XXL Nutrition

Bulkenn, hulp nodig!

Bezoekers in dit topic

Hulp nodig

Novice
Lid geworden
18 dec 2017
Berichten
20
Waardering
6
Hey allemaal!

Ik wil morgen beginnen met bulken en heb hiervoor gecut.. mijn resultaat was heel erg goed vind ik zelf. Zat tussen de 8 - 10 bodyfat.

Maar goed,ik wil dus morgen beginnen met aankomen (zoveel mogelijk spiermassa) en mijn vraag is dus. Is 500gram per week goed om te beginnen? Beperk je zo de vet aanmaak?

Ik ga die tijd rond de 2900 calorieën eten. Aangezien ik rond dse 1.65 ben en 60 kilo op dit moment weeg.

Voedingsschema:

Ochtend:

4 eieren zonder eigeel met 10 gr olijfolie.
80 gram Havermout met rozijnen 25 gram ,kaneel, appel, 25 gram whey en 250 milliliter mager melk. 1 volkoren brood.

Middag:

4 rijstwafels, 30 gram calve pindakaas, 2 sneetjes volkoren brood. Genoeg groentes. 300 milliliter sinasappel sap (ik kom heel erg moeilijk aan mijn carbs) 70 gram volvezelf.

Avond:

200 gram wilde zalm, 250 milliliter magere melk, 25 gram whey, 100 gram volle franse kwark, genoeg groentes, gekookt ei 1, 1 banaan. 200 gram gebakken aardappels. 300 milliliter sinasappel sap.


Niks staat op volgorde en dit komt uit op zo'n 2900 calorieën.
Verder slaap ik elke dag op 11 - 12 uur Tot 7 - 8 uur. Ik train 5 x in de week met 2 rustdagen. Ik split alles en train 3 a 4 x in de week mijn buik.

Tips zijn altijd welkom en vragen ook! :)
 
waarom 4 eieren zonder eigeel? Ik zou er toch ook wat eigeel bijlaten.
 
waarom 4 eieren zonder eigeel? Ik zou er toch ook wat eigeel bijlaten.
Ik hou heel erg van eieren, maar niet van het eigeel haha en verder zat ik ook te hoog in mijn vetten. Ik probeer het namelijk met 55 25 20.
 
Ik hou heel erg van eieren, maar niet van het eigeel haha en verder zat ik ook te hoog in mijn vetten. Ik probeer het namelijk met 55 25 20.

2gr eiwitten per kg lichaamsgewicht. minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht de rest aanvullen met koolhydraten.
Hier werkt niemand nog met die % verdelingen. Op 4 ewitten zou ik er toch zeker 1 eigeel bijlaten.
 
2gr eiwitten per kg lichaamsgewicht. minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht de rest aanvullen met koolhydraten.
Hier werkt niemand nog met die % verdelingen.
Tijdens het bulken? Ik gebruik ook gram. Alleen gaf even in percentages, gebruik zelf namelijk 71 gram vet 150 gram eiwitten en 425 gram koolhydraten. Dus volgens jou kan ik beter op 120 gram eiwitten, 59 gram vet en de rest dan carbs? Aangezien ik dat deed tijdens onderhoud en droogtrainen
 
Zie opm johnyjordaan
Min 1 gr vet per kg bw. Maar meer kan geen kwaad. Het gaat om je totaal kcal.

Waarom zijn mensen toch zo bang voor vet? Je komt aan van ern overschot aan kcal. Dus meer eten dan je verbruikt. En je lichaam maakt geen onderscheid of dat nu een eiwit koolhydraat of vet is.
 
Tijdens het bulken? Ik gebruik ook gram. Alleen gaf even in percentages, gebruik zelf namelijk 71 gram vet 150 gram eiwitten en 425 gram koolhydraten. Dus volgens jou kan ik beter op 120 gram eiwitten, 59 gram vet en de rest dan carbs? Aangezien ik dat deed tijdens onderhoud en droogtrainen

Als je 59kg weegt wel ja. Vetten Mogen eventueel nog een beetje hoger. 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht is ruim voldoende. Om aan te komen een 250 kcals boven onderhoud een week je of 2 zien wat het doet. Ik persoonlijk zou niet direct 500 kcals boven onderhoud gaan zitten.
 
Zie opm johnyjordaan
Min 1 gr vet per kg bw. Maar meer kan geen kwaad. Het gaat om je totaal kcal.

Waarom zijn mensen toch zo bang voor vet? Je komt aan van ern overschot aan kcal. Dus meer eten dan je verbruikt. En je lichaam maakt geen onderscheid of dat nu een eiwit koolhydraat of vet is.
Ik zit nog ongeveer op 1.5 gram per lichaamsgewicht. Dat leek mij zelf best goed haha :)
Als je 59kg weegt wel ja. Vetten Mogen eventueel nog een beetje hoger. 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht is ruim voldoende. Om aan te komen een 250 kcals boven onderhoud een week je of 2 zien wat het doet. Ik persoonlijk zou niet direct 500 kcals boven onderhoud gaan zitten.
Hmm, dus ik kan beter nog wat calorieën eraf halen, zit namelijk 400 er boven op dit moment.
 
Ik zit nog ongeveer op 1.5 gram per lichaamsgewicht. Dat leek mij zelf best goed haha :)

Hmm, dus ik kan beter nog wat calorieën eraf halen, zit namelijk 400 er boven op dit moment.

En wat geeft 400 erboven? Als jij het goed vind zo dan houd je het op 400 tot je een tijdje blijft hangen en dan verhogen.
 
En wat geeft 400 erboven? Als jij het goed vind zo dan houd je het op 400 tot je een tijdje blijft hangen en dan verhogen.
500 gram per week vet en spiermassa. Ik wil niet zoveel op vet aankomen, dus vroeg mij af of het niet slimmer is om wat minder te eten haha. Ik heb trouwens ook de ziekte van crohn, dus daar moet ik ook nog mee sleutelen. Met cutten ging dat redelijk makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
2gr eiwitten per kg lichaamsgewicht. minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht de rest aanvullen met koolhydraten.
Hier werkt niemand nog met die % verdelingen. Op 4 ewitten zou ik er toch zeker 1 eigeel bijlaten.

Voor mijzelf snap ik deze richtlijnen alleen nooit, als ik dit aanhoud wanneer ik aan het cutten ben moet ik elke dag low carb eten lol. Ik zou eerder met percentages werken of x aantal per kg lean mass.
 
Voor mijzelf snap ik deze richtlijnen alleen nooit, als ik dit aanhoud wanneer ik aan het cutten ben moet ik elke dag low carb eten lol. Ik zou eerder met percentages werken of x aantal per kg lean mass.

Werkt voor mij als ik bulk en cut :)
 
Nog iemand met tips ? En is het slim om tijdens the bulk, mini cut periodes te doen, aangezien ik niet te hoog in vet wil. Eogelijk zoveel mogelijk hetzelfde.
 
Ik heb gister mijn eerste dag gehad en mijn calorieën op 2750 - 2800 gezet. Was aardig moeilijk om dat te eten haha. Iemand nog verder verbeteringen.
 
Back
Naar boven