XXL Nutrition

Bulking of cutting

Bezoekers in dit topic

DickvD

Novice
Lid geworden
2 mrt 2016
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
100kg
Goedemiddag! Sinds een jaar doe ik redelijk fanatiek aan fitnessen. Ga vier keer per week naar de sportschool. Mijn doel is/was om vet te verliezen en spieren op te bouwen, maar ik ben niet echt tevreden met het tot nog toe behaalde resultaat. Heb me inmiddels wat meer verdiept in het op opbouwen van spieren en ik las vandaag over "bulking & cutting". Het afgelopen jaar ben ik tijdens de trainingen telkens begonnen met 12-15 minuten cardio en daarna een uurtje krachttraining. Heb niet echt specifiek een voedingsschema gemaakt, maar ik heb wel veel voeding met eiwitten en proteïne gegeten en weinig vet voedsel.

Nou wil ik graag weten wat jullie adviseren om meer gespierd te worden. Moet ik meer gaan eten en mezelf meer gaan richten op de krachttraining (bulking) of kan ik me beter richten op de cardio en minder eten (cutting)?

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
 
Ik zou eerst cutten moest ik van jou zijn.
 
Ik zou eerst cutten moest ik van jou zijn.
Ok dankjewel. Ben me al een beetje aan het verdiepen hierin, maar lees op elke site weer iets anders. Ben sinds gister iets meer cardio aan het doen, er is ook een "moves challenge" van Technogym bij mijn sportschool en wil graag eerste worden. Daarnaast blijf ik ook gewoon de basic kracht training doen daarnaast. Ga proberen iets minder te eten om onder de 2500 calorieen te blijven, maar heb de afgelopen 2 dagen 3200 calorieen verband in de sportschool, dus denk dat ik moet opletten dat ik weer niet al te weinig eet, anders is mijn beginnende spieropbouw snel weer verdwenen.
 
Ik zou blijven wat je nu bent en gewoon beter op je eten letten en niet cutten zelfde gewicht blijven tot je genoeg spiermassa en kracht gemaakt hebt endan een dikke cut zette voor de zomer.
 
Ik zou gewoon geen cardio doen en 500 kcal onder je op onderhoud eten en keihard krachttrainen.

Ik gebruik cardio als ik niet meer lager wil gaan in kcal. Dan pas voeg ik cardio toe.

Spierverlies kun je beperken door hoog in eiwitten te zitten.
2gr per kg lichaamsgewicht. 1gr vet per kg lichaamsgewicht en de rest met koolhydraten aanvullen.
 
Ik zou blijven wat je nu bent en gewoon beter op je eten letten en niet cutten zelfde gewicht blijven tot je genoeg spiermassa en kracht gemaakt hebt endan een dikke cut zette voor de zomer.
Dankje voor je reactie. Ok dus wel zorgen dat ik niet meer calorieen binnen krijg dan ik verbruik?
 
Ik zou blijven wat je nu bent en gewoon beter op je eten letten en niet cutten zelfde gewicht blijven tot je genoeg spiermassa en kracht gemaakt hebt endan een dikke cut zette voor de zomer.
Het is toch beter dat hij al goed scherp staat in de zomer en dan na de zomer deftig kan bulken?

Eerste cut gaat altijd wat langzamer, daarom zou ik nu beginnen moest ik hem zijn. Je kan altijd nog een maandje bulken als je vroeg lean bent.
 
Het is toch beter dat hij al goed scherp staat in de zomer en dan na de zomer deftig kan bulken?

Eerste cut gaat altijd wat langzamer, daarom zou ik nu beginnen moest ik hem zijn. Je kan altijd nog een maandje bulken als je vroeg lean bent.
De vraag is "cutten naar wat?" liever eerst massa make ipv te cutten naar niks lijk je of je geen eten krijgt thuis.
 
Bwa ik vind nu ook niet dat hij niks heeft als je zijn armen bekijkt. Foto's zij nu wel niet overdreven duidelijk om er een vetpercentage op te plakken.

Mijn tip is: vindt je jezelf te dik? Cutten

Zo niet: bulk
 
Bwa ik vind nu ook niet dat hij niks heeft als je zijn armen bekijkt. Foto's zij nu wel niet overdreven duidelijk om er een vetpercentage op te plakken.

Mijn tip is: vindt je jezelf te dik? Cutten

Zo niet: bulk
Bulk ook niet gewoon behoude je ziet zelf wel verschil. Hij is eigenlijk al in een bulk modus niet nodig om onnodig vet bij te pakken.
 
Ksnap de discussie hier niet???

Nou wil ik graag weten wat jullie adviseren om meer gespierd te worden.
Dit geeft toch eigenlijk duidelijk al aan dat hij gewoon moet bulken?
 
Vind jij jezelf te dik? Dan ga je cutten

edit: is al gezegd.
 
Snap niet dat mensen het over bulken hebben. Afgaande op je foto's zie je op minimaal 20% vet, ik denk eerder richting 25%. Bulken kan maar vind ik niet verstandig met een vetpercentage van rond de 25%, maar dat is persoonlijk. Goede cut (wel met cardio imo) inzetten van misschien een klein half jaar, waarbij je hoopt rond de 15% of lager uit te komen. Vervolgens is de zomer voorbij en kun je lekker een jaar gaan bulken.
 
Back
Naar boven