1. Ontzet Notitie

Bulken of cutten?

Topic in 'Tieners en Beginners' gestart door taft, 27 feb 2019.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. taft

taft Cool Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m75
    Massa:
    73kg
    Vetpercentage:
    11%
    Hallo allemaal.
    Voor de zomervakantie begon ik echt resultaat te zien en was ik lekker bezig. laatste twee weken van de zomervakantie tot nu erg druk gehad, niet veel kunnen trainen en slecht eten omdat ik 25u perweek moest reizen voor studie. Helaas daardoor ook veel massa en kracht verloren nu 72-73kg bij 13% Nu lekker op kamers en tijd over voor andere dingen. Graag wil ik het sporten weer op pakken en zo snel mogelijk tot mijn oude niveau werken. Ik weet alleen niet wat verstandig is. Ik denk er zelf zo over maar graag hoor ik wat jullie slim lijkt om te doen.

Bulken
    Ik kom (te) gemakkelijk aan in gewicht en ben eerder geneigd tot het eten van slechte dingen in de bulk (snoep ed) tov cut periode. Ik zit nu op 72-73kg met ongeveer 13% vp, bulken zou dan met een klein calorie overschot moeten omdat ik met 13% imo niet op een ideaal bulk vp zit.

Cutten
    Naar mijn idee het best, afgelopen jaar gemerkt dat als ik cut met een hoge eiwit inname van rond de 180 gram per dag ik spiermassa goed behoud en zelfs sterker kan worden (ik ken het afvallen of spiermassa aankomen principe maar toch haha). Cutten zorgt er ook voor dat ik met een gunstig vp kan gaan bulken.

Wat denk ik ook een optie zou kunnen zijn is om een maand op onderhoud te eten met een goede eiwit inname dat icm 3-4x in de week trainen hoop ik mijn spiergeheugen aan te spreken.
    Wat denken jullie?

2. Valandinz

Valandinz Ripped Bodybuilder Elite Member Relnicht IG Beheerder

Leuk Bevonden:
    3.028
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Gewoon met een licht overschot gaan bulken. Op 73kg @ 13% is het echt niet de moeite waard om te gaan cutten, helemaal als je net weer begint met sporten.

3. marina1975

marina1975 Never give up! Elite Member

Leuk Bevonden:
    9.448
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
    ^ +1

Anders misschien een foto plaatsen zodat de leden hier je wat beter advies kunnen geven.

Qua voeding. Als je prima kan cutten op een voedingsschema waarom dan niet bulken op een bulkschema? In je bulk schema kan je ook prima een keer wat lekkers plannen. Ook een keer snoep/koek/pizza/friet of weet ik veel wat. Als je zoiets gewoon inplant dan ga je ook niet all out omdat je cravings ernaar hebt. Dat geld overigens voor cut en bulk.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie