Fitness Seller

Bulken of Cutten?

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
22 apr 2015
Berichten
24
Waardering
3
Lengte
1m89
Massa
84kg
Hoi allemaal,

Het is echt een hele tijd geleden (9 maanden ofzo) sinds ik wat gepost maar ik zit een beetje ergens mee vast. Ik ben op het moment nog aan het bulken (wat is eigenlijk al 3 jaar doe, ben van <60kg naar nu 93kg gegaan). Mijn huidige stats zijn: 190cm, 93kg, +/- 18% Bf, 17 jaar, armen: 39,5cm, chest: 109cm, taille: 90cm en ik zit op een bulkdieet van 50% carbs, 25 %vet (doel is 20 maar is vaker 25) en 25% eiwit, ik eet 4500 kcal per dag. Ik train met een split van 2x per week rug, buik, biceps en benen en 2x per week chest, schouders en triceps en daarbij nog 1 a 2 keer per week bokstraining. Nu vind ik dat ik kwa size redelijk in de buurt van me doel zit maar me vetpercentage is naar mijn mening te hoog. Ik streef eigenlijk naar 90kg met +/- 10% (of 12% als dat realistischer is). Dus eigenlijk zit ik te twijfelen of ik eerst naar een lager vetpercentage zal gaan en dan door groeien of gwn bulken naar de 100kg en dan gaan droogtrainen. Aangezien er hier veel ervaren mensen op het forum zitten ben ik benieuwd naar jullie mening hoe ik het beste naar die 90kg (met 10-12% Bf) kan komen.

Gr,
Michael
 
Dat kan alleen jij uitmaken. Als wat je ziet in de spiegel je niet meer bevalt kan je eventueel een tijdje op onderhoud of er net onder gaan zitten tot je weer verder kan.
 
Geen benen trainen. Oké dan, jij komt er wel.
 
Geen benen trainen. Oké dan, jij komt er wel.

?? Er staat dat hij 2 keer per week benen traint, maar zoals ik het lees traint hij rug, buik biceps en benen in één training.
 
:roflol: Het was nog vroeg jongens.

Wel zet ik dan mn vragen bij zijn training. De 2 grootste spiergroepen in 1 training is echt onzinning. En dan de 2 kleinste spiergroepen ook bij elkaar (chest/schouders). Armen even daargelaten.
 
Thanks voor de reacties. Ik weet dat mijn split inderdaad niet ideaal is, zouden jullie een betere suggestie hebben? Ik heb dus tijd om 4 keer per week te gaan trainen en dan nog 1 of 2 keer bokstraining erbij (vaak 1 techniek training en 1 conditie en kracht training). Ik zat te denken aan een upper-lower split maar dan heb ik t gevoel dat ik weer te weinig aandacht besteed aan me bovenlichaam. Als ik naar de sportschool ga train ik overigens vrij lang (vaak 2 uur) zodat ik toch alles goed kan trainen. Maar als jullie een goede suggestie hebben voor een schema dan hoor ik het graag ;)
Thanks,
Michael
 
190 cm, 93 kg, 18%
190 cm, 90 kg, 10%
93*0.08=7.44 kg
93kg - 7,44kg = 85.56 kg.

Ja nog 5 kilo spieren kweken.
 
Oh nee, ik bedoel natuurlijk 4.44 kg.
 
Back
Naar boven