AndroidHealthClinic

Bulken en drinken??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Theo123

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 mei 2005
Berichten
34
Waardering
0
Ik wilde gebruik maken van deze (hieronder) manier om mijn eetlust te verbeteren. Alleen had ik een vraagje.
Mag je wel gewoon de hele dag door drinken, en zoveel als je wilt?
Of moet je daar ook rekening mee houden?
Alvast bedankt

MVg Theo



Een veelvoorkomend probleem als het over voeding voor bodybuilders gaat,

"Hoe kan je je eetlust verbeteren om elke dag aan de nodige calorieën / macronutriënten te geraken?"

Hieronder een methode die voor zo goed als iedereen werkt.

Veel beginnende bodybuilders zitten met het probleem dat ze niet genoeg calorieën binnenkrijgen om fatsoenlijk te kunnen groeien. Training en rust blijkt meestal geen probleem te zijn, en ook het nemen van 'supplementen' vormt geen obstakel. kennis van supplementen is zo overheersend op de meeste discussieboards dat vrijwel iedereen die informatie met een klik van de muis kan vinden. Voeding aan de andere kant, is een veel moeilijker aspect van bodybuilding. Het neemt vele uren van je tijd in beslag, elke dag weer.
Het is ook het meest onderschatte en verwaarloosde aspect van onze sport dat er is:
het is tijd verbruikend, duur en laten we eerlijk zijn, saai.

De bodybuilders die deze sport serieus nemen realiseren zich allemaal dat het voldoende consumeren van goede callorieën hetgeen is wat de jongens van de mannen onderscheidt.
Er is geen menselijke manier waarop een man 50 kg droge spiermassa aan zijn lichaam kan winnen zonder een hoge callorie inname en dit meerdere keren gedurende de dag.
De meeste jongens zullen mij gelijk geven als ik zeg dat het een ontmoedigende taak is. `Hoe kan ik verder gaan met eten als ik al vol zit of gewoon geen honger heb?´. Wel, daar gaat dit artikeltje nu over. Ik zal je het geheim vertellen dat door verschillende bodybuilders op korte tijd bewezen is, een methode om je eetlust te verbeteren en dit 100% natuurlijk, geen supplementen of farmaceutische middelen zijn hierbij nodig.

De truc is weten hoe je jezelf hongerig maakt. Als je jezelf moet dwingen om te eten wanneer je geen honger hebt, dan wordt het een sleur en zal je hoogstwaarschijnlijk falen.

De eerste stap:
Vergeet de traditionele manier van eten. 3 maaltijden per dag is gewoonweg niet genoeg (tenzij je één van die genetische wonderen bent). Een minimum van 6 maaltijden zal al snel een gewoonte worden.

Voor de eerste 5 dagen is het de bedoeling dat je elk uur gaat eten. JA ELK UUR!!!. Het is niet zo erg als je denkt. Geen volledige maaltijden elk uur, maar kleine porties van om het even wat.
Voorbeeld:
1 appel, ½ broodje pindakaas, ½ eiwit shake, eiwit/chocolade reep, een banaan, etc.
De qualiteit van deze voeding die je eet in deze 5 dagen periode is niet zo belangrijk als het feit dat je überhaupt wat eet. Het moet klein genoeg zijn om je maag niet te vullen, zelfs als je nog honger hebt, eet niet.
Laat je maag gewoon worden aan de kleine snack/voeding elk uur. Na de 3de of 4de dag sterf je van de honger, 'smekend' voor die onweerstaanbare snack. Je metabolisme zal ook aanpassen aan je nieuwe eetgedrag. In tegenstelling met opsparen van callorieën voor je volgende maaltijd na 4 tot 5 uur (zoals je gewend was), zal het verwachten dat je binnen een korte tijd weer voeding tot je krijgt. Met als gevolg, meer callorieën worden verbrand als energie, of meer en beter herstel van je training/sportactiviteit. Kan je de mogelijkheden al zien voor lichaamsvet reductie?

Nadat je je lichaam gewoon hebt laten worden aan de frequente voedingsmomenten, zal je bij jezelf merken dat je bijna constant honger hebt. De logische stap voor de volgende 5 dagen periode, is dat je méér gaat eten bij elke snack maaltijd. Maar in plaats van elk uur te eten, verspreid nu de tijd naar elke 90min. (1 ½ uur) of 105min. (1 uur 45 min.).

Ga door met dit proces van 5 dagen periodes tot je elke 2 ½ tot 3 uur (minimum) een volledige maaltijd eet.

Veel eten is niet makkelijk. De voorbereiding van voeding voor je 6 dagelijkse maaltijden neemt een hoop tijd in beslag. Voor velen zullen 1 of 2 van die maaltijden bestaan uit een eiwit -of weighgainer shake maar het aantal callorieën dat we moeten eten zou de doorsnee jan met de pet in een 150kg wegende ton met vet veranderen in minder dan een jaar.
Dus: train hard, slaap zoveel je kan, drink voor elke 1000 kcal 1L water, neem je supplementen en EET!!
 
Is er niemand die hier het antwoord op weet :S
 
ligt eraan wat je drinkt, water mag de hele dag door
 
Water is geen probleem. Verder zou ik suikerhoudende dranken zoveel mogelijk vermijden (cola, sinas, vruchtensap aangevuld met suikers, enz.)
 
Oke bedankt voor de hulp :)
 
Wel met sommige werken gaat dat gewoon niet dus, om de 2 à 3uur eten lijkt me voldoende, soms een maaltijd missen is ook het einde van de wereld niet...
 
is pure fruitsap(dus geen extra suikersgedoe) toegelaten om te drinken?
dus pure sinaas,pure appel, pure ananas, etc...
 
youcef zei:
is pure fruitsap(dus geen extra suikersgedoe) toegelaten om te drinken?
dus pure sinaas,pure appel, pure ananas, etc...

Kan wel hoor.
Er zit naast glucose aardig wat fructose in vruchtesap. Van fructose gaat je insuline niet zo dramatisch stijgen als van glucose.

Er wordt zelfs gedacht dat de anti-oxidanten in vruchtesap vetcellen misschien minder gevoelig maken voor opname van suikers, waardoor je er minder snel dik van wordt dan van dezelfde hoeveelheid glucose/fructose in drinkwater opgelost.
 
Back
Naar boven