MuscleMeat

Bulken d.m.v. extra lijnzaadolie? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

CQ_Demolisher

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 jan 2003
Berichten
3.267
Waardering
1
Een vriend van me vroeg zich af of hij goed zou kunnen bulken,als hij bij zijn normale eetschema ,3 maal daags 2 of 3 eetlepels lijnzaadolie per dag zou nemen.

Slim?Dom?Enige bijeffecten van zo veel lijnzaadolie?
Hij vindt het goedje overigens best goed smaken..
 
Als hij lijnzaadolie goed vind smaken spoort de kerel zoiezo niet :D

Tja...wat wil hij aankomen? Vetten heb je in princiepe weinig aan als je het liefst vetvrije massa aankomt natuurlijk. Anders kan je net zo goed een liter olie per dag drinken...dat is zo 10.000 cals. :D
 
Een van de voordelen van lijnzaadolie is dat het je spieren gevoeliger maakt voor voedingsstoffen dan je vetcellen. Dus je komt in verhouding tijdens het bulken meer spier aan t.o.v. vet. Maar het is natuurlijk niet zo dat hoe meer, hoe beter. Er zal vast een grens zijn en ik denk dat 4 of 9 eetlepels weinig verschil zal maken.
Belangrijker is denk het totaal aantal kcal. en de hoeveelheid koolhydraten en eiwitten die hij ernaast eet. Met 9 lepels lijnzaadolie blijft de keuze van de overige voedingsmiddelen vrij beperkt lijkt me. Daarnaast moet je misschien de verhouding omega 3 / 6 / 9 een beetje in de gaten blijven houden.

Ik vind het trouwens ook 'goed' smaken :)
 
Ik neem er altijd 2. Is voor mij voldoende, Wil niet teveel kcal binnekrijgen en 2 eetlepels vind ik mooi zat.
 
Ik vind het ook meevallen, had laatst koolzaadolie voor de afwisseling, dat is pas muffe meuk..
 
Originally posted by soulreaver
Ik vind het ook meevallen, had laatst koolzaadolie voor de afwisseling, dat is pas muffe meuk..

je kan het beter kokhalsolie noemen!
Maar neem ik vind ut wel meevallen k neem beetje melk erbij slik het zo door klaar! :barf:
 
Originally posted by burn
Maar het is natuurlijk niet zo dat hoe meer, hoe beter. Er zal vast een grens zijn maken.
Die grens,waar zit die dan denk je?De absolute ''outline''?
 
Originally posted by Elmar
Maar neem ik vind ut wel meevallen k neem beetje melk erbij slik het zo door klaar! :barf:
Precies,makkelijk zat!!
 
Je moet het leren doorslikken!
Als het neit lukt vraag je het aan je vriendin
misschien dat die er wel meer ervaring mee heeft :D
 
Originally posted by Elmar
Je moet het leren doorslikken!
Als je het niet doorslikt,waar stop je het goedje dan?In je kont? :P
 
Originally posted by CQ_Demolisher

Die grens,waar zit die dan denk je?De absolute ''outline''?
ik weet niet precies in hoeveelheid, maar wel in verhouding.
eskimo's die eten in verhouding 2,5 op 1 resp. omega 3 op omega 6. Een verhouding van 2 tot 1 is goed te doen.
Als die verhouding groter wordt zal je een dunnere en schraal aanvoelende huid krijgen. Dat merk je vanzelf wel
Verder is tot 30 % van je tot kcal per dag goed als je dat uit gezonde vetten haalt.
 
hmm misschien ben ik gek ofzo maar vin lijnzaadolie best lekker :)
 
Wat betalen jullie eigenlijk voor zo'n fles lijnzaadolie en hoe lang doe je met een fles? 4 eetlepels per dag?
 
ik betaal 2,69 voor 250 ml in een natuurwinkel.
ja hoe lang doe je ermee, ik neem elk dag een slok, meestal is ie na een week wel ong op.
 
Originally posted by Alessandro
Wat betalen jullie eigenlijk voor zo'n fles lijnzaadolie en hoe lang doe je met een fles? 4 eetlepels per dag?
Natural Health Shop verkoopt het voor een goede prijs.
Ik doe er meestal een paar weken over[3 el per dag]
 
Ik betaal voor een liter een eurootje of 8 bij de DA....
 
Originally posted by Shadow
Ik betaal voor een liter een eurootje of 8 bij de DA....

goedkoper als bij een natuur winkel! $$$
 
Als je voor extra vetten in je dieet gaat, zou ik voor MCT's gaan.

Bevatten 9Kcal/gr maar worden door je lichaam behandel en verbruikt als koolhydraten

Ik betaal trouwen 2.45 voor 250ml lijnzaadolie
 
Originally posted by 3XL
Als je voor extra vetten in je dieet gaat, zou ik voor MCT's gaan.

Bevatten 9Kcal/gr maar worden door je lichaam behandel en verbruikt als koolhydraten
Sweet,maar wat zijn MCT's..?Enlighten me plz :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven