XXL Nutrition

Bulken koolhydraten

Bezoekers in dit topic

Arnoud256

Cool Novice
Lid geworden
12 nov 2017
Berichten
33
Waardering
2
Lengte
1m87
Massa
73kg
Vetpercentage
14%
Hallo,

Ik wil vanaf heden gaan bulken, maar ik ben bang dat ik een tekort ga hebben aan koolhydraten.
Het is niet mijn bedoeling dat mijn vetpercentage heel erg omhoog gaat.

Aan eiwitten zit ik goed denk ik (ongeveer 150 - 170 gram bij een gewicht van 72 kg).
Vetten volgens mij ook 1 gram per kg lichaamsgewicht ongeveer.

Maar bij koolhydraten heb ik een tekort, want er moet nog ongeveer 800kcal bij.
Dus wat moet ik doen, clean bulken, dirty bulken of bulken met supplementen.

Ik denk dat ik ongeveer 300kcal erbij kan harken.
Alles wat ik dan eet, is wel gewoon clean.

Ik kan die overige 500kcal dirty gaan doen, dan lukt het sowieso en heb ik waarschijnlijk ook geen verdere cheatdays of cheatmaaltijden meer.
Of met supplementen.
Een andere mogelijkheid is clean bulken, maar ik ben bang dat ik niet alles ga lusten of niet veel tijd erin wil blijven steken

Welke vorm van bulken zouden jullie doen in mijn plaats met dit verhaal in oogschouw?

Ik heb een caloriebehoefte tussen: 2500 (zie bijlage) - 2800kcal.
Mijn voedingsschema is op dit moment (zie bijlage):

In eerste instantie had ik geen rekening gehouden met activiteiten.
Ik heb nu voetbal als activiteit toegevoegd, omdat ik daar het meeste energie mee verbruik.
Voetbal en naar de voetbalclub fietsen heb ik berekend door middel van MET-waardes (Bewegen | Voedingscentrum), dus de minuten die je ziet staan kan je vergeten.
op een dag dat ik minder energie nodig heb, kan ik dan ook makkelijker bepaald eten skippen.
 

Bijlagen

  • Printbaar voedingsrapport voor Arnoud2562017.pdf
    86,5 KB · Weergaven: 186
Laatst bewerkt:
Zet overal de macro's eens bij. Hoeveel kH, vet en eiwit heb je nu?

extra KH
* ontbijt 100 gr havermout.
* 12:30 en 16:30 beide 50 gr havermout erbij
* voor het slapen wat vetten erbij (vertraagd de opname in de nacht van je eiwitten)
 
Ik heb het aangepast.

Heb je verder nog feedback?
 
Laatst bewerkt:
En wat is volgens jou het verschil tussen clean en dirty??

Als ik je schema zo zie is er genoeg ruimte om de huidige porties te uppen..
 
Er bestaat tegenwoordig een derde onzinoptie? Niet alleen clean en dirty, maar ook 'met supplementen' ?
 
En wat is volgens jou het verschil tussen clean en dirty??

Als ik je schema zo zie is er genoeg ruimte om de huidige porties te uppen..
Ik zat gewoon te denken aan de calorieën die ik op een dag over houd te besteden aan lekkere snacks zoals snoep, koek, mac, patat, kebab, enzovoort.
Ik las een ook een topic over dirty bulk/clean bulk dat je best af en toe ongezond kan eten zolang ongeveer de andere 80% van je voeding gezond is, kcal in = kcal uit en macros maar in verhouding blijven.
Hier zaten ook trusted members bij die ook regelmatig op mijn topics reageren.
Het topic was ook niet van heel lang geleden.
Maar misschien heb ik het dan wel verkeerd begrepen/gelezen.
Onder Clean bulken versta ik gewoon eten volgens een voedingsschema.
 
Laatst bewerkt:
Houdt er rekening mee als je “ dirty bulkt “ je ook je macros mbt je vetten / suikers uit verband trekt

Zelf ben ik voorstander van “ clean “ bulk
 
Houdt er rekening mee als je “ dirty bulkt “ je ook je macros mbt je vetten / suikers uit verband trekt

Zelf ben ik voorstander van “ clean “ bulk
Ik probeer sowieso grotendeels te clean bulken.
Vetten snap ik wel ja, nu je het zo meld.

Maar het voedingscentrum zegt dat je max 90 gram suikers op een dag mag.
Ik zit gemiddeld ongeveer op 50 gram suikers op een dag.
Betekent dit dat Fitnesspal niet klopt, voedingscentrum niet klopt, jullie strenger zijn dan het voedingscentrum, ik iets foutieve producten selecteer in Myfitnesspal aangezien ik de barcodes scan waar het kan, iets anders?

Maar ik zie wel bijvoorbeeld dat er in snoep weinig vetten zit.

Moet ik in suikers proberen om nog lager te gaan?
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer sowieso grotendeels te clean bulken.
Vetten snap ik wel ja, nu je het zo meld.

Maar het voedingscentrum zegt dat je max 90 gram suikers op een dag mag.
Ik zit gemiddeld ongeveer op 50 gram suikers op een dag.
Betekent dit dat Fitnesspal niet klopt, voedingscentrum niet klopt, jullie strenger zijn dan het voedingscentrum, ik iets foutieve producten selecteer in Myfitnesspal aangezien ik de barcodes scan waar het kan, iets anders?

Maar ik zie wel bijvoorbeeld dat er in snoep weinig vetten zit.

Moet ik in suikers proberen om nog lager te gaan?

Volgens het voedingscentrum is 0.8 gr eiwit per kg bw voldoende.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven