XXL Nutrition

Bulken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jairoburger

Novice
Lid geworden
9 jan 2022
Berichten
13
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
73kg
Ik wil in september mijne 1e serieuze bulk beginnen. Ik ben 19 jaar en gym nu een jaartje. Ik heb al eerder gebulkt en kwam ik 7 kilo aan maar voor me gevoel zat er meer in. Nu heb ik best veel op de planning staan dit jaar zo heb ik een vikingrun van 42km waarvoor ik 4x in de week voor hardloop en voetbal ik 3x in de week en ga ik ook nog 5x in de week naar de gym. Hoeveel beweging dit ook is dit valt nog te combineren met werk en school. Nu is het enige waar ik tegen aan loop is de bulk ik vond het vorig jaar al lastig om aan te komen en nu met een marathon erbij verbrand ik nog meer calorieën. Zijn er mensen die tips hebben of kunnen helpen die ook in een soort situatie zitten?
 
Stoppen met voetballen, of na het 'hardloop seizoen' starten. btw; het is niet fijn voor je hardloper om zwaar te wegen. Pas ook op met vet aankomen, lean gainen ben ik meer een voorstander van.
 
Stoppen met voetballen, of na het 'hardloop seizoen' starten. btw; het is niet fijn voor je hardloper om zwaar te wegen. Pas ook op met vet aankomen, lean gainen ben ik meer een voorstander van.
Mmm oke dan ga ik dat denk ik doen helaas is voetbal geen optie om mee te stoppen.
 
Houd je je Kcals bij nu ?
Up die eens een tijdje met 1500Kcal per week na week of 2-3 kijken wat het met je doet.
75g vet, 150/160g eiwt, rest carbs. Voor je marathon ga je ook carbs loaden neem ik aan. Bulk, in de zin van bulken, is flink aankomen. Dat gaat sowieso niet samen met de prestaties voor hardlopen.
 
Houd je je Kcals bij nu ?
Up die eens een tijdje met 1500Kcal per week na week of 2-3 kijken wat het met je doet.
75g vet, 150/160g eiwt, rest carbs. Voor je marathon ga je ook carbs loaden neem ik aan. Bulk, in de zin van bulken, is flink aankomen. Dat gaat sowieso niet samen met de prestaties voor hardlopen.
k hou me kcals niet meer bij nu omdat ik ongeveer wel weet wat ik eet (deed het tijdje terug wel lang) ook weet ik al hoe me lichaam reageert op extra calorieën. Toch heb ik een vraag hoe ik het effectiefst spieren lean kan gainen. Welke verhouding qua vet zal ik aanhouden. Mijn bmr is 1866 en onderhoudsniveau 2892kcal
 
Ikzelf heb die 42 km 2 maal gedaan. Plan een week MINIMAAL rust nadien. En focus je nu op functioneel sterker worden op pull ups, push ups, deadlift, squat. Een een grote triceps ga je weinig hebben bij de Viking Run (geintje natuurlijk). Maar stel nu 1 doel en daarna het volgende.
En ga onderzoek doen naar voeding intra run. Dat gaat je er echt doorheen halen!
 
Je onderhoud is ca. 2900 nu dus?
Op 73 kg bij 1,83 m met zoveel sport is dat eigenlijk totaal niet veel.
Ik had met beginnen met lezen van je eerste post t idee dat je met zoveel sport nu al extreem veel zou eten. In ieder geval zo doe je het overkomen. Maar 2900 valt best mee.

Post eens wat je nu eet. Niet zozeer de kcal die je niet meer telt maar echt wat je wanneer eet. Hoeveel boterhammen, boter, beleg, tussendoor, hoeveel avondeten etc.

Dan is t ook eenvoudiger tips geven om makkelijker uit te breiden.
 
Ikzelf heb die 42 km 2 maal gedaan. Plan een week MINIMAAL rust nadien. En focus je nu op functioneel sterker worden op pull ups, push ups, deadlift, squat. Een een grote triceps ga je weinig hebben bij de Viking Run (geintje natuurlijk). Maar stel nu 1 doel en daarna het volgende.
En ga onderzoek doen naar voeding intra run. Dat gaat je er echt doorheen halen!
Ik denk dat ik qua kracht het wel ga halen ik ga natuurlijk die dingen die je net genoemd hebben wel extra trainen inderdaad. Hoe ging het lopen zelf qua conditie en heb je toevallig een traininschema om er naar toe te werken.
 
Je onderhoud is ca. 2900 nu dus?
Op 73 kg bij 1,83 m met zoveel sport is dat eigenlijk totaal niet veel.
Ik had met beginnen met lezen van je eerste post t idee dat je met zoveel sport nu al extreem veel zou eten. In ieder geval zo doe je het overkomen. Maar 2900 valt best mee.

Post eens wat je nu eet. Niet zozeer de kcal die je niet meer telt maar echt wat je wanneer eet. Hoeveel boterhammen, boter, beleg, tussendoor, hoeveel avondeten etc.

Dan is t ook eenvoudiger tips geven om makkelijker uit te breiden.
In de ochtend neem ik vaak of 4 eieren met 2 broodjes of 50g havermout met melk ligt er net aan hoe laat ik wakker word en of ik erge trek heb.

10 uur neem ik een ontbijtreep of bannaan

Half 1 4 boterhammen met pindakaas of kipfilet

Avond eten gewoon wat de pot schaft.

Later in de avond nog halve kilo kwark met wat fruit erin

Op dit moment weeg ik 70kilo ik ben iets afgevallen voor van de zomer
 
In de ochtend neem ik vaak of 4 eieren met 2 broodjes of 50g havermout met melk ligt er net aan hoe laat ik wakker word en of ik erge trek heb.

10 uur neem ik een ontbijtreep of bannaan

Half 1 4 boterhammen met pindakaas of kipfilet

Avond eten gewoon wat de pot schaft.

Later in de avond nog halve kilo kwark met wat fruit erin

Op dit moment weeg ik 70kilo ik ben iets afgevallen voor van de zomer
Klinkt niet als 2900kcal tho
 
Je eet echt heel weinig

4 eieren met 2 broodjes = ca. 400 kcal
50g havermout met melk= ca 275 kcal

ontbijtreep of bannaan =125 kcal

4 boterhammen = 300 kcal
pindakaas of kipfilet (zeg half om half)= ca.175 kcal

Avond eten gewoon wat de pot schaft.
Zeg aardappel (200 gr) groente (150 gr) vlees (150 gr kip) =375 kcal....

halve kilo kwark =250 kcal
Fruit= 125 kcal

Totaal 1750 kcal uitgaande van t grootste ontbijt en dat noem jij heel veel...

Als je hier ook nog zo extreem veel bij sport zou je kilo's per week afvallen.
Een vrouw die af moet vallen eet al meer dan dit...
 
Je eet echt heel weinig

4 eieren met 2 broodjes = ca. 400 kcal
50g havermout met melk= ca 275 kcal

ontbijtreep of bannaan =125 kcal

4 boterhammen = 300 kcal
pindakaas of kipfilet (zeg half om half)= ca.175 kcal

Avond eten gewoon wat de pot schaft.
Zeg aardappel (200 gr) groente (150 gr) vlees (150 gr kip) =375 kcal....

halve kilo kwark =250 kcal
Fruit= 125 kcal

Totaal 1750 kcal uitgaande van t grootste ontbijt en dat noem jij heel veel...

Als je hier ook nog zo extreem veel bij sport zou je kilo's per week afvallen.
Een vrouw die af moet vallen eet al meer dan dit...
Dan gaat er iets fout want ik val dus niet af xd
 
Je zou ook een soort lange termijn plan kunnen maken en zorgen dat je b.v. niet aan het einde van een bulk zit met je vikingruns en dat je het bulken of gainen daar een beetje omheen indeelt.
 
Dan gaat er iets fout want ik val dus niet af xd
Kunnen meer dingen zijn.
Je eet meer dan je zegt.
Je stofwisseling is extreem traag.

Maar meen je echt dat je dit verlies vind?

Meten = weten.
Ik zou maar gaan tracken.
 
Kunnen meer dingen zijn.
Je eet meer dan je zegt.
Je stofwisseling is extreem traag.

Maar meen je echt dat je dit verlies vind?

Meten = weten.
Ik zou maar gaan tracken.
Ik ga deze week wel even bijhouden met alles wat ik eet en laat het je weten
 
Ikzelf heb niet echt een schema gevolgd. Deed 2x hardlopen trainen, 3x mma en 2x kracht per week
Hardlopen, 1 duurloop van max 20 km en 1 interval van een uur. Hiermee verhoog je je VO2 max best goed. En dan natuurlijk steeds je tijden te verbeteren. Als je 20 km snel zou kunnen rennen, en later bij de Viking je tempo naar beneden zet zal je merken dat de eerste 30/35 km erg makkelijk gaan! Mat natuurlijk de correcte intra voeding en een correcte carbload
 
Als je die marathon gaat doen zou ik me alles behalve zorgen maken over bulken en me eerst focussen op de marathon ipv bodybuilding.
 
Gewoon je helemaal volvreten als je wil aankomen met zoveel beweging,
 
Totaal 1750 kcal uitgaande van t grootste ontbijt en dat noem jij heel veel...
Je schetst het ook wel extreem negatief toch?

Veel mensen smeren boter op brood (x 6)
Volle kwark
De keren dat mijn avond eten 375kcal was in het afgelopen jaar kan ik op 1 hand tellen gok ik :D

jairoburger
Wat meer kan geen kwaad zoals marina1975 wel goed zegt, maar snap ook dat het lastig is om qua volume veel te eten, rennen met een volle maag sucks, wat ik zou adviseren is kiezen voor:
- Vetten -> Noten, Volle kwark, volle melk, bakken in roomboter etc.
- Zout -> meer algemeen voor duursporters, je heb dan eerder tekort dan teveel

Voor de rest is het simpelweg meer kcal naar binnen krijgen dan dat je verbrand
 
Back
Naar boven