Fitness Seller

Bulken - Supplementen?

Bezoekers in dit topic

AfcBikkel

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 feb 2009
Berichten
8
Waardering
0
Hallo medebikkels ;)

Ik ben een vrij smal menneke, 1,90m lang en ik weeg tussen de 75-80 kilo. Het afgelopen jaar heb ik niet kunnen sporten door een blessure en vanaf september ben ik druk geweest met mijn afstuderen.

Sinds december ben ik weer begonnen met een bulk voedingsschema dat ik strak volg. Dat schema zit wel goed in elkaar, en ik zie het gewicht ook gestaag toenemen. Een jaar terug, toen ik nog volop aan het sporten was, maakte ik gebruik van weight gainer en creatine. Creatine wil ik sowieso weer gaan gebruiken, maar nu vraag ik me af wat ik daarnaast als dagelijkse shake kan toevoegen? Een shake in de vorm van Whey of een pure weightgainer? En welke van deze is goed naar binnen te krijgen en werkt ook nog eens goed? En welke creatine adviseren jullie?

Alvast bedankt voor jullie tijd en respons!
 
Zelf ben ik vanaf oktober begonnen met bulken, woog 74 kg en ben nu eind januari 81/82 kg. Allereerst ben ik begonnen om Magnificant van Body en Fitschop na mijn work-out te gaan drink. Daarbij heb ik 6 weken nog 5 gram creatine monohydraat per dag voor mijn training gepakt (was in combinatie met een Pre-workout formule). En om het maximale uit je workout te halen had ik na die 6 weken creatine een goede Pre-Workout gekocht om keihard te kunnen trainen. Welke je zou moeten halen is geheel persoons gebonden maar ik gebruik zelf Bezerk en 1 schep is voor genoeg.

Verder is het verstandig om veeeeeel te gaan eten. Door elke whey shake (3 per dag) gooi ik minimaal 20 gram brinta. Voor het slapen gaan een bak kwark 500 ml met 100 gram rozijnen. Is een goede mix van koolhydraten en eiwitten. Als middag eten eet ik vaak een half bruin brood (min. 10 sneetjes) met 5 met kipfilet en 5 met pindakaas.

Een weightgainer heb ik nooit gebruikt. Maar bij mij is het op deze manier ook goed gegaan.

Succes!
 
Zelf ben ik vanaf oktober begonnen met bulken, woog 74 kg en ben nu eind januari 81/82 kg. Allereerst ben ik begonnen om Magnificant van Body en Fitschop na mijn work-out te gaan drink. Daarbij heb ik 6 weken nog 5 gram creatine monohydraat per dag voor mijn training gepakt (was in combinatie met een Pre-workout formule). En om het maximale uit je workout te halen had ik na die 6 weken creatine een goede Pre-Workout gekocht om keihard te kunnen trainen. Welke je zou moeten halen is geheel persoons gebonden maar ik gebruik zelf Bezerk en 1 schep is voor genoeg.

Verder is het verstandig om veeeeeel te gaan eten. Door elke whey shake (3 per dag) gooi ik minimaal 20 gram brinta. Voor het slapen gaan een bak kwark 500 ml met 100 gram rozijnen. Is een goede mix van koolhydraten en eiwitten. Als middag eten eet ik vaak een half bruin brood (min. 10 sneetjes) met 5 met kipfilet en 5 met pindakaas.

Een weightgainer heb ik nooit gebruikt. Maar bij mij is het op deze manier ook goed gegaan.

Succes!


goed, maar hvl cal moet jij binnenkrijgen? 5 boterhammen pindakaas is ongeveer 800-900 kcal :P
 
Veel eten en eventueel gain pro of rice en protein..
 
havermout, rijst, pasta, eitjes
weightgainer is toch niet echt nodig
 
goed, maar hvl cal moet jij binnenkrijgen? 5 boterhammen pindakaas is ongeveer 800-900 kcal :P

Haha een hoop! Laatst een test gedaan dat ik 2100 kcal verbrand als ik NIET sport, om te groeien moet je toch al gauw aan de 3500 kcal komen, dus moet ik er minimaal 5600 eten. :cool:
 
Haha een hoop! Laatst een test gedaan dat ik 2100 kcal verbrand als ik NIET sport, om te groeien moet je toch al gauw aan de 3500 kcal komen, dus moet ik er minimaal 5600 eten. :cool:

Wat voor test mag ik vragen?
 
Wat voor test mag ik vragen?

Een V-Check. Wordt je lichaam binnenste buiten gekeerd. Door die test kan je onder andere je kcal verbruik zien als je heel de dag niks doet. Hoeveel proteïne je tekort komt, welke spier achter lopen welke voor.
 
Een V-Check. Wordt je lichaam binnenste buiten gekeerd. Door die test kan je onder andere je kcal verbruik zien als je heel de dag niks doet. Hoeveel proteïne je tekort komt, welke spier achter lopen welke voor.
Dope waar kan ik dit laten doen? Zou wel tof/ handig zijn
 
Bedankt voor jullie reacties! Vooral Jaykadar, bedankt voor de info wat betreft de supplementen. Ik ga die Magnificent in de bestelling gooien. Is dit puur een Post workout shake? Of gebruik jij hem ook op dagen waarop je niet sport?

Daarnaast ga ik nog op zoek naar een shake die mij helpt mijn dagelijkse Kcal inname te verhogen. Iemand tips?
 
Back
Naar boven