MuscleMeat

Bulken of Cutten?

Cutten of Bulken


  • Totaal stemmers
    107

Bezoekers in dit topic

skyisthelimit

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
15 jan 2011
Berichten
640
Waardering
69
Ben ook benieuwd naar wáárom ik moet cutten / bulken ; argumenten
wat fotos:




Wat zou trouwens mijn vetpercentage zijn ongeveer
 
Laatst bewerkt:
Bulken, je gaat er dan ook wat steviger uitzien. Nu flabbert alles nog een beetje
 
Het is je eigen keus man, veel verschil zal het niet maken. Gaat erom waar jij het best mee kan leven. Op het moment heb je een (erg) hoog vetpercentage. Je vet belemmert je bulk niet ofzo, alleen zul je wel ook nog meer vet aanzetten en het is maar hoeveel vet je acceptabel vind. Eerst cutten en daarna beginnen met bulken, of bulken en daarna een langere cut, het is maar wat je zelf het fijnst vind. Ik zou persoonlijk eerst gewoon afvallen, maar dat ligt meer aan mijn persoonlijke visie dat ik echt niet goed tegen een vetlaag op m'n lichaam kan. Bovendien is het als je nu eerst bulk straks waarschijnlijk veel zwaarder omdat je cut dan ook dieper moet / langer duurt.

P.S, als je kiest ervoor om eerst te cutten, gewoon ook blijven trainen natuurlijk, op beginners niveau kun je makkelijker tegelijk vet verbranden en spiermassa bouwen, zolang je voeding en training goed zit..
 
We hebben de zelfde stats, alleen heb ik 1% vet en jij gok ik ietsje meer:P
Ik denk dat je rond de 20% vet heb?
Ik zou btw niet bulken of cutten. gewoon hard trainen en zorgen dat je voldoende eiwitten binnen krijgt.
btw vind ik Dwayne Johnson zn fysiek niet heel boeiend
The_Rock-Dwayne_Johnson-Witch_Mountain.jpg
 
We hebben de zelfde stats, alleen heb ik 1% vet en jij gok ik ietsje meer:P
Ik denk dat je rond de 20% vet heb?
Ik zou btw niet bulken of cutten. gewoon hard trainen en zorgen dat je voldoende eiwitten binnen krijgt.
btw vind ik Dwayne Johnson zn fysiek niet heel boeiend
The_Rock-Dwayne_Johnson-Witch_Mountain.jpg

wahahha jij pakt dan ook wel hele lelijke foto van hem he.
 
Sowieso eerst cutten, als je gaat bulken word alles misschien wel ietsjes strakker getrokken maar blijf je gewoon nog steeds veel vet houden, ik zou eerst gaan cutten tot je vet een stuk minder is en dan keihard bulken
 
Wat zal het verstandigste zijn, ervaren mensen mogen tips geven!
 
Cutten, als je gaat bulken, stijgt je VP veel te hoog. Ga cutten en return in een bulk met ongeveer 10 tot 20% boven maintenance.
 
Cutten en zware compound oefeningen doen 3x per week: Stronglifst 5x5 ofzo.
 
Hallo,

Afgaande op je foto's zou ik in jou geval kiezen voor een zwaar compound gericht schema.
Dit in combinatie met goede voeding. (lees je in bij de sticky's)

BF zit denk ik rond de 18/20 %.
Een skinny fat guy om er een label op te zetten.
85kg met 190 aan lengte is niet gek veel, maar met dit bf is het imo bb gezien slecht.
Meer massa kweken dan ziet het er ook gelijk goed uit.

Train je al wel?
 
Hallo,

Afgaande op je foto's zou ik in jou geval kiezen voor een zwaar compound gericht schema.
Dit in combinatie met goede voeding. (lees je in bij de sticky's)

BF zit denk ik rond de 18/20 %.
Een skinny fat guy om er een label op te zetten.
85kg met 190 aan lengte is niet gek veel, maar met dit bf is het imo bb gezien slecht.
Meer massa kweken dan ziet het er ook gelijk goed uit.

Train je al wel?
Hey bedankt voor je visie man. Ik train al wel maar heb nog geen goede serieuze schema ervoor, ben daar nog mee bezig. Ik wil heel graag massa opbouwen en naar de 110-115 kilo massa. It will takes a couple of years...
Maar ik zal dat vet kwijt moeten raken eerst dan
 
Niet geheel, gewoon hard gaan trainen.

Zoek naar powerlift schema's van bijv. rippetoe, billstar etc etc.

Doe ook 3-4 keer in de week een lange intensieve cardio sessie en eet goed.
 
Niet geheel, gewoon hard gaan trainen.

Zoek naar powerlift schema's van bijv. rippetoe, billstar etc etc.

Doe ook 3-4 keer in de week een lange intensieve cardio sessie en eet goed.
Ik weet dat rippetoe hier half heilig word verklaart op deze site haha maar liever doe ik split 4/5 x p week .
denk ik:p
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat rippetoe hier half heilig word verklaart op deze site haha maar liever doe ik split 4/5 x p week .
denk ik:p
Omdat het nou eenmaal veel beter werkt, helemaal voor beginners
 
Ik sluit me aan bij HB89
 
Laatst bewerkt:
What about de rest van 2011 nog aankomen/richten op kracht progressie en dan 2012 vroeg beginnen met cutten?
 
Momenteel nog in een lichte k*t, nog maar 3/4 weken.
Daarna bulken! zeker de 1e 4/5 maandan daarna een lichte k*t als de zomer er weer aan begint te komen
 
Ik zou zeker gaan cutten.. ff wat afvallen dat je niet meer doorgaat als 'dik', dan gewoon wat proberen aan te komen. Zou dus eerst ff 4/5 maanden iig cutten en daarna wat spier aan zetten! Wsl zal je in die eerste 4/5 maanden nog wat spier aan zetten ook
 
Beste ts, dit is mijn mening en meningen kunnen uiteraard verschillen. Ik zou je een bulk afraden omdat je al hoog zit in vetpercentage. Als je zou bulken zou dit je gezondheid kunnen beinvloeden. Maar een cut is ook niet genoeg om je doelen te behalen omdat er niet veel spiermassa onderzit. Volgensmij hebje niet veel verstand/ervaring met voedsel/training schema's. Dus wat ik jou aanraad is toch te beginnen met cutten(tot ong 10-12%) en daarna een cleanbulk/bulk te doen. In die tijd datje cut kanje imo ervaring opdoen kwa voeding en training zodat je dit later bij je bulk kan gebruiken. Ik zie datje overeem etc als streeffysiek hebt, maar je moet je realiseren dat daar veel spiermassa onderzit en dit zeker veel tijd,bloed,zweet en tranen gaat kosten :P . Dus ik zou mijn doel aanpassen naar 5-10kilo vet afvallen en daarna opbouwen dmv cleanbulk/bulk. Je kan natuurlijk overeem nogsteeds als eindfysiek behouden maar je doel voor kortere termijn aanpassen, wat voor jou motiverender zal werken. Al met al zou ik niet te streng beginnen want je moet het kunnen uithouden. want hoe moeilijker je het vindt des te sneller je wilt kappen of in een dip zit. Hoop datje er iets aan hebt.
Veel succes verder!!
 
Back
Naar boven