MuscleMeat

Bulken of cutten

Bezoekers in dit topic

Dumbel

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
30 jul 2011
Berichten
432
Waardering
128
Lengte
1m90
Massa
114kg
Vetpercentage
10%
Hallo,

Ik heb vanwege een schouder blessure +/- 2 maanden eruit gelegen en ben in die 2 maand aardig wat vet bijgekomen.
Ik ben 1.90 en weeg nu +/- 102 kilo gok 18-20% BF.
Aan de ene kant wil ik door bulken naar de 110 kilo maar stoor me soms toch aan het vet.
En ben net weer licht begonnen met trainen 2x pw fullbody, is het niet slecht als ik meteen zal gaan cutten en hierdoor nog meer spieren ga verliezen omdat ik te weinig voedingstoffen binnenkrijg en niet op mijn oude niveau kan trainen?
Of misschien op onderhoud eten nog beter????
 
Als je je niet prettig voelt, ga gewoon cutten. Niet zo lastig.
 
Laatst bewerkt:
Bulken op een vetpercentage boven 15% is in mijn ogen nooit slim. Gewoon lekker cutten tot 13% (of lager) en daarna weer bulken.
 
doe waar je jezelf het fijnst bij voelt. vind je jezelf te fatsig, ga je cutten.

ookal heb je weinig massa, je hebt er niets aan te bulken terwijl je al hoog in vp staat. dan zal de weg naar een mooi vp alleenmaar langer worden. een dik lichaam is gewoon erg demotiverend (vind ik dan) mijn voorkeur gaat uit naar; eerst naar 10-12% om daarna lean te kunnen bouwen. zo kun je ieder jaar iets droger komen te staan, tot het vp welke je wilt. 10 maanden lean bulken (7-8kg ofz) gevolgd door 2 maanden cut bijv.
 
Denk dat je met 100 kilo en een vp van 18-20% sowieso al aardig wat massa moet hebben, maar dat is natuurlijk waar je zelf tevreden mee bent. Cleanbulk vanaf lager vet percentage schijnt beter te helpen, zelf een tijdje op 97 kg gewoon onderhoud gegeten en stevig getraind, resultaat was 4kg droge massa erbij en zelfde gewicht in 3 maanden oid. Ben daarna gaan cutten.
 
Ja heb besloten om toch maar te gaan cutten op ongeveer 2.600 kcal wel wat aan de lage kant maar train maar 2 keer per week fullbody om op te bouwen. Mijn voeding schema staat nog in de voeding sectie als iemand hier na zou willen kijken zou fijn zijn:)

---------- Toegevoegd om 15:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:31 ----------

Denk dat je met 100 kilo en een vp van 18-20% sowieso al aardig wat massa moet hebben, maar dat is natuurlijk waar je zelf tevreden mee bent. Cleanbulk vanaf lager vet percentage schijnt beter te helpen, zelf een tijdje op 97 kg gewoon onderhoud gegeten en stevig getraind, resultaat was 4kg droge massa erbij en zelfde gewicht in 3 maanden oid. Ben daarna gaan cutten.
Op welk vet percentage zat je toen dan toen je op onderhoud ging eten? en hoe hoog zat je onderhoud?
 
Back
Naar boven