MuscleMeat

Bulken met boterhammen?

Bezoekers in dit topic

Ivo Vercruysse

Cool Novice
Lid geworden
3 mrt 2012
Berichten
55
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
76kg
Hoi,
ik ben 16 jaar, 1m 83 cm groot en weeg 68 kg ongeveer. Ik ga vanaf volgende week fitnessen om wat aan te komen. Voor snel resultaten te zien, moet je dus opbulken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben van plan om het te doen met 6000 kcal per dag waarvan 45% koolhydraten, 40% eiwitten en 15% vetten. En dit wil ik vooral realiseren met boterhammen met beleg alleen + 1 maal per dag warm eten (wat de pot schaft). Is dit een goed voedingsschema? Ik ben nl nog te jong om zelf mijn eten te kopen, want ik zit op school en kan moeilijk warm eten in de pauze, enkel 's middags.
 
begin is met 3500 kcal.
 
toen ik 16 was had ik al een bijbaantje man..
je kan bv bakjes met eten meenemen? als je ouders wat blikken tonijn willen sponsorren tenminste. of doe een collecte bij je oom's, tante's en neefjes, zeg dat je gruwlijk groot wil worden.

maar ff zonder grappen, 3500kcal is zat
 
Ik ben nu trouwens 17, maar op me 16 idd ook al bijbaan.

anyway, vraag bijv of ze kip voor je willen kopen (ik doe 1500g per keer tegelijk bakken in olijfolie uiteraard) Verdeel in bakjes en hoppa 6 maaltijd ;)

Je moet rustig opbouwen ,werkt het best met ouders, ik begon eerst met een brinta ontbijt en een halve bak kwark per dag, toen hele kwark, toen meer boterhammen, toen kip, toen meer kip, nu zijn ze er aan gewend en eet ik elke dag bambix ontbijt, een bak kwark, een halve kilo kip, avondeten, drink koffie/thee, heb vitamine pillen, visolie, glucosamine. Dat betalen zij allemaal, ik betaal mijn eigen vit D, vit B5 en whey.
 
Mijn ouders willen alleen kwark betalen en de rest (pinda's en eieren) moet ik zelf kopen. Veel vlees eten is er voor mij jammergenoeg niet bij, hoewel ik het erg lekker vind.
 
Ik zou een weddeschap maken. Zeg gewoon ik wil in 1 jaar 10kg zwaarder worden zonder dat ik dikker wordt van vet, als het me niet lukt betaal ik al het eten terug! Haha keep's you motivated.
 
3500 kcal prima. Boterhammen gain ke best op, ik eet ook flink wat bammetjes.
 
Dus?

Ik weet dat ik gevarieerd moet eten, maar mijn ouders willen hier niet zoveel moeite voor doen om telkens het eten klaar te maken. Is het nu mogelijk om met echt VEEL boterhammen met beleg per dag te bulken?
 
Ik weet dat ik gevarieerd moet eten, maar mijn ouders willen hier niet zoveel moeite voor doen om telkens het eten klaar te maken. Is het nu mogelijk om met echt VEEL boterhammen met beleg per dag te bulken?


Ja. Beleg is ook kip of vis ;) Ik eet enkel kip op brood :D 14 per dag, waarvan 2 trouwens met ei...
 
Melk, tonijn, kwark, noten, brinta, eieren. Hoef je niet veel voor klaar te maken. Eieren koken kwartiertje maar dat kun je ook zelf.
 
Bulken met boterhammen is prima te doen ;). Rijst en Brinta is ook aan te raden, maar ligt dit niet voor handen kun je ook gewoon (bruin)brood eten als je KH source.
 
Tuurlijk kan je bulken met boterhammen. Ik zal het niet aanraden om 6000kcal te eten in 1 keer. Sowieso als je dat alleen op boterhammen wil doen, ben ik bang dat je motivatie niet lang zal duren.. Begin gewoon met 3500 -4000 kcal per dag. Is nu meer dan zat hoor.
 
ik kwam het eerste jaar 20 kilo aan op de boterhammen, kwark, musli repen en andere onzin. zou je alleen nog iets meer verdiepen in de materie. 6000 kcal eten waarvan 40% bestaande uit eiwitten? Zou maar een kippenboederij overvallen dan. succes man!
 
Het is eigenlijk mijn bedoeling om 1 jaar 10 - 12 kg aan te komen in spier dan wel te verstaan, het 2e jaar zou ik misschien nog tot de 20 kg gaan als het echt goed ga, maar dan wil ik gewoon alles behouden. Mijn motivatie is 100 % en dat gaat zo blijven. En ik ga rond de 4000 kcal beginnen, dat zou best zijn denk ik. Ik ben ecto-meso dacht ik, al ben ik het nog steeds niet zeker welk type ik ben.
 
In onze leeftijd heb je sowieso veel calorieën nodig, geloof rond de 2800-3000 word normaal aangeraden. Voor een goeie bulk moet je dan op een kleine 4000 calorieén zitten dus valt wel mee.
 
Het is eigenlijk mijn bedoeling om 1 jaar 10 - 12 kg aan te komen in spier dan wel te verstaan, het 2e jaar zou ik misschien nog tot de 20 kg gaan als het echt goed ga, maar dan wil ik gewoon alles behouden. Mijn motivatie is 100 % en dat gaat zo blijven. En ik ga rond de 4000 kcal beginnen, dat zou best zijn denk ik. Ik ben ecto-meso dacht ik, al ben ik het nog steeds niet zeker welk type ik ben.

Word wel een pittige dan, maar weet bijna zeker dat ik dit moment meer dan 3500 kcal alleen maar voor vet zal zorgen bij jou ;)
 
Brood lukt perfect ... Deed ik vroeger ook op school. Nam ik broodje mee.
Pak blik tonijn mee .. voor 59 cent kan je er al vinden.

Verder kan je altijd je rijst koud eten. Genoeg oplossingen daarvoor ;)
Pannenkoeken kan je ook maken... kost je niets ...
 
Ik weet dat ik gevarieerd moet eten, maar mijn ouders willen hier niet zoveel moeite voor doen om telkens het eten klaar te maken. Is het nu mogelijk om met echt VEEL boterhammen met beleg per dag te bulken?

Dan moet je er zelf moeite voor doen om te koken, gainen is discipline en dus ook elke keer zelf koken als je ouders dat niet willen doen. Is bij mij ook zo. Zorg gewoon voor recepten die snel klaar te maken zijn (pasta/rijst met vis/kip is binnen max 15 min klaar).
 
Ik eet elke dag 250gram van dit spul, zitten 190 gram koolhydraten in op 900 calorieën :)

Grand%20Italia%20Penne%20Rigate%20Integrali.jpg
 
Back
Naar boven