AndroidHealthClinic

Bulken en vet

Bezoekers in dit topic

zweden436

Novice
Lid geworden
31 jan 2019
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik ben nu 3 maanden serieus bezig met trainen en mijn doel is om spiermassa op te bouwen. Ik probeer zo clean mogelijk te bulken maar mijn vraag is of ik dat ook doe. Hoeveel kg vet zou je mogen aankomen per maand, heeft iemand een gemiddelde voor mij zodat ik weet of ik nog cleaner moet eten? Ik ben de laatste maand 1,3 kg in spier aangekomen maar ook 0,5 kg aan vet. De vraag is dus of dit teveel vet is of dat het er eigenlijk wel bij hoort? Alvast bedankt voor de tips!
 
Ten eerste kom je niet aan van vet eten of clean of niet clean eten... Maar van een overschot aan kcal.
Je kan zelfs op een McD menu aankomen/afvallen als je maar niet te ver boven/onder je onderhoud eet. Gezond is een andere zaak. Maar dat terzijde.

Clean bulk is meestal alleen maar dat je niet teveel boven je onderhoud eet zodat je op een wat langzamer tempo aankomt en je relatief gezien wat minder vet aanzet.

Richt je op ca. 0,5 kg per week maximaal aankomen. Dat is dus aan totaal gewicht (spier en vet)

Hoe heb je de waardes voor spier en vet gemeten? als dat via zo een hypermoderne weegschaal oid is dan is dat totaal onnauwkeurig.
Huidplooimeting is veel nauwkeuriger en ook dat wijkt af.

Over de verhouding spier/vet die iemand aanzet kan je dus niets zeggen. Dat is per persoon verschillend.
 
  • Like
Waarderingen: Dawg
Oke, bedankt voor de info! Het is inderdaad gemeten op een weegschaal. Ik richt mijn pijlen om een kcal overschot van 400 te creëren, maar aangezien ik nog niet zo lang train is het even uitzoeken hoeveel ik uberhaupt verbrand.
 
Ja, ga ik zeker doen!
 
Back
Naar boven