XXL Nutrition

Bulken en Cutten

Bezoekers in dit topic

chicken11

Novice
Lid geworden
27 jul 2012
Berichten
15
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Hey,

Kon zo 123 het antwoord op mijn vragen vinden vandaar het topic. Ik weet nu iets meer over BB dan toen ik ermee begon maar zit met een vraag, na hoelang bulken ga je de cut in? Natuurlijk is dit een veel te globale vraag en verschilt dit van persoon tot persoon maar hoe kan ik dit het beste zien, misschien is een extreem voorbeeld het beste?

- 3 maanden bulken ---- 1 maand cutten
- 9 maanden bulken ---- 3 maanden cutten
- 2 weken bulken ----- 2 weken cutten

basicly dus 2 vragen:
- wat is ongeveer de verhouding tussen de bulk periode en de cutperiode ?
- wat is een redelijk tijdspanne waarin je deze 2 afwisselt ?

Heel erg afhankelijk natuurlijk van persoon tot persoon maar kan hier weinig info over vinden en ben wel benieuwd van hoe jullie dit zien.

thx
 
Hey,

Kon zo 123 het antwoord op mijn vragen vinden vandaar het topic. Ik weet nu iets meer over BB dan toen ik ermee begon maar zit met een vraag, na hoelang bulken ga je de cut in? Natuurlijk is dit een veel te globale vraag en verschilt dit van persoon tot persoon maar hoe kan ik dit het beste zien, misschien is een extreem voorbeeld het beste?

- 3 maanden bulken ---- 1 maand cutten
- 9 maanden bulken ---- 3 maanden cutten
- 2 weken bulken ----- 2 weken cutten

basicly dus 2 vragen:
- wat is ongeveer de verhouding tussen de bulk periode en de cutperiode ?
- wat is een redelijk tijdspanne waarin je deze 2 afwisselt ?

Heel erg afhankelijk natuurlijk van persoon tot persoon maar kan hier weinig info over vinden en ben wel benieuwd van hoe jullie dit zien.

thx

Als je het over bulken hebt, gaat dit meestal over lange periodes. Denk maar aan een half jaar a een jaar. Dit ligt er natuurlijk aan hoeveel vet je opbouwt. Mocht het zo zijn dat je in die half jaar teveel vet hebt gebouwd. Zou je moeten cutten.

Bij mij gaat het zo. Ik bouw niet super snel vet aan.

Eerst ging ik cutten, ongeveer 1 maand. Vond ik wel nodig, stond toen op een vp van 14 a 15%

Nu bezig met de bulk, dit ga ik zeker 1 hele jaar doen. Mocht ik nog op een vp zitten van 12 of 13, ga ik gewoon door bulken. Zit ik hoger dan dat, dan ga ik cutten. Het cutten verschilt echt van persoon tot persoon en vp. Als ik gecut hebt ga ik in de maintain fase. Dus gewoon op onderhoud eten voor een maand of 2. Hierna begin deze cyclus weer op nieuw. Dus gewoon weer bulken.

Het is niet iets waar vaste periode aan zijn verbonden. Of dat je zolang MOET bulken of zolang MOET cutten. Je moet gewoon voor je zelf kijken van. Ok mijn vp is nu laag genoeg. Laat ik maar gaan bulken. Na een jaar of half jaar kun je je gewicht en vp checken. Op basis daarvan ga je kijken wat je daarna gaat doen.
 
Ok duidelijk thx.
Kan ik daaruit concluderen als je een laag vet% wil behouden het op jaarbasis lastig is om veel massa te gainen tov als het je niks boeit om vaak lange periodes een hoog vet% te hebben?
 
Ok duidelijk thx.
Kan ik daaruit concluderen als je een laag vet% wil behouden het op jaarbasis lastig is om veel massa te gainen tov als het je niks boeit om vaak lange periodes een hoog vet% te hebben?

Buikvet breekt testosteron af dus ik zou het gewoon 10-15% houden..

Als je je voeding perfect samenstelt dan gain je net zo hard massa als wanneer je aan het bulken bent.. Meeste mensen kiezen namelijk voor een overschot waardoor ze vet aan zetten maar wanneer je precies op het punt zit wat je nodig hebt voor je dagelijkse verbruik + spier opbouw dan gain je net zo hard massa alleen met weinig vet.
 
In de praktijk blijkt het echter lastig om dit getal te achterhalen en dan ook nog eens uit te voeren:P Maar de theorie klopt wel;)
 
Back
Naar boven