XXL Nutrition

Bulken, cutten of body recomp?

Bezoekers in dit topic

Dt250

Novice
Lid geworden
16 jan 2023
Berichten
4
Waardering
3
Lengte
1m92
Massa
92kg
Vetpercentage
22%
Ik ben net 4 maanden bezig met trainen en volg op dit moment het stronglift 5x5 programma met 1 extra arm dag per week.
Alleen ik ben nu op dit moment best wel 'dik' ik gok dat mijn vetprecentage tussen de 20-25% ligt en ik weeg 92kg en ben 192-195cm lang.
Dus ik vroeg me af of ik dan beter een cut in kan gaan, kan gaan door bulken tot ik meer spiermassa heb of een body recomp te gaan doen.
Want ik hoor van anderen dat bulken geen zin heeft bij een vetprecentage hoger dan 15% omdat het moeilijker is voor je lichaam om spiermassa aan te komen wanneer je veel vet hebt en omdat ik een beginner ben ook spiermassa kan aankomen in een cut. (geen idee of dit klopt)

Mijn lifts zijn nu:
bench press: 65kg 5x
deadlift: 80kg 5x
squat: 77.5kg 5x
Overhead press: 42.5kg 5x
Bent over row: 60kg 5x
 
Kcals wat verlagen tov wat je nu eet.
 
Indien je zelf al aangeeft 20/25% bf te zitten zal dit zeer zeker niet minder zijn en is cutten het beste wat je momenteel kunt doen.

Hoeveel kcal eet je nu elke dag en houd je jou lichaamsgewicht ook bij?
 
Indien je zelf al aangeeft 20/25% bf te zitten zal dit zeer zeker niet minder zijn en is cutten het beste wat je momenteel kunt doen.

Hoeveel kcal eet je nu elke dag en houd je jou lichaamsgewicht ook bij?
Oke bedankt! dan zal ik gaan cutten.
En ik weeg me iedere ochtend en eet nu 3000 per dag en dat is mijn onderhoud eet nu rond deze calorien voor zon 3 weken en gewicht is min of meer hetzelfde gebleven.
Dus ik denk dat ik dan nu 2700kcals ga aanhouden en dan aanpassen wanneer nodig.
 
Welkom en succes!

Als je net 4 maanden bezig bent is de kans groot dat je zelfs met een tekort nog best wat spiermasa kan pakken.

Buiten dagelijks wegen wmen je weekgemiddelde in de gaten houden kan je ook wekelijks her en der wat omtrekken meten. Dan weet je of je mogelijk wel vet verliest zonder dat je gewicht direct daalt.

Indien mogelijk zou ik wat pull up varianten en push ups of dips toevoegen aan SL. Ook kan je overwegen op je armendag (dag 6?) wat side delt en rear delt en eventueel wat voor je kuiten te doen.
 
Welkom en succes!

Als je net 4 maanden bezig bent is de kans groot dat je zelfs met een tekort nog best wat spiermasa kan pakken.

Buiten dagelijks wegen wmen je weekgemiddelde in de gaten houden kan je ook wekelijks her en der wat omtrekken meten. Dan weet je of je mogelijk wel vet verliest zonder dat je gewicht direct daalt.

Indien mogelijk zou ik wat pull up varianten en push ups of dips toevoegen aan SL. Ook kan je overwegen op je armendag (dag 6?) wat side delt en rear delt en eventueel wat voor je kuiten te doen.
Bedankt!
Dan zal ik ook die extra oefeningen toevoegen en omtrek meten
 
Eet je teveel kom je aan, eet je te weinig val je af. Je moet voor jouw wensen en doelen het juiste kiezen.

btw; enige omtrek wat van belang is, is van je buik op dikste/ruimste punt. elke dag wegen als je net uit bed komt en dan weet je volgende week de gem, van afgelopen week
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven