AndroidHealthClinic

Bulken maar.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Soulreaver

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
3.884
Waardering
0
Okeej, per maandag ga ik weer beginnen met een tijd bulken, maand of 2 denk ik in eerste instantie. Aangezien ik niet te vet wil worden gaan we het dit keer anders aanpakken.

Een vraag waar iedereen later nog wat aan heeft.

Welke producten mogen zeker niet ontbreken in een bulk??
Welke producten zijn mager, maar eiwitrijk?

Voor mezelf sowieso:

EIWIT:

- Kwark (ik krijg hier geen genoeg van, eet makkelijk weg en ik kan zonder problemen 3 bakken per dag naar binnen schuiven)

- Kip (met een beetje kipkruiden erop ook lekker weg te eten)

- Kalkoenfilet (van de aldi, makkelijk kant en klaar weg te happen)

- kabeljouw

VETTEN:

- lijnzaadolie (vindt de smaak meevallen, eigenlijk wel lekker)

- pindakaas

KOOLHYDRATEN:

- bruin brood
- rijst
- noodles (maar dan niet van die uno, maar van de chinese groothandel, iets van 1 gr. vet, 10 gr. eiwit en lading kh, en slechts 0.,80 cent per zakje)


Dit zijn voor mij basisvoedingsmiddelen, als iemand nog ideeen heeft?? tonijn vind ik zelf niet te vreten..
 
Die kwark...kan je ff concreet zeggen welk merk en waar je die koopt? In belgië kennen we dat niet denk ik.
En wat dacht je van tonijn voor eiwitten?
 
Brinta schijnt wel IN te zijn, gebruik het zelf niet.
Houd me meer aan de door jou al genoemde producten.

Kben zelf nu sinds eind augustus voor het eerst aan het bulken ( 4200cal )
en ben van 82kg/13% naar 91kg/??% gegaan.
Moet zeggen dat de spijkerbroeken al aardig strak zitten. Bovenste knoopje los. :D
Begin al een aardige winterbuik te kweken.
Ben zelf van plan om ergens in Januarie te gaan cutten.

Succes SR. Op naar de 100.
 
platte kaas :D
 
wat ik best lekker vindt, zijn die houdbare bakjes fruitkwark die niet gekoelt staan.. effe schudden en in de vriezer, heerlijke perzik ijs :) Zitten wel redelijk wat koolydraten in vermoed ik.. maar voor de bulk boeit et nie...
 
Jups, en tonijn krijg ik niet door me strot, bleah.... ben meer een vleeseter, dus dat moet geen punt zijn, dan kan ik bij het avondeten vis nemen en door de dag heen vlees..
 
Hoe bereken je je totale calorie inname in een eenvoudige formule?? In het verleden gewoon extreem gevroten, maar wil het nu wat georganiseerder doen :)
 
Hoeveelheid eiwit loopt uiteen per merk. De Belgische kwark is vetter.. heet platte kaas. Hier is bijna alleen magere kwark te koop.
Eiwitgehalte loopt uiteen van 7,5 tot 10 g /100 g en hangt samen met hoe vast de kwark is.. vloeibaar als yoghurt dan 7,5 en vast als crème fraiche, dan 10 gram.
Is het in België niet verplicht om ook een etiket op de verpakking te hebben met voedingswaarden erop? Trouwens, bij snoep zie je dat etiket helaas niet! Zo wist ik nu pas (zie www.supermarkt.nl) dat drop ook best wel wat eiwit bevat (sommige merken rond 6 gram/100 g).

Dus, als de fabrikant niet liegt, kun je beter op de info van het etiket afgaan als dat er op zit.. dan op de info in bijv de Nubel (Belgische nutriëntenlijst)
 
Ik neem soms voor vetten ook weleens een handje losse pinda's en voor de koolhydraten voornamelijk Brinta, havermout zou je er ook voor kunnen nemen maar dat vind ik persoonlijk om te :barf:

Verder heb ik ook 2 bakken kwark per dag en een lepeltje eiwit door de brinta voor de eiwitten dus dat zou je ook kunnen doen als je je aan de Brinta of Havermout waagt.
Verder let ik er niet zoveel op, gewoon flink KHrijke voeding en eiwitrijkspul eten en gewoon zoveel als je kan :)
Gaat keihard dan :)
En waarom vraag je btw naar magere eiwitrijke producten? In de bulk mag je toch best wat vet eten? volle kwark ipv magere scheelt je weer wat pindakaas :)
In de bulk is het meestal zo dat je niet door het vet te vet word maar door TEveel Kcal, dacht ik...

Anyway, ik heb er zelf te weinig verstand van om er nog meer producten bij te bedenken :)

Succes iig met bulken, we zien de pregnant pics vanzelf wel :D :D


Edit: Tering, er was 1 reactie toen ik begon met deze post, lol
 
Btw, ik heb de kwark van de AH, biogarde magere kwark oid, daar zit 11 gram eiwit per 100 gram in, je heb ook hele goedkope kwark bij super de boer en AH waar volgens de etiketten 11,5 gram per 100 gram in zit. (Merk van die goedkope weet ik niet)
 
die goedkope kwark bij de ah heeft geloof ik maar iets van 8 gr eiwitten.. die goedkope van de dirk(55 cent) 500gr heeft 11 gr eiwitten. De kwark van de dirk is idd ook wat dikker dan die van de ah.
 
Originally posted by Esperantisto
Hoeveelheid eiwit loopt uiteen per merk. De Belgische kwark is vetter.. heet platte kaas. Hier is bijna alleen magere kwark te koop.
Onzin, in Belgie hebben ze evengoed magere kwark. Ik eet er elke dag een halve kilo van.
 
SR, lust je wel zalm? Ook veel eiwitten, en goede (omega3/6) vetten. Ehh, ik zie nergens eieren genoemd worden...? :D
Veel Kh in tarli en volkoren/4granen pasta. Eetse!!
 
tsja eieren kan wel, maar na 2 gekookte eieren heb ik die wel weer gezien, om er 6 weg te eten :(

pasta is wel een goeie!!
 
Zalm is wel lekker ja :D
 
Originally posted by soulreaver
Hoe bereken je je totale calorie inname in een eenvoudige formule?? In het verleden gewoon extreem gevroten, maar wil het nu wat georganiseerder doen :)

Als je rustig wilt 'bulken' kun je 40cal x je gewicht in kg proberen en dat aanpassen aan hoe je lichaam erop reageert.
Als je een snellere stofwisseling hebt kun je ook beginnen met 45 x kg.
 
Ga nu uit van 96 kg. lichaamsgewicht... en van 3853 cal. waarvan 50% kh, 30% eiwit en 20% vet..

Het schema plaats ik nog als het af is...
 
Ga je je precies aan die percentages houden?
Dat vind ik altijd zo een gedoe :)
Merk je trouwens veel verschil in resultaat als je het precies zo op die procenten nauwkeurig uitbalanceerd tov. gewoon bij elke maaltijd (zonder meten of wegen) gewoon een berg KH eet en 30 - 50 gram eiwit en een paar grammetjes vet?
Iemand die daar wat over kan zeggen?
 
Originally posted by WoUz
Ga je je precies aan die percentages houden?
Dat vind ik altijd zo een gedoe :)
Merk je trouwens veel verschil in resultaat als je het precies zo op die procenten nauwkeurig uitbalanceerd tov. gewoon bij elke maaltijd (zonder meten of wegen) gewoon een berg KH eet en 30 - 50 gram eiwit en een paar grammetjes vet?
Iemand die daar wat over kan zeggen?

Ligt eraan hoeveel je van de percentages afwijkt. Wanneer jij 50k-40e-10v krijgt dan gaat het zeker uitmaken. Maar over het algemeen is de totale hoeveelheid kcal belangrijker.
En zo moeilijk is het niet, je eet in elke maaltijd(behalve na training) ongeveer dezelfde verhouding dus dat heb je zo door.
 
Originally posted by WoUz
Ga je je precies aan die percentages houden?
Dat vind ik altijd zo een gedoe :)
Merk je trouwens veel verschil in resultaat als je het precies zo op die procenten nauwkeurig uitbalanceerd tov. gewoon bij elke maaltijd (zonder meten of wegen) gewoon een berg KH eet en 30 - 50 gram eiwit en een paar grammetjes vet?
Iemand die daar wat over kan zeggen?

Kdoe het dus ook zo.
Kheb later es nauwkeurig zitten tellen, en bleek heel aardig in de buurt te zitten met die percentages: 45-35-20.
 
Back
Naar boven