Fitness Seller

bulken een excuus?mening gevraagt (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rastapd

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 mei 2003
Berichten
43
Waardering
0
ik heb een beetje het idee dat bulken een excuus is voor veel mense met een dikke buik

ik snap dat als jij anabole kuur neemt dat je dan wel VEEL moet neme.. en een reserve moet hebbe :P

maar zoals sommige zegge..ik ben aan het bulke en gewoon normale bodybuilders/fitnessers zijn
(tenzij je een tengere bouw hebt ...maar dan heb je ook geen excuus nodig ;) )
zie ik er het voordeel niet van in, net bove/onder je verbruik zitten
lijkt me prima,
ik voel het altijd gewoon aan hoeveel ik nodig heb..
en ik groei altijd prima


tiz slecht voor je lijf om dik te zijn..
slecht voor je conditie en prestaties...
en met afvalle daarna verpest je sowieso je goeie balance

wat zijn jullie meningen hierover?
 
Het is inderdaad een vrij slap excuus ja.. maar veel mensen die excessief eten, hebben minder aanleg dik te worden dan mensen die dat wel doen.
Dus, het zijn niet altijd de 'diksten' die het doen.

De huidige consensus is idd net boven je behoefte zitten.

Voor wat je nodig hebt, geloof ik trouwens niet meer zo in de simpele formule van X maal je lich. gew.

Kijk maar eens hiernaar:

For men, the B.E.E. = 66.5 + (13.75 x W) + (5.003 x H) - (6.775 x A)

For women, the B.E.E. = 655.1 + (9.563 x W) + (1.850 x H) - (4.676 x A)

Where:
W = actual weight in kilograms (1 kg = 2.2046 pounds)
H = height in centimeters (2.54 cm per inch)
A = age in years

De Harris-Benedict formule is veel betrouwbaar.

Dit komt van de webstek van Fred Hatfield, AKA Dr. Squat

Er staan veel leuke dingen in...

Het eindoordeel is gewoon: bulken is lekker makkelijk, net boven je behoefte zitten is veel lastiger, omdat niemand elke dag het zelfde doet.. ik tenminste niet..

Espi
 
Wat een onzin, Bulken is nodig als je echt groot wil worden tuurlijk kun je ook groeien op minder, maar groot zul je er niet mee worden. Door te bulken en dus verhoogde inname van koolhydraten zet een deel om naar vet die het weer makkelijker maken (en soms net het duwtje kan zijn) om groter te worden. Ik zeg nu niet dat vet omzet naar spieren maar ik zeg wel dat het op deze manier makkelijker gaat. Ik denk wel dat het belangrijk is om 1 keer per jaar te cutten zodat je lichaam niet aan de Bulk went en zodat je als je naar het cutten weer gaat bulken je lichaam weer een groeistimulans krijgt.
 
Originally posted by rastapd
ik heb een beetje het idee dat bulken een excuus is voor veel mense met een dikke buik

ik snap dat als jij anabole kuur neemt dat je dan wel VEEL moet neme.. en een reserve moet hebbe :P

maar zoals sommige zegge..ik ben aan het bulke en gewoon normale bodybuilders/fitnessers zijn
(tenzij je een tengere bouw hebt ...maar dan heb je ook geen excuus nodig ;) )
zie ik er het voordeel niet van in, net bove/onder je verbruik zitten
lijkt me prima,
ik voel het altijd gewoon aan hoeveel ik nodig heb..
en ik groei altijd prima


tiz slecht voor je lijf om dik te zijn..
slecht voor je conditie en prestaties...
en met afvalle daarna verpest je sowieso je goeie balance

wat zijn jullie meningen hierover?

Is de "n-toets" kapot ? :D

maarre... het voordeel van bulken dat het je sneller laat groeien en sterker maakt. Ik zeg niet dat je moddervet moet zijn, want dan ben je in mijn ogen onverantwoord aan het bulken.
 
Jamaar ik denk niet dat iemand hier moddervet wil worden :p, anders een aanrader stop met trainen en ga door met bulken
 
maar wat zie je dan als bulken zolang je niet boven de 15 a 16 % komt is er toch niet veel aan de hand. Ik had het afgelopen jaar voor mijn doen echt heeeel slecht gegeten (en dan bedoel ik de basis wel goed maar ook heel veel junkfood). maar vooral heel veel. toch niet boven de 16% gekomen... dan is het toch niet zo erg om te zeggen dat je bulk ook al gebruik je niet!
 
Waarom moet je bulken zien als in combi met gebruiken dat staat los van elkaar je wilt groeien dan ga je bulken wil je groeien met as dan ga je nog meer bulken
 
Ik ben zelf heel droog en wil wel breder worden maar ik zie er echt tegenop om te gaan bulken.

Het eten gaat er wel in (echt geen probleem) maar dat ik een pens krijg en een vetpercentage van 16 % vind ik minder :(

En zodra je weer gaat cutten (afvallen) dan gaat het ook weer ten koste van je spiermassa dus volgens mij schiet het niet echt op op die manier :toilet:
 
IK heb het ook best zelf ondekt maar als je massa bij wil komen sul je moeten bulken droge massa winnen werkt vrijwel niet!!!
 
haha ja tikje dat ik de N toets niet zowveel gebruik ;)

verder alvast bedankt voor de reacties

maar tot hoever moet er dan GEbulkt worden?
15% dat is nog te doen ja...
maar dat vet ligt er maar teligge
dus dat heeft niet echt nut volges mij..
alleen as je TEkort hebt..
maar na paar kg heb je echt ewl wat voorradig hoor as je lichaam het nodig heeft..
zegmaar 10kg vte is niet beter dan 3 kg vet...

denken jullie?
 
Het gaat niet om een voorraad aanleggen. Door het kcal overschot komt er steeds wat bij, maar ook spiermassa. Onder de juiste omstandigheden (dus met training) zal een kcal + proteine overschot spiermassa aanzetten. Helaas neemt je lichaamsvet op die manier ook toe. Net als je bij het cutten niet alleen vet zal kwijtraken, maar ook spiermassa. het is niet anders.

't is niet zo dat men ernaar streeft om een x aantal kilo's vet te kweken.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Esperantisto
Het is inderdaad een vrij slap excuus ja.. maar veel mensen die excessief eten, hebben minder aanleg dik te worden dan mensen die dat wel doen.
Dus, het zijn niet altijd de 'diksten' die het doen.

De huidige consensus is idd net boven je behoefte zitten.

Voor wat je nodig hebt, geloof ik trouwens niet meer zo in de simpele formule van X maal je lich. gew.

Kijk maar eens hiernaar:

For men, the B.E.E. = 66.5 + (13.75 x W) + (5.003 x H) - (6.775 x A)

For women, the B.E.E. = 655.1 + (9.563 x W) + (1.850 x H) - (4.676 x A)

Where:
W = actual weight in kilograms (1 kg = 2.2046 pounds)
H = height in centimeters (2.54 cm per inch)
A = age in years

De Harris-Benedict formule is veel betrouwbaar.

Dit komt van de webstek van Fred Hatfield, AKA Dr. Squat

Er staan veel leuke dingen in...

Het eindoordeel is gewoon: bulken is lekker makkelijk, net boven je behoefte zitten is veel lastiger, omdat niemand elke dag het zelfde doet.. ik tenminste niet..

Espi



Nou ik vind die formules maar dikke onzin, ieder mens is anders en je moet voor je zelf zien uit te komen hoeveel je moet eten.
Natuurlijk is een formule handig om een begin te maken voor een je dieet maar je zult het toch moeten aan passen aan je eigen.
Iedere BB doet het anders en ze groeien allemaal. Doe waar jij het beste bij voelt. En dan zit je al op de goede weg.


jopie
 
Back
Naar boven