MuscleMeat

Bulken of Cutten...

Bezoekers in dit topic

Papir

Novice
Lid geworden
20 jan 2016
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
80kg
Hallo,

Ik ben sinds gister nieuw op dit platform, na veel te hebben gelezen over vetpercentage verlaging/sixpack, weet ik als leek nu even niet wat wijsheid is... zie door de bomen het bos niet meer.
Doe nu 2 x 1 1/2 per week fitnessen 1 uur hardlopen per week (11/12km)
Let daarbij op de voeding (eet natuurlijkere voeding) dwz geen brood,aardappelen,pasta,rijst, suikervrij, koolhydraatarm,alcoholvrij en eiwitrijk, ben hiermee al aardig wat kilootjes kwijt geraakt en omvang verloren (180 cm en 80 kilo)
maar nu ben ik klaar voor het echte werk... WASBORDJE!
Ik dacht dat ik een soort van goed bezig was (dus niet)
Nu lees ik verschillende opties, de een zegt eerst bulken en vanuit daaruit voor de sixpack gaan, de ander zegt cutten of cardio wel/geen zin heeft.
Hoop dat ik met jullie tips, een passende voeding/training schema kan gaan maken.

Alvast bedankt.

20160121_115902-1.jpg
 
Zou een licht tekort hanteren om rustig wat vet te verliezen terwijl je kijkt hoe ver je komt met krachttraining. Omdat bulken daarvoor nog niet echt nodig zal zijn.

Tegen de tijd dat kracht progressie echt vastloopt kun je wel aardig lean zijn. Ben bang dat als je nu zou bulken je onnodig veel vetter wordt en daar geen extra spiermassa mee wint.
 
wasbordjes worden pas zichtbaar onder de 10% Ksou als ik jou en die foto bekijk gewoon nog iets verder cutten. Cardio optioneel, niet nodig, versnelt wel het proces. Maar niet verwachten dat je het deze zomer al kan hebben. Je moet gewoon je dagelijks onderhoud berekenen, en daar dan 200-300 kcal onder zitten.
 
- Hoe oud ben je?

- Denk niet teveel in het paradigma van cutten of bulken. Als je met bulken bedoelt, focusen op kracht en spiermassa, dan ja, bulken. Je hebt nauwelijks iets onder dat vet.

- Geen brood, pasta, rijst, aardappelen? Hoe ben je tot de redenering gekomen dat dit 'letten op je voeding" is? Eet je dan nog vetten? Hoe ziet je voeding er ongeveer uit?
 
Ik ben 31.

In die zin Letten op voeding om wat kilootjes kwijt te raken wat voorheen moeilijk lukte, dus wat minderen in snelle lege koolhydraten en wat meer trage koolhydraten eiwitten en vetten te nuttigen .
Nu ik een serieus schema op wil gaan stellen zal ik dit dan ook wijzigen.


Ontbijt nu met havermout 50/60 gram, banaantje, handje rozijnen.
tussendoor een groene smoothie (banaan, avocado, spinazie, chiazaad)
Middag zelfgemaakte bananenbrood en whei shake, tussendoor handje noten,
Avond uitgebreide salade met zalm of kip of tonijn als basis en gekookt ei.
Avondsnack handje noten of kommetje Griekse yoghurt.
En heel de dag water water water.
Dit was dan ook uit de losse pols.

Bedankt voor de tips!
 
Basic metabolic rate 1840
Pal. 2800
Daily calorie TDEE 2.545.40

Om te cutten als endomorf ga ik schema maken van 2100 calorieën

Eiwit 2.5 gram per kilo (80×2.5=200 gram= 800 calorieën 38.1 procent
Vet 1 gram per kilo (80×1=80 gram= 720 calorieën 34,2 procent
Koolhydraat (145 gram = 580 calorieën 27,7 procent

Is dit een goed schema?
 
Laatst bewerkt:
Prima als je daarmee afvalt.
 
2250 calorieën

Koolhydraat 36% 210gr
Eiwit. 31% 178gr
Vet. 33% 84gr

1.80
80 kg
 
Back
Naar boven