XXL Nutrition

Bulken // Aankomen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Raphaël777

Novice
Lid geworden
11 apr 2022
Berichten
26
Waardering
10
Lengte
1m83
Massa
72kg
Hee allen,

Ik heb altijd wel moeite gehad met aankomen en vooral dus wanneer je ook nog eens sport.

Nu ben ik afgelopen woensdag geopereerd aan mijn gehoor en ziet het er naar uit dat ik tot (en met) de week van 9 mei niet mag gaan sporten. Dit leek mij eigenlijk een mooie gelegenheid om proberen aan te komen / te bulken, vooral omdat ik sinds de operatie al 2kg ben afgevallen (mocht namelijk de hele dag amper eten + eten gaat erg moeizaam).
Echter wil ik dit wel op een gezonde en goede manier doen, maar zelf heb ik hier niet al te veel verstand van.

Ik heb dus de volgende vragen voor jullie
1). Is het verstandig om nu juist te gaan bulken / proberen aan te komen nu ik juist niet kan / mag sporten?
2). Wat is de gezondste en beste manier om dit te doen? (Schema’s, bepaalde voedingstoffen wel of niet binnen nemen, recepten, supplementen die het stimuleren, ALLES is welkom).
3). Ik zeg jullie eerlijk, mentaal heb ik best gestruggled met mijn lichaamsgewicht. Ik wil mij eigenlijk niet slecht, dik, of degelijk gaan voelen en dit juist tegen gaan tijdens dit proces, aangezien er altijd een kans is dat dit terugkomt. Zijn er technieken (bijv. yoga, meditatie, of degelijk) dat helpt tegen dit mentale aspect?
4). Wanneer ik weer mag gaan sporten, moet ik dan ergens rekening meehouden op het gebied van (speciale) schema/oefeneningen?

Op dit moment ben ik rond de 1.81-83 en rond de 70kg.

Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is (zonet, stel gerust vragen) en jullie mij hiermee bij kunnen helpen.

Fijne Pasen gewenst,

Raphaël
 
1) nee, niet verstandig.

2) is daarmee ook geantwoord.

3) je zal je wss beetje dik voelen in het proces. Moet je gewoon door. Kan je nadien er weer afhalen.

4) zou gewoon doen wat je voordien deed tenzij dat ook niet ging.
 
Eet voldoende, rust en herstel goed, kan je daarna weer gezond en goed hersteld doen wat je wilt.

Bulken en niet trainen word je dik van, nou is een wat hoger vetpercentage niet zo erg, dat krijg je wel weer weg, maar een dikke uitgerekte buik door jezelf vol te proppen terwijl je inactief bent, is lastiger.
 
Hee allen,

Ik heb altijd wel moeite gehad met aankomen en vooral dus wanneer je ook nog eens sport.

Nu ben ik afgelopen woensdag geopereerd aan mijn gehoor en ziet het er naar uit dat ik tot (en met) de week van 9 mei niet mag gaan sporten. Dit leek mij eigenlijk een mooie gelegenheid om proberen aan te komen / te bulken, vooral omdat ik sinds de operatie al 2kg ben afgevallen (mocht namelijk de hele dag amper eten + eten gaat erg moeizaam).
Echter wil ik dit wel op een gezonde en goede manier doen, maar zelf heb ik hier niet al te veel verstand van.

Ik heb dus de volgende vragen voor jullie
1). Is het verstandig om nu juist te gaan bulken / proberen aan te komen nu ik juist niet kan / mag sporten?
2). Wat is de gezondste en beste manier om dit te doen? (Schema’s, bepaalde voedingstoffen wel of niet binnen nemen, recepten, supplementen die het stimuleren, ALLES is welkom).
3). Ik zeg jullie eerlijk, mentaal heb ik best gestruggled met mijn lichaamsgewicht. Ik wil mij eigenlijk niet slecht, dik, of degelijk gaan voelen en dit juist tegen gaan tijdens dit proces, aangezien er altijd een kans is dat dit terugkomt. Zijn er technieken (bijv. yoga, meditatie, of degelijk) dat helpt tegen dit mentale aspect?
4). Wanneer ik weer mag gaan sporten, moet ik dan ergens rekening meehouden op het gebied van (speciale) schema/oefeneningen?

Op dit moment ben ik rond de 1.81-83 en rond de 70kg.

Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is (zonet, stel gerust vragen) en jullie mij hiermee bij kunnen helpen.

Fijne Pasen gewenst,

Raphaël
Overleg het even met je huisarts. Lees in de tussentijd de stickies hier. Verder zou ik nu proberen je kcal behoefte te bepalen en op onderhoud eten, dan kun je als je gaat beginnen met trainen dat al als basis gebruiken.
 
  • Like
Waarderingen: 777
Indien je geen mogelijkheid hebt om te sporten kan je beter niet bulken. De kilos die je dan aankomt is vet, aangezien jou lichaam geen prikkels krijgt om spiermassa te maken.

Focus op je herstel en gebruik deze komende weken om een mooi schema in mekaar te zetten qua voeding/trainen zodat als je straks wel weer kunt sporten je meteen kan beginnen.

Qua sport schema zou ik een PPL schema adviseren.

Succes met je herstel!
 
Beste Raph,
Eet nu gezond en niet teveel, als je kunt gaan trainen pas je je voeding daarop aan. Succes met je herstel :thumb:
 
Back
Naar boven