Fitness Seller

Bulken tijdens het cutten! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Larssonn

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2010
Berichten
3.702
Waardering
449
Lengte
1m88
Massa
87kg
Oke, dit klinkt misschien heel raar, maar ik vroeg me af of het volgende mogelijk was: Als je aan het cutten bent, maar er is één spiergroep waar je nog niet helemaal tevreden over bent (qua spiermassa/kracht), is het dan mogelijk om 2x in de week als je die spiergroep traint gewoon boven je verbruik te gaan zitten zodat je bij die bepaalde spiergroep nog kan gainen, terwijl je de rest van je dagen onder je verbruik gaat zitten om vet te verliezen?

Ik vraag niet of het slim is, maar simpelweg of het kan? Of zullen het teveel aan voedingsstoffen dat je binnenkrijgt die 2 dagen ervoor zorgen dat je de dag(en) erna niet of veel minder kunt afvallen?
 
Carb Cyclen?
 
Áls het al kan, is het absoluut niet optimaal. Niet voor je spiergroei, en niet voor je vetverlies. Dus waarom zou je dat willen?
 
Áls het al kan, is het absoluut niet optimaal. Niet voor je spiergroei, en niet voor je vetverlies. Dus waarom zou je dat willen?

+1

Beter clean bulken zonder boven de 10 a 11 % uit te komen,hoef je ook niet veel te cutten
 
Vrij onmogelijk als ik er zo over nadenk. Tijdens de training beschadig je je spieren zodat die een herstel en groeiprikkel krijgen. Het duurt ongeveer twee dagen voordat je spier volledig herstelt is van de belasting in die tijd groeit de spier ook.

Je zou dus ook tijdens de herstel dagen boven je onderhoud moeten gaan zitten dus als je op maandag en vrijdag een bepaalde spiergroep traint laten we de borst nemen dan moet je maandag dinsdag woensdag vrijdag zaterdag én zondag boven je onderhoud zitten om spiergroei te bereiken.

Het antwoord is nee vrees ik.
 
Gewoon bulken OF cutten! Niet te moeilijk doen! :p
 
Zou niet vaker trainen, maar kan je er wel meer op richten, qua verdeling, volgorde of intensiteit. Zeker als beginner is best mogelijk, mits je niet te diep cut.

Zou dan wel gewoon je inname over alle dagen hetzelfde houden of alleen de dag/24 uur rond die training verhogen. Refeed dan plannen is natuurlijk ook een handige optie.
 
Laatst bewerkt:
Áls het al kan, is het absoluut niet optimaal. Niet voor je spiergroei, en niet voor je vetverlies. Dus waarom zou je dat willen?

Ik vroeg toch ook: ik vraag niet of het slim is, simpelweg of het kan. Dit soort antwoorden zat ik niet echt op te wachten, ook al had ik ze wel verwacht.

+1

Beter clean bulken zonder boven de 10 a 11 % uit te komen,hoef je ook niet veel te cutten

Ja, dat weet ik ook wel, maar nogmaals, ik vroeg niet of het slim was.. Het is ook niet wat ik zelf wil gaan doen, zat er gewoon over na te denken of het mogelijk was wat ik zei.

Vrij onmogelijk als ik er zo over nadenk. Tijdens de training beschadig je je spieren zodat die een herstel en groeiprikkel krijgen. Het duurt ongeveer twee dagen voordat je spier volledig herstelt is van de belasting in die tijd groeit de spier ook.

Je zou dus ook tijdens de herstel dagen boven je onderhoud moeten gaan zitten dus als je op maandag en vrijdag een bepaalde spiergroep traint laten we de borst nemen dan moet je maandag dinsdag woensdag vrijdag zaterdag én zondag boven je onderhoud zitten om spiergroei te bereiken.

Het antwoord is nee vrees ik.

Kijk, zo'n antwoord wou ik hebben! :) Lijkt me heel logisch wat je zegt nu ik erover nadenk.

+1

Gewoon bulken OF cutten! Niet te moeilijk doen! :p

:rolleyes:
 
Het kan wel, bijvoorbeeld als je complete beginner bent. Teminste, die eerste 3 maand kan je meestal wel vet verliezen en massa winnen tegelijk. Of het ook geldt voor 1 specifieke spiergroep, geen idee.
 
Back
Naar boven