Fitness Seller

BULKEN-CUTTEN overschat? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kom is met mij mee naar Afrika en ik zal ze je tonen. Dan heb je misschien ook is iets van de wereld gezien. Dan zullen we ook is een bezoekje gaan brengen bij de lutteurs (worstelaars). Dan zal ik je laten zien waar ze trainen. Ik heb nooit gezegd dat rust niet nodig is. Ik zeg enkel dat er ook andere manieren van trainen zijn. Wat dat fietsen betreft. Wordt misschien ook eens tijd dat je ermee begint want ik heb gelezen dat je al conditieproblemen hebt door je AS gebruik. Toch erg. Ik ben dertig jaar ouder dan jij en ik voel mij stukken beter.

Zou jij niet beter een spuitje gaan zetten en terug naar de anabolensectie gaan.

Nee dankje, vind 't hier op straat al donker genoeg. Tuurlijk zijn er andere manieren van trainen, jij zegt letterlijk dat die gasten de hele dag trainen. Zonder chemische ondersteuning ( en zelfs met ) ga je daar geen buffel van worden. Mss dat jij en ik een andere definitie van groot of gespierd hebben, dat kan. Ik denk bij groot aan gasten als, om het maar dicht bij huis te houden, RobS, Testoflesje, GJM, Bartels en noem ze maar op. Als jij mij 100'en Afrikaantjes die 3 keer per dag een minimale maaltijd eten, de hele dag trainen en geen roids/gh/whatever gebruiken kunt tonen loop ik heel Afrika in m'n blote reet door :)

En m'n conditieproblemen komen omdat ik geen conditietraining doe, niet door de roids.
 
Dit topic gaat vanaf nu over de eeuwige vraag:
So ur with ur honey and yur making out wen the phone rigns. U anser it n the vioce is "wut r u doing wit my daughter?" U tell ur girl n she say "my dad is ded". THEN WHO WAS PHONE?

Hahahaha

Maar ff denken, lefkof, was die phone ?
 
TbaO8.gif

https://www.youtube.com/watch?v=CQuR8LVKhUE

ded
 
Dit topic gaat vanaf nu over de eeuwige vraag:
So ur with ur honey and yur making out wen the phone rigns. U anser it n the vioce is "wut r u doing wit my daughter?" U tell ur girl n she say "my dad is ded". THEN WHO WAS PHONE?
One night man tries escape from gulag.

Makes his way to cabin in middle of tundra. Inside is plain, but many family pictures on walls. He falls asleep. In middle of night he is put in sack and dragged out. The next morning he is shot like dog.

Pictures are windows. KGB always watching.
 
One night man tries escape from gulag.

Makes his way to cabin in middle of tundra. Inside is plain, but many family pictures on walls. He falls asleep. In middle of night he is put in sack and dragged out. The next morning he is shot like dog.

Pictures are windows. KGB always watching.


One night, I was in bed, beating my wife, when phone ring. I beat phone, then pick it up. I hear voice. Voice says;
"What you do with my daughter?!"
I turn to wife and demand to know why her father interrupt me beating her. But she say, her father is dead!

Then, KGB break into house and arrest me for illegal possession of phone.

Such is life in Moscow.
 
Russian man hear knock at door. "Who is it?" ask man. "Is Potato Man. Am delivering free potatoes door-to-door" say voice. Man rejoice. "Oh! Such a blessing! This must be wonderful dream!" Russian open door, man say "just kidding. Is Secret Police." Rape and kill family.

Such is life in mother Russia
 
One night, I was in bed, beating my wife, when phone ring. I beat phone, then pick it up. I hear voice. Voice says;
"What you do with my daughter?!"
I turn to wife and demand to know why her father interrupt me beating her. But she say, her father is dead!

Then, KGB break into house and arrest me for illegal possession of phone.

Such is life in Moscow.

THEN_5db142_848548.gif
 
Wat gebeurt er als je mensen met 1.000 kcal per dag overvoed, maar wel de eiwitaandelen varieert? Bijna iedereen heeft baat bij minder vet en meer spiermassa. De medische gemeenschap legt het accent op het 'gevaarlijke' vet verminderen, terwijl de body builders vooral geinteresseerd zijn in spiermassa toename. Juist deze twee verschillende belangen zorgen voor hele andere conclusies uit dezelfde publicatie (Bray GA 2012).

Het onderzoek
In totaal werden 25 gezonde mannen en vrouwen tussen de 18 en 35 jaar op een gewichtsstabiliserend dieet gezet, waarna ze allen 8 weken lang overvoed werden met 40 procent (+ 954 p/d) aan calorieën. Zij werden echter gerandomiseerd in 3 groepen, namelijk een 1. laag eiwit (6e%) groep (LE), 2. een middelhoog eiwit (15e%) groep (ME) en 3. een hoog eiwit (26e%) groep (HE). Het koolhydraataandeel was in alle groepen rond de 41e%

Het resultaat
De LE groep kwam gemiddeld het minst aan, namelijk 3,16 kg, terwijl de ME groep (+6,05 kg) en de HE groep (+6,51 kg) flink in massa toenamen. De RMR nam bij de ME (160 kcal p/d) en bij de HE (+227 kcal) per dag toe. Dit gebeurde niet bij de LE groep, maar ondanks deze verhoogde RMR nam in alle groepen de vetmassa evenveel toe. De vetvrije massa nam in de LE groep af, terwijl deze in de ME (+2,87 kg) en HE (+3,18) toenam.



Eerst overvoeren (bulken) en dan voor het wedstrijdseizoen afslanken (cutten), zo is de traditie
Claims van twee kampen
In het medische kamp is het eenvoudig, een calorie is een calorie, ongeacht de macronutrienten bron. Teveel leidt tot meer gewicht en te weinig tot een afname van lichaamsmassa. De meeste body builders zullen dit niet ontkennen, maar vinden dat je mag vervetten om de spiermassa aanmaak te 'financieren'. Het is dan ook niet ongewoon, dat een bodybuilder buiten het wedstrijdseizoen (off season) zich volstopt met 3 g eiwit per kg lichaamsgewicht en 1.000 kcal meer consumeert dan nodig voor onderhoud, een surplus dus. Dit wordt bulken genoemd en dat leidt tot overvette bodybuilers. In directe voorbereiding voor een wedstrijd, moet het overtollige vet worden weggesneden en dat wordt de 'cutting' fase genoemd. Los van de gezondheidseffecten, zijn we vooral benieuwd of deze strategie ook effectiever is. Daar is verrassend weinig onderzoek naar gedaan, maar deze publicatie lijkt beide kampen gelijk te geven. Je wordt vet bij een positieve caloriebalans, ongeacht de macronutrieëntenbron, en meer eiwit leidt ook tot meer spiermassa.

Overwegingen en context
Dit is een van de weinig publicaties met overvoeding, waarbij eiwitgehaltes zijn gemanipuleerd en die ook nog strak gecontroleerd is. De deelnemers leefden in een metabole kamer, kregen voeding uit een metabole keuken en het energiegebruik werd vastgesteld met dubbel gemerkte watertechniek. Voor het vaststellen van de lichaamscompositie werd een DXA ingezet. De meetmethodieken waren dan ook op de DXA na, van de hoogste kwaliteit (de gouden standaard).

De DXA is een modern en betrouwbaar instrument om de lichaamscompositie te meten. Je moet alleen wel rekening houden met de foutmarge.

De eerste vaststelling is dat je vervet bij een overschot aan kcal, ongeacht het eiwitgehalte (t/m 26e%), en ondanks een significante RMR toename. Toch namen de ME en de HE groep enkele kilo's in massa toe, hetgeen in strijd zou zijn met de energiebalans. Hier zijn echter een aantal kanttekeningen bij te plaatsen. Eiwit is niet alleen brandstof, maar ook een bouwstof. In de LE groep was duidelijk een gebrek aan eiwit, hetgeen natuurlijk leidt tot een bouwstop. Het vergelijk gaat hier op met de stijging van het IQ bij kinderen als de voeding aangevuld wordt met een multivitamine. Een herhaling van het experiment leidde niet tot een stijging, omdat de groep uit het vervolgexperiment niet ondervoed was. De kinderen uit het eerste experiment werden dus niet slimmer van een multivitamine, ze werden normaal. Uit dit experiment kan dan ook niet geconcludeerd worden, dat meer eiwit leidt tot meer spiermassagroei, maar dat 15e% wellicht normaal is. Dat het restant van het eiwit niet omgezet is in vet, is mogelijk te wijten aan een toename in insulineresistentie. Dit remt de opname van glucose door vetcellen

Van de extra spiermassa toename bij 25e% eiwit raken we helemaal niet onder de indruk. Er werd in de HE groep namelijk 3 ons extra aan vetvrije massa geregistreerd. Dit is echter binnen de foutmarge van een DXA. De analogie gaat hier op met een snelheidscontrole, aangezien 103 km per uur rijden op een weg waar je maar 100 km per uur mag, niet leidt tot een boete. De apparatuur is te onnauwkeurig en de 3 km extra vallen binnen de foutmarge. Die 3 ons vetvrije massa is vergelijkbaar met die 3 km, aangezien de DXA 1 tot 2 kg er naast kan zitten door fluctatie van het vochtgehalte. De DXA heeft wel meer nukkigheden (Prior BM 1997) waar je rekening mee dient te houden, zoals de locatie van de vetopslag. Een lapje vlees op het been of op de buik leggen tijdens de meting, wat de DXA ziet als deel van het lichaam, levert twee verschillende metingen op, ondanks dat het gaat om dezelfde persoon, dezelfde apparatuur en hetzelfde lapje vlees. Als je rekening houdt met een foutmarge van 1 a 2 kg, dan kun je geen conclusies trekken uit de 3 ons extra vetvrije massa. Uit deze publicatie kan dus niet gesteld worden dat meer eiwit automatisch leidt tot meer spiermassa. Het extra gewicht kan toegeschreven worden aan een verschil in vochthuishouding en het extra energiegebruik (RMR) aan het thermisch effect van meer eiwitconsumptie.

De laatste claim van de body builders is dat je een positieve energiebalans nodig hebt om spiermassa op te bouwen, het zogenaamde bulken. Het klinkt logisch, aangezien er energiekosten zijn voor eiwitverwerking en spiermassa aanmaak. Het minimaal verhogen van het eiwit aandeel van 10 naar 12e% bij een eucalorisch (energiebalans) dieet in een ander experiment (Soenen S 2010), blijkt ook te leiden tot meer spiermassa. Die groei van vetvrije massa bleek 'gefinancierd' te worden uit de bestaande vetreserves. Dit zien we in de praktijk ook gebeuren, hoewel daar hogere eiwitgehaltes worden gehanteerd met bandbreedtes tussen de 1,3 en 2,0 gram per kg lichaamsgewicht. De vraag is dan ook of een bulkperiode noodzakelijk is, aangezien er off season ruim voldoende vet aanwezig is voor de benodigde energie. Je kunt hooguit nog discussieren over een surplus van eiwitten. Gezien het marginale verschil (als deze er al is) tussen de ME en HE groep in spiermassa en de fikse toename aan vet, lijkt het er toch op, dat traditioneel bulken helemaal niet nodig is.

Natuurlijk zullen kritische lezers bezwaren op kunnen werpen, zoals het gebruik van eiwitgehaltes tot 35e% en het effect van krachttraining, dat de vraag naar eiwit vergroot. En ze hebben daar natuurlijk een punt mee. Deze publicatie is echter geen bewijs voor het idee, dat bulken ook daadwerkelijk werkt.

Conclusie
Dit behoorlijk stevig gecontroleerd experiment, bevestigt wat een reeks aan oudere onderzoeken ook al suggereren. Vetvrije massa neemt toe bij een hogere eiwitconsumptie, en een surplus aan calorieën leidt tot vervetting. Het geeft geen antwoord op de vragen of meer eiwit dan 15e% leidt tot meer spiermassa en of bulken noodzakelijk is om extra spiermassa op te bouwen. De publicatie is daarom alleen maar bevredigend voor de medische gemeenschap, die het overschot aan calorieën inderdaad terug ziet komen als meer vet. De kritische bodybuilder blijft echter met meer vragen dan antwoorden zitten. Wij houden het voorlopig nog op eucalorisch hoog eiwit en experimenteren met een surplus bestaande uit eiwit.
 
Genetics?

Lijkt me alleen efficiënter om je voeding te tellen, scheelt een hoop
 
Je vergeet de kracht van de BBC genetica...de wetenschap wil het niet toegeven maar afrikanen zitten genetisch dichter bij apen(niet racistisch bedoeld). Kijk maar eens naar de gemiddelde non lifting afrikaan en vergelijk het met een wit iemand. Heel groot verschil.

Meeste BBC's starten vaak ook al met een 70-100kg bench bijvoorbeeld
 
Je vergeet de kracht van de BBC genetica...de wetenschap wil het niet toegeven maar afrikanen zitten genetisch dichter bij apen(niet racistisch bedoeld). Kijk maar eens naar de gemiddelde non lifting afrikaan en vergelijk het met een wit iemand. Heel groot verschil.

Meeste BBC's starten vaak ook al met een 70-100kg bench bijvoorbeeld
ideale topic voor deze onzin:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven