MuscleMeat

Bulken en Cutten?

Bezoekers in dit topic

Davenger

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
1 nov 2014
Berichten
795
Waardering
72
Lengte
1m84
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
Ik ben 16 jaar, ong 67 kg, en 1,84cm. Dus ik wil gaan bulken (aankomen), hoelang duurt dit ongeveer en wanneer moet je dan weer gaan ''cutten'', en hoelang duurt dat..
 
ligt natuurlijk aan je doelen, doe je een cleanbulk,dirtybulk?
meeste willen in de zomer weer mooi droog staan, als je in de cut 500kcal onder onderhoud eet val je ong 0,5kg per week af.
zo kun je dus prima uitrekenen wanneer je weer moet gaan beginnen met cutten
 
hoelang het duurt ligt aan je eigen doelen..

Wat ik je aanbeveel is dirty bulken bereken je vetten eiwitten en vul de rest met carbs ook ff je behoefte uit berekenen, ga geen clean bulk doen eet gewoon lekker veel neem er wat chocomel bij en een koekie..je bent 16 jaar en je bent lang dus je kan groeien als een malle!

dirty bulk tot maart/april ben je te vet geworden kan je gaan cutten valt het mee kan je doorgaan..kijk gewoon naar de spiegel en weeg jezelf 1x per week.
 
ligt natuurlijk aan je doelen, doe je een cleanbulk,dirtybulk? meeste willen in de zomer weer mooi droog staan, als je in de cut 500kcal onder onderhoud eet val je ong 0,5kg per week af. zo kun je dus prima uitrekenen wanneer je weer moet gaan beginnen met cutten


Wat is het verschil tussen clean/dirty bulk?
Het is toch zo dat je precies zoveel moet eten als je caloriebehoefte als je gaat cutten? En dat je eronder gaat zitten met cardio zodat er zo min mogelijk spieren weggaan en zoveel mogelijk vet?

---------- Toegevoegd om 16:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:07 ----------

hoelang het duurt ligt aan je eigen doelen.. Wat ik je aanbeveel is dirty bulken bereken je vetten eiwitten en vul de rest met carbs ook ff je behoefte uit berekenen, ga geen clean bulk doen eet gewoon lekker veel neem er wat chocomel bij en een koekie..je bent 16 jaar en je bent lang dus je kan groeien als een malle! dirty bulk tot maart/april ben je te vet geworden kan je gaan cutten valt het mee kan je doorgaan..kijk gewoon naar de spiegel en weeg jezelf 1x per week.

Dus ik moet er nu gewoon voor zorgen ik dat ik veel boven me caloriebehoefte zit? Hoeveel ong?
 
clean bulk 200 - 500 (of meer, 't is maar net wanneer jij begint te groeien) boven onderhoud dmv schoon voedsel
Dirty bulk 200+ dmv van chips
 
[/COLOR]

Dus ik moet er nu gewoon voor zorgen ik dat ik veel boven me caloriebehoefte zit? Hoeveel ong?

Ik zou 500 doen minimaal op jou lengte kan er flink wat kg's bij dus no problem.
 
Ik zou 500 doen minimaal op jou lengte kan er flink wat kg's bij dus no problem.


Aii bedankt

---------- Toegevoegd om 18:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:17 ----------

clean bulk 200 - 500 (of meer, 't is maar net wanneer jij begint te groeien) boven onderhoud dmv schoon voedsel Dirty bulk 200+ dmv van chips

Oowh dus Dirty Bulk is gewoon door middel van ongezond eten.
 
Oowh dus Dirty Bulk is gewoon door middel van ongezond eten.

Met dirty bulk ben je meer vrij..eet je inderdaad ook wat ongezond eten maar je moet het niet te gek gaan maken en alleen maar chips/patat/pizza gaan eten..zodat je een overschot aan vet aan komt

bereken anders even je onderhoud behoefte probeer een schema te maken voor jezelf en post het dan hier. Schema maken kan lastig zijn maar is best simpel..je kan bijvoorbeeld:

bakje griekse yoghurt met honing

2boterhammen kipfilet

4boterhammen pindakaas

4 boterhammen kaas
koekie

wat de pot schaft

bak kwark
noten

Je kan van alles verzinnen je moet gewoon even inlezen dingen vragen en dan kom je er wel uit ;) ik kan je behoefte ook wel uit bereken maar je moet ook zelf wat doen

google "BMR berekenen" je vult je stats in en je weet het zo :thumb:
 
Met dirty bulk ben je meer vrij..eet je inderdaad ook wat ongezond eten maar je moet het niet te gek gaan maken en alleen maar chips/patat/pizza gaan eten..zodat je een overschot aan vet aan komt bereken anders even je onderhoud behoefte probeer een schema te maken voor jezelf en post het dan hier. Schema maken kan lastig zijn maar is best simpel..je kan bijvoorbeeld: bakje griekse yoghurt met honing 2boterhammen kipfilet 4boterhammen pindakaas 4 boterhammen kaas koekie wat de pot schaft bak kwark noten Je kan van alles verzinnen je moet gewoon even inlezen dingen vragen en dan kom je er wel uit ;) ik kan je behoefte ook wel uit bereken maar je moet ook zelf wat doen google "BMR berekenen" je vult je stats in en je weet het zo :thumb:

Gedaan mijn BMR is 2800, dus daar wil ik 500 bovenzitten hier is mijn schema

Voedingsschema Deel 1.PNG
 
Gedaan mijn BMR is 2800, dus daar wil ik 500 bovenzitten hier is mijn schema

2800 is goed, 500 erboven is prima!

Kun je ook de aantal eiwitten/vetten/carbs erbij zetten? nu is het nog wat lastig om te oordelen

als je chocomel lust kan je ook een pakkie chocomel doen ipv ACE drank, chocomel bevat ook veel calorieën dus dat is mooi meegenomen.
 
Back
Naar boven