Fitness Seller

Bulken of cutten (178 cm en 72,5 kilo) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het voor jou nu heel belangrijk om consistent te zijn in je trainingen. Je wilt heel snel en dat is ook logisch, maar dit is nu eenmaal een proces waarbij je niet binnen 2 maanden ineens groot en gespierd bent. Het heeft echt tijd nodig.
 
Jij mag niet cutten ook al heb je een te hoog vetpercentage! Je hebt namelijk niet genoeg spiermassa!

Bullshit natuurlijk. Vetpercentage is te hoog dus zo snel mogelijk verlagen, dat doe je niet door op onderhoud maar beneden onderhoud te eten. Dan kan je ten minste sneller beginnen aan je bouwfase.
 
Jij mag niet cutten ook al heb je een te hoog vetpercentage! Je hebt namelijk niet genoeg spiermassa!

Bullshit natuurlijk. Vetpercentage is te hoog dus zo snel mogelijk verlagen, dat doe je niet door op onderhoud maar beneden onderhoud te eten. Dan kan je ten minste sneller beginnen aan je bouwfase.
Wtf en iedereen zegt juist t tegenovergestelde he :roflol:. Kerel heeft een vetpercentage van door de 20%. Cutten moet hij hierna heeft hij een basis om te gaan bouwen. Dit vetpercentage is niet ideaal om mee te gaan bulken ivm hormoonhuishouding.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat ik de enige was.
Ik zou ook eerst cutten en dan bulken.
 
Wtf en iedereen juist t tegenovergestelde he :roflol:. Kerel heeft een vetpercentage van door de 20%. Cutten moet hij hierna heeft hij een basis om te gaan bouwen. Dit vetpercentage is niet ideaal om mee te gaan bulken ivm hormoonhuishouding.
Dus in principe moet ik gewoon vollop trainen door op onderhoud te eten en spiermassa op te de volgende maanen. Om daarna te gaan cutten
 
Jij mag niet cutten ook al heb je een te hoog vetpercentage! Je hebt namelijk niet genoeg spiermassa!

Bullshit natuurlijk. Vetpercentage is te hoog dus zo snel mogelijk verlagen, dat doe je niet door op onderhoud maar beneden onderhoud te eten. Dan kan je ten minste sneller beginnen aan je bouwfase.
Het probleem is dat er niet zoveel overblijft als ik ga cutten . Dus ik kan beter toch harder trainen en op onderhoud eten door spiermassa te bouwen en uiteindelijk te cutten zodar er iets overblijft?
 
Het probleem is dat er niet zoveel overblijft als ik ga cutten . Dus ik kan beter toch harder trainen en op onderhoud eten door spiermassa te bouwen en uiteindelijk te cutten zodar er iets overblijft?

Nee.
 
Het probleem is dat er niet zoveel overblijft als ik ga cutten . Dus ik kan beter toch harder trainen en op onderhoud eten door spiermassa te bouwen en uiteindelijk te cutten zodar er iets overblijft?
Er zal niets overblijven idd maar dan heb je wel een basis om te lean-bulken of bulken.

Je gaat er echt beter uitzien op een laag bf % en het zal je meer kracht geven om door te gaan. Zoiezo zal je niet tegen de zomer gespierd uitzien maar je zal wel droger zijn en voor je het weet (jaar erop) zal je wel wat meer spieren kunnen zien.
 
Op onderhoud is gewoon een gebied waar je beide processen niet optimaal in kunt zetten, dan ben je tijd aan het verdoen. Zorg dat je naar een basis gaat waarop je degelijk kunt bouwen ipv in een grijs gebied te gaan zitten. Vind dat 'er blijft dan niets van je over' sws een nonargument. Je komt pas net kijken, met hard trainen en de juiste voeding heb je na je cut meer spiermassa dan dat je nu hebt, in ieder geval niet minder.
 
Op onderhoud is gewoon een gebied waar je beide processen niet optimaal in kunt zetten, dan ben je tijd aan het verdoen. Zorg dat je naar een basis gaat waarop je degelijk kunt bouwen ipv in een grijs gebied te gaan zitten. Vind dat 'er blijft dan niets van je over' sws een nonargument. Je komt pas net kijken, met hard trainen en de juiste voeding heb je na je cut meer spiermassa dan dat je nu hebt, in ieder geval niet minder.
Isgoed dan zal ik gaan cutten. Raad je mij aan om op onderhoud te eten en dan 40-45 minuten cardio 4x per week naar elke krachttraining ( 400-500 calorieën verbranden) doen om zo uiteindelijk onder mij onderhoud te komen .

En Wat is de ideale KEV verhouding voor het cutten ?
 
Eerst alleen met voeding. Kan je cardio altijd nog toevoegen. Als je cardio echt leuk vind dan kan je het wel doen. Het is zeker ook goed voor je gezondheid.

Eiwitten 2 gr per kg bw
Vetten ca 1 gr per kg bw (meer mag maar hou er rekening mee dat je minder volume kan eten, wat minder kan ook 0,8 gr per kg.)
Rest koolhydraten.
 
Imo zo snel mogelijk cutten, calorietekort van 500 kcal per dag +evt cardio. Veel massa zul je niet verliezen want er is überhaupt niet zo veel nog. Hierna lekker gaan bouwen
 
Back
Naar boven