MuscleMeat

Bulken of Cutten

Bezoekers in dit topic

Smoenzienator

Novice
Lid geworden
28 okt 2022
Berichten
9
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
84kg
Vetpercentage
14%
Hallo, Mijn naam is Vincent ik ben 19 jaar oud en train nu 2 jaar effectief.
Begin Februari 2022 ben ik begonnen aan mijn eerste cut op 21% lichaamsvet. Op mijn laatste meeting (10-10-2022) heb ik 14% lichaamsvet.
Toch heb ik niet het gevoel dat ik veel vet heb verloren. Aangezien mijn doel is om meer massa te krijgen wilde ik begin november beginnen aan een bulk.
Echter weet ik niet of ik meer moet afvallen voordat ik een goede bulk kan doen.
Heeft iemand enige tips over wat ik nu het beste kan doen?

Lengte: 184cm
Gewicht: 84kg
Vetpercentage: 14%
 
fotos plaatsen.
waarmee heb je gemeten?
 
Een goede bulk levert je vaak meer vet op. Je kunt ook je Kcals iets verhogen nu en dan een aantal weken aankijken. (200kcals pd, 1500 over de week)
 
Zonder een duidelijke foto kan niemand jou accuraat helpen. Mensen kunnen roepen dat je moet bulken, maar indien je bf% al hoog is dan heeft bulken geen nut en is elke kilo die je aankomt op de weegschaal gewoon vet.
 
Zonder een duidelijke foto kan niemand jou accuraat helpen. Mensen kunnen roepen dat je moet bulken, maar indien je bf% al hoog is dan heeft bulken geen nut en is elke kilo die je aankomt op de weegschaal gewoon vet.
Niemand roept dat ie moet bulken. Altijd dat gelul over foto's. jij en ik kunnen niet zien of ie op 12 of 15% staat aan een geplaatste foto. hij geeft aan veel vet te zijn verloren in cut
 
Laatst bewerkt:
Niemand roept dat ie moet bulken. Altijd dat gelul over foto's. jij en ik kunnen niet zien of ie op 12 of 15% staat aan een geplaatste foto. hij geeft aan veel vet te zijn verloren in cut
Maar je moet wel stront in je ogen hebben als je niet dmv een foto kunt zien of iemand moet cutten/bulken. Wat is “veel vet verloren” aangezien TS dst aangeeft, is dat een indicatie dat ie nu klaar is voor een bulk?

Foto = beeldmateriaal en daarop kan je een plan maken, wat iemand denkt/zegt heeft geen waarde vooral als iemand zelf al denkt dat ie op 14% staat aangezien “tanita de weegschaal” dit aangeeft.
 
Maar je moet wel stront in je ogen hebben als je niet dmv een foto kunt zien of iemand moet cutten/bulken. Wat is “veel vet verloren” aangezien TS dst aangeeft, is dat een indicatie dat ie nu klaar is voor een bulk?

Foto = beeldmateriaal en daarop kan je een plan maken, wat iemand denkt/zegt heeft geen waarde vooral als iemand zelf al denkt dat ie op 14% staat aangezien “tanita de weegschaal” dit aangeeft.
Het is toch aan degene zelf en zijn gevoel ervan. Verder praat niemand over Bulken alleen hijzelf. wegen op welke weegschaal ook is een leidraad, en hij ziet zelf in de spiegel hoe het ervoor staat.
 
Dat is het juist wel de weegschaal zegt 14% maar zo voelt het/ziet het niet uit.
Aderen zijn wel zichtbaar echter heb ik geen diepe contouren.
 
Dit is mijn meest recente foto. Snap nu wel dat het handig is om progressie foto's te nemen.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-10-28 at 2.15.27 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-10-28 at 2.15.27 PM.jpeg
    187,5 KB · Weergaven: 150
  • Like
Waarderingen: ak
Dit is ook geen 14, eerder 20.
Misschien nog even door met cutten of op onderhoud eten.
Ik zou niet gaan bulken, je ziet er nu uit alsof je net klaar bent met bulken.
 
Goeie gains gemaakt, nu een paar weken cutten zou mijn advies zijn. Zeker goed bezig!
 
Oke dan heb ik mijn antwoord. Bedankt!
 
Cutten nog paar weken, shape ziet er goed uit maar voor optimaal resultaat komende bulk kan je beter nog paar weken cutten. Indien je bf% te hoog is en je nu begint met een bulk is het % vet wat je aankomt veel hoger toz als je bf% wat lager is vandaar. Maw op langere termijn ben je sneller als je nu nog even dieper cut.
 
Ga ontspannen voor de spiegel staan, en vergelijk jezelf met deze foto. Foto maken na trainen of in pose kun je niet goed beoordelen

body-fat-photos-1.jpg
 
Hallo,

Sinds ik dit topic heb geopend ben ik weer fanatiek begonnen met het cutten.
echter ben ik in deze periode 1/2 kg afgevallen maar blijf ik op de 83kg schommelen.

Voor mijn gevoel eet ik al vrij weinig (ongv. 1700 kcal):

Ochtend:
Sla ik over

Middag:
4 snee bronsheimer brood belegd met kipfilet (ongv. 10 plakjes totaal)

Tussendoor:
Rauwkost (tomaat, komkommer etc.) met 2 snack a jack's

Tussendoor 2:
250 gram skyr met scoop whey

Avondeten:
Wat de pot schaft

1 keer per week neem ik een cheatmeal.
Daarbij train ik 5/6 keer de week waarvan 1 keer kickboksen.

Heeft iemand enige tips?
 
Je moet meer eten. zeker bij jouw leeftijd en activiteit is dit veel te weinig. Track echt allen wat in je mond verdwijnt. Ik ben zelf totaal geen voorstander van lager dan BMR te zitten.
Je BMR is ~1900Kcals per dag
Ik zou tenminste 90g vet eten, en 160g eiwit, de rest koolhydraten. Waarom geen ontbijt ? Mijn mening is dat ontbijt het belangrijkst is, met langzame koolhydraten waar je langer op kunt teren.
oa Havermout met Yoghurt of als pap. Ik denk dat je Metabolisme nu een boost moet krijgen
 
Back
Naar boven