Fitness Seller

BULKEN-CUTTEN overschat? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar verschillen we dan van mening over. Maar ik respecteer de jouwe zeker:)
Ik weet niet waarom jij geen honger hebt.....weet wel dat je niet standaard persoon bent:D
Maar dat is wel oké haha.

Ik ga weer ff eten koken, mijn zoontje komt zo thuis van sporten dus hij zal wel veel honger hebben.
Heb broccoli met gekookte aardappelen en gegrilde kip. Goed voor zijn armpjes:headbang::headbang::headbang:

Wat al hij geen honger heeft? Mag hij dan zeggen dat hij niet mee eet? Als hij bijvoorbeeld niet heeft gesport, en hij heeft geen honger, mag hij zomaar van tafel blijven? En als hij snachts honger heeft, mag hij dan eten gaan maken?

Ik ben geen standaard persoon, zeker niet en daar ben ik blij om. De meeste mensen die een doel hebben in de krachttraining, waarbij voeding een grote rol speelt, zijn niet standaard.

Ik heb geen honger omdat ik een lage onderhoud heb en ik savonds voor het slapengaan goede voeding neem.
 
Wat al hij geen honger heeft? Mag hij dan zeggen dat hij niet mee eet? Als hij bijvoorbeeld niet heeft gesport, en hij heeft geen honger, mag hij zomaar van tafel blijven? En als hij snachts honger heeft, mag hij dan eten gaan maken?

Ik ben geen standaard persoon, zeker niet en daar ben ik blij om. De meeste mensen die een doel hebben in de krachttraining, waarbij voeding een grote rol speelt, zijn niet standaard.

Ik heb geen honger omdat ik een lage onderhoud heb en ik savonds voor het slapengaan goede voeding neem.

Als hij niet zoveel honger heeft eet hij gewoon minder, maar meestal als hij na school gesport heeft heeft hij wel honger. En ik vind wel dat hij aan tafel moet blijven gewoon en beetje lullen en gezelligheid vind ik wel belangrijk.
Ik geef hem altijd 8 boterhammen mee naar school, soms eet hij alle 8 soms maar 4 of 6 hij hoeft ze voor mij niet naar binnen te spoelen.

Ik had ook niet getwijfeld aan je voeding en je moet doen wat je denkt wat goed is, maar daar ben je eigenwijs genoeg voor:p.
 
Nee zeg ik niet......alleen dat 90% van de bodybuilders hun lichamen kapot maken op allerlei manieren.
Maar ik weet dat ik deze discussie nooit kan winnen van de actieve sporters op dit forum.
Alleen de oudere generatie die niet meer sporten of alleen bijhouden geven mij gelijk en zeggen allemaal hetzelfde" wist ik toen maar wat ik nu weet dan had ik het heel anders gedaante"

Maar 10% zal zeker met gezond verstand bezig zijn en misschien hoor jij daar ook bij:)

en dat zegt iemand die ook te lui is om te cutten en nog een topic heeft geplaatst over,, liposuctie ,,

en het zelf heeft ondergaan ..

en ik ben van de oudere generatie 51 jaar en heb in bb land meer meegemaakt als jij ( foto.s in sectie post je foto) en vroeger werd er geen kcal geteld en trainden wij `7 dagen p.week en cutten voor de zomer deed niemand alleen voor wedstrijden

ik heb dit lang volgehouden maar de tijden zijn veranderd en meningen over voeding etc ook ik ga hier toch langzaam in mee en cutten en bulken is imo wel goed voor je metabolisme en stofwisseling

het enige waar ik niet van afstap is om mijn voeding te verdelen in 6-8 porties p.dag en niet een aantal grootte maaltijden want ik blijf erbij dat teveel eten ineen keer niet volledig word opgenomen

dus niet iedereen van de oude garde is het eens met jou



gr. opa

---------- Toegevoegd om 19:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:25 ----------


zo wat een fysiek zeg nu een zonder je t shirt aan durf je dat :mad:
 
en dat zegt iemand die ook te lui is om te cutten en nog een topic heeft geplaatst over,, liposuctie ,,

en het zelf heeft ondergaan ..

en ik ben van de oudere generatie 51 jaar en heb in bb land meer meegemaakt als jij ( foto.s in sectie post je foto) en vroeger werd er geen kcal geteld en trainden wij `7 dagen p.week en cutten voor de zomer deed niemand alleen voor wedstrijden

ik heb dit lang volgehouden maar de tijden zijn veranderd en meningen over voeding etc ook ik ga hier toch langzaam in mee en cutten en bulken is imo wel goed voor je metabolisme en stofwisseling

het enige waar ik niet van afstap is om mijn voeding te verdelen in 6-8 porties p.dag en niet een aantal grootte maaltijden want ik blijf erbij dat teveel eten ineen keer niet volledig word opgenomen

dus niet iedereen van de oude garde is het eens met jou



gr. opa

---------- Toegevoegd om 19:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:25 ----------



zo wat een fysiek zeg nu een zonder je t shirt aan durf je dat :mad:

Lieve opa, ik weet niet of je mij bedoelt maar je reageer op een tekst van mij.
Of je maakt een vergissing of je bent het spoor bijster.
Ik heb nl. nooit geen topic over liposuctie gemaakt en en never liposuctie gehad
En te lui om te cutten???? Beste man ik train al 14 jaar niet meer en ben pas 2 maanden op deze site.
En stuur ff link over topic van liposuctie want ben erg benieuwd haha
 
Lieve opa, ik weet niet of je mij bedoelt maar je reageer op een tekst van mij.
Of je maakt een vergissing of je bent het spoor bijster.
Ik heb nl. nooit geen topic over liposuctie gemaakt en en never liposuctie gehad
En te lui om te cutten???? Beste man ik train al 14 jaar niet meer en ben pas 2 maanden op deze site.
En stuur ff link over topic van liposuctie want ben erg benieuwd haha

ja my bad over die liposuctie heb ik mij in de naam vergist

maar voor de rest bedoel ik jou als jij al 14 jaar niet meer traint ben je idd in die tijd blijven hangen
ook ik ben er 20 jaar uit geweest en weer in 2009 weer begonnen maar kom er nu achter dat veel dingen

zijn veranderd wou er eerst ook niet aan en een hoop hier op dbb weten dat maar je bent nooit te oud
om te leren en de ontwikkelingen in bb wereld staan niet stil kijk maar naar voeding zelfs aas

en met alle respect,, ZELFS DE 18-23 JARIGE WETEN EEN HOOP DAAR LEER IK SOMS NOG WAT VAN ,,,

jij zou bv een voorbeeld aan HELL 93 kunnen nemen imo

ps.. kan niet wachten tot jou zoon binnenkort wedstrijden gaat doen diëten en cutten hoeft hij niet
want hij eet en traint goed met jou als coach mag hij al supplementen nemen??? of proteine ??
of is dat ook slecht ??



opa
 
ja my bad over die liposuctie heb ik mij in de naam vergist

maar voor de rest bedoel ik jou als jij al 14 jaar niet meer traint ben je idd in die tijd blijven hangen
ook ik ben er 20 jaar uit geweest en weer in 2009 weer begonnen maar kom er nu achter dat veel dingen

zijn veranderd wou er eerst ook niet aan en een hoop hier op dbb weten dat maar je bent nooit te oud
om te leren en de ontwikkelingen in bb wereld staan niet stil kijk maar naar voeding zelfs aas

en met alle respect,, ZELFS DE 18-23 JARIGE WETEN EEN HOOP DAAR LEER IK SOMS NOG WAT VAN ,,,

jij zou bv een voorbeeld aan HELL 93 kunnen nemen imo

ps.. kan niet wachten tot jou zoon binnenkort wedstrijden gaat doen diëten en cutten hoeft hij niet
want hij eet en traint goed met jou als coach mag hij al supplementen nemen??? of proteine ??
of is dat ook slecht ??



opa

Oké duidelijk, als je mij commentaar naar hell93 leest, weet je ook dat ik zeker respect voor haar mening heb
Al ben ik het niet altijd met haar stellingen eens.
Ikzelf loop een beetje mee op een sportschool in zuid Holland en moet zeggen dat de jeugd daar maar aan een ding denkt en dat is doping.
Ik las juist een stukje over jou en vind het knap dat je het nog kan opbrengen om te trainen, ik las ook dat je Glenn gravenbeek, willen jonkman en Berry de Mey kent. Ik ging als 15 jarige mee met Bert vd plaat een bodybuilder uit mijn regio in die tijd.
Glenn gravenbeek kwam vaak op een sportschool bij mij in de regio om advies te geven :D.
Bij Willem jonkman kwamen we altijd in den haag voor advies.
Je begrijpt dat ik als mannetje veel goede en slechte dingen gezien en gedaan hebt.
Uit respect voor de mensen om mij heen zal ik geen namen noemen is ook niet netjes.
Maar laat ik het zo zeggen er zijn er zeker al 5 overleden en er lopen er zeker 10 rond met kwaaltjes door de bodybuilding en met name de ongezonde zijde.
Ik spreek veel van deze mensen en ze zeggen allemaal hetzelfde "kon ik het maar over doen"
En dit is nou precies wat ik mee wil geven aan de jongere.
En ik snap het wel ik dacht ook dat het niet kapot kon op mijn 20 ste:)

Mijn zoon is nu net 17 en vind trainen geweldig. Hij heeft mij gevraagd om hem te begeleiden.
Ik heb gezegd dat is prima maar wel op mijn manier waarvan ik denk dat het gezond en goed voor je is.
Hij is op 1 dec 2013 begonnen en traint nu precies 4 maanden. Hij gaat goed vooruit en ik hoop dat hij fitness en atletisch wil blijven. Maar goed, hij kan ook doorslaan natuurlijk al hoop ik dat niet.
Hij heeft dan hoop ik de leeftijd dat hij zelf de juiste keuze maakt:)

Ps. Hij neemt geen sup en proteïne shakes.
 
Nee joh in Afrika eten ze alleen maar zebra's en leeuwen enzo, vol proteine! En simpele rijst en graan want ze hebben geen geld, dus ook veel koolhydraten, bam!
Maarja het is daar heel warm dus ze zweten veel en daarom verliezen ze veel vocht en worden ze droog. Ohja en ze hebben geen auto's enzo en moeten rennend achter hun zebra aan om te eten, dus doen ze cardio.

ja toch
 
en olifanten strond zit vol met proteine
 
Zoals de titel al zegt ik vind dat bulk en - cut gedoe overschat.. Ik bedoel, er zijn mensen in het buitenland ( Turkije,Armenie,Bulgarije, Afrikaanse landen etc.. ) die totaal niets afweten van kcal optellen onder/boven onderhoud eten enz.. maar toch hebben zij vaak ook goeie gespierde lichamen.

Toen ik op vakantie ging naar me vaderland ging ik is naar de gym, hele oude gym de jongens trainde daar als een gek.. maar wisten niets over onderhoud eten bulken cutten, zij kende alleen 2 termen proteine! en trainen!

in me vorige topic zei iemand nog dat je geen massa zal winnen als je niet minimum 100 kcal boven je onderhoud komt.. Nou ik vind dat best overschat.. hoe doen die arme mensen dan? Of die mensen in het buitenland die echt niks van dat bulk en cut gedoe weten?

Oke in je cut heb je dt nodig om af te vallen.. Cutten kan ik ergens begrijpen, maar dat bulk gedoe om massa te winnen.. Natuurlijk werkt het, maar ik vind dat het overschat is.

Mensen zijn meer bezig met dat hele theoriecomplex dan gewoon te trainen..


Ze weten daar misschien niet zo veel van voeding af, maar ze weten maar wat veel van goedkope anabolen af :o
 
Zou het niet gewoon kunnen dat mensen sowieso meer gaan eten op het moment dat ze gaan sporten waardoor ze vanzelf boven onderhoud eten? Ik merk zelf dat ik automatisch veel meer ben gaan eten sinds ik ben gaan trainen, maar er bestaat wel een reele kans dat ik op sommige dagen te weinig eet (door stress/drukte etc.) als ik niet volgens mijn schema zou eten. Voor sommige mensen kan het tegenovergstelde voorkomen (met name in het westen), dat mensen teveel gaan snoepen omdat het kan/mag.

Dan zit je nog met een paar andere punten:
- je weet nooit precies wat je onderhoud is (dit verschilt per dag afhankelijk van je energieniveau, hormoonhuishouding, voeding etc.)
- afhankelijk van jou lichaamstype kun je bij meer voedselinname meer gaan verbranden (sommige mensen gaan bij een hogere kcal inname onbewust meer verbruiken doordat ze meer lichaamswarmte produceren of doordat ze onbewust meer gaan bewegen)
- het verkeerd in schatten van wat je eet of het verkeerd gebruiken van apps al my fitness pall

Ik vind het opstellen van een goed schema wel enorm belangrijk, maar door te luisteren naar je lichaam en te kijken naar je resultaten kun je omhoog (of omlaag gaan als je veel vet aan zet). Als je blind staart op een schema zonder te kijken naar je resultaten dan ben je verkeerd bezig. Als je onnodig veel vet aan zet dan loop je het risico langdurig te moeten cutten.

Wat mij betreft niet overschat, maar afhankelijk van je eigen doel/wensen/resultaat. Niet iedereen wil droog trainen en niet iedereen heeft baat bij veel massa met de nodige vetgains.
 
Zou het niet gewoon kunnen dat mensen sowieso meer gaan eten op het moment dat ze gaan sporten waardoor ze vanzelf boven onderhoud eten? Ik merk zelf dat ik automatisch veel meer ben gaan eten sinds ik ben gaan trainen, maar er bestaat wel een reele kans dat ik op sommige dagen te weinig eet (door stress/drukte etc.) als ik niet volgens mijn schema zou eten. Voor sommige mensen kan het tegenovergstelde voorkomen (met name in het westen), dat mensen teveel gaan snoepen omdat het kan/mag.

Dan zit je nog met een paar andere punten:
- je weet nooit precies wat je onderhoud is (dit verschilt per dag afhankelijk van je energieniveau, hormoonhuishouding, voeding etc.)
- afhankelijk van jou lichaamstype kun je bij meer voedselinname meer gaan verbranden (sommige mensen gaan bij een hogere kcal inname onbewust meer verbruiken doordat ze meer lichaamswarmte produceren of doordat ze onbewust meer gaan bewegen)
- het verkeerd in schatten van wat je eet of het verkeerd gebruiken van apps al my fitness pall

Ik vind het opstellen van een goed schema wel enorm belangrijk, maar door te luisteren naar je lichaam en te kijken naar je resultaten kun je omhoog (of omlaag gaan als je veel vet aan zet). Als je blind staart op een schema zonder te kijken naar je resultaten dan ben je verkeerd bezig. Als je onnodig veel vet aan zet dan loop je het risico langdurig te moeten cutten.

Wat mij betreft niet overschat, maar afhankelijk van je eigen doel/wensen/resultaat. Niet iedereen wil droog trainen en niet iedereen heeft baat bij veel massa met de nodige vetgains.

Zal eraan liggen.
Iemand met een onderhoud van 3000 calorieën kan niet altijd aan die 3000 komen zonder erop te letten, vele haken al af op ~2500 en de rest is propwerk. Zoals je zelf aangeeft is het door drukte/stress soms lastig, waardoor een schema handig is zodat je weet dat je nog wat moet eten.

Wel eens dat je, je niet blind moet staren op een schema maar de resultaten er zeker bij moet betrekken.
Schema is dus aan te passen wanneer de resultaten niet correct zijn, maar een schema is en blijft handig, zolang die in orde is.
 
Zonder schema zou ik denk ik niet optimaal spiermassa hebben aangemaakt, maar ik zou vast iets van resultaat hebben gehad.

Ik denk dat je best zonder schema resultaat kan hebben, maar ik hou zelf niet van halve maatregelen:)
 
sommige mensen hebben een eetlust die past bij hun lifestyle en doelen, andere mensen hebben dat niet.

Kan dit achterlijke topic nu alsjeblieft dicht
 
sommige mensen hebben een eetlust die past bij hun lifestyle en doelen, andere mensen hebben dat niet.

Kan dit achterlijke topic nu alsjeblieft dicht

Hallelujah.

Ook in voor slotje.
 
Oké duidelijk, als je mij commentaar naar hell93 leest, weet je ook dat ik zeker respect voor haar mening heb
Al ben ik het niet altijd met haar stellingen eens.
Ikzelf loop een beetje mee op een sportschool in zuid Holland en moet zeggen dat de jeugd daar maar aan een ding denkt en dat is doping.
Ik las juist een stukje over jou en vind het knap dat je het nog kan opbrengen om te trainen, ik las ook dat je Glenn gravenbeek, willen jonkman en Berry de Mey kent. Ik ging als 15 jarige mee met Bert vd plaat een bodybuilder uit mijn regio in die tijd.
Glenn gravenbeek kwam vaak op een sportschool bij mij in de regio om advies te geven :D.
Bij Willem jonkman kwamen we altijd in den haag voor advies.
Je begrijpt dat ik als mannetje veel goede en slechte dingen gezien en gedaan hebt.
Uit respect voor de mensen om mij heen zal ik geen namen noemen is ook niet netjes.
Maar laat ik het zo zeggen er zijn er zeker al 5 overleden en er lopen er zeker 10 rond met kwaaltjes door de bodybuilding en met name de ongezonde zijde.
Ik spreek veel van deze mensen en ze zeggen allemaal hetzelfde "kon ik het maar over doen"
En dit is nou precies wat ik mee wil geven aan de jongere.
En ik snap het wel ik dacht ook dat het niet kapot kon op mijn 20 ste:)

Mijn zoon is nu net 17 en vind trainen geweldig. Hij heeft mij gevraagd om hem te begeleiden.
Ik heb gezegd dat is prima maar wel op mijn manier waarvan ik denk dat het gezond en goed voor je is.
Hij is op 1 dec 2013 begonnen en traint nu precies 4 maanden. Hij gaat goed vooruit en ik hoop dat hij fitness en atletisch wil blijven. Maar goed, hij kan ook doorslaan natuurlijk al hoop ik dat niet.
Hij heeft dan hoop ik de leeftijd dat hij zelf de juiste keuze maakt:)

Ps. Hij neemt geen sup en proteïne shakes.

Je hebt het nu over AAS?

Je punt was toch dat bulken slecht is?
 
Jezus wat is dit topic een verzameling van retarded mensen die aan het reageren zijn op een overduidelijke troll :roflol:
 
Waarom meervoud? Ik zei al troll.
Inb4 het is jouw kloon account en ik geloof daardoor niks meer van wat jij zegt :o

Wat meervoud? Lees het topic eens door. Voel je je zo aangesproken misschien dat ik het alleen over jou heb?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven