of je goed zit qua kcal. of dat je omhoog moet of omlaag als het te snel gaat
 
Back
Naar boven