XXL Nutrition

Bulkschema, too much protein?

Bezoekers in dit topic

Obee

bodybuildingtanktops
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
10 dec 2009
Berichten
3.154
Waardering
686
Lengte
1m81
Massa
94kg
Vetpercentage
14%
08:00
120 gr havermout
160 ml melk
56 gr Whey

10:00
100 gr havermout
160 ml melk
130 gr tonijn

12:00
100 gr havermout
160 ml melk
150 gr kipfilet
150 gr broccoli

PreWo
28 gr whey

PostWo
28 gr whey

16:00
100 gr havermout
160 ml melk
150 gr kipfilet
150 gr broccoli

18:00
100 gr havermout
160 ml melk
130 gr tonijn

20:00
100 gr havermout
160 ml melk
130 gr tonijn

22:00
5 eieren
20 ml olfijfolie

00:00
500 gr kwark
100 gr noten (eet ik vaak al eerder vespreid over de avond)
Totaal: 5540 Kcal Eiwit: 485 Koolhydraten: 469 Vet: 179


Dit is mijn schema op het moment, nogal veel protein, dus zou ik dan nog meer koolhydraten moeten gaan eten? Wil wel op dit niveau qua KCal blijven, groei hier goed op, vandaar.

Op en aanmerkingen zijn altijd welkom natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
En dit krijg je allemaal weg?

Je hebt wel heeel weinig variatie...
 
Als je hierop goed groeit waarom niet.. alleen het is natuurlijk wel een berg aan Kcal dus zorg dat je vp% niet te ver oploopt. Persoonlijk zou ik wat havermout vervangen door rijst en/of brood en de hoeveelheden iets naar beneden schroeven zodat je niet te hoog in Kcal komt en de juiste e/k/v verhouding krijgt. Lijkt me trouwens moeilijk om dit schema vol te houden.
 
/*Havermout FTW! ;) /*

Als ik zo even kijken naar de E/K/V (43/41/16) is het opzich prima, alhoewel de carbs wel redelijk aan de hoge kant zitten en de vetten weer iets aan de lage kant, probeer dit nog ff te switchen. Daarnaast zijn je eiwitten in gram redelijk hoog, echter is dit logisch gezien je eet schema, als je met een lager kcal niet groeit dan zou ik dit gewoon aanhouden.
 
Als je hierop goed groeit waarom niet.. alleen het is natuurlijk wel een berg aan Kcal dus zorg dat je vp% niet te ver oploopt. Persoonlijk zou ik wat havermout vervangen door rijst en/of brood en de hoeveelheden iets naar beneden schroeven zodat je niet te hoog in Kcal komt en de juiste e/k/v verhouding krijgt. Lijkt me trouwens moeilijk om dit schema vol te houden.

Ja, mijn vet% hou ik altijd in de gaten hoor, heb gewoon steeds langzaam kcal opgeschroefd, en ben hier uiteindelijk terecht gekomen. En waarom brood ipv havermout, havermout lijkt me een stuk beter qua zout e.d. geen idee of rijst voordelen heeft t.o.v. havermout?

En dit krijg je allemaal weg?

Je hebt wel heeel weinig variatie...

Ik eet al een paar maanden dit, is niet moeilijk vol te houden hoor. Zou het erger vinden om telkens te moeten koken. ;) En ik vind havermout nog steeds lekker, hehe.

/*Havermout FTW! ;) /*

Als ik zo even kijken naar de E/K/V (43/41/16) is het opzich prima, alhoewel de carbs wel redelijk aan de hoge kant zitten en de vetten weer iets aan de lage kant, probeer dit nog ff te switchen. Daarnaast zijn je eiwitten in gram redelijk hoog, echter is dit logisch gezien je eet schema, als je met een lager kcal niet groeit dan zou ik dit gewoon aanhouden.

En in mijn excel bestand zijn de verhoudingen:

E: 36% K: 35% V:30%

Dus wel iets anders dan wat jij aangeeft :O
 
620 gr havermout pd hehe nice!
 
620 gr havermout pd hehe nice!

Vaak eet ik nog een bakje extra ook als ik honger heb, haha. Maarja voor 40 cent per 500 gram kan het wel hè.
 
zie er niet veel nut in zoveel achterover te slaan als je naturel bent, tenzij je extreem ectomorph bent.

enige wat ik kan zeggen is let op je VP..

oh ja heb jij geen last van als je los olijfolie drinkt dat je dan vlak erna moet schijten?
 
Laatst bewerkt:
Als je der op groeit... is het toch prima!? kzou zelf wat meer varieren maar ieder zo ze ding :)
 
zie er niet veel nut in zoveel achterover te slaan als je naturel bent, tenzij je extreem ectomorph bent.

enige wat ik kan zeggen is let op je VP..

oh ja heb jij geen last van als je los olijfolie drinkt dat je dan vlak erna moet schijten?

Ik bak de eieren daarin. Heb los wel eens geprobeerd, maar is niet te doen.
 
hele dag havermout en tonijn ga je nog geen 2 weken volhouden
 
Havermout smaakt echt nasty ass smerig :P moet iedere ochtend weer kokken als ik het drink.

Wat is er mis met rijst en kip en een lekker sausje? of ben je zo'n lui type die alles snel en makkelijk wil
 
  • Like
Waarderingen: Obee
bijna 500gr aan eiwit slaat nergens op en is zonde voor je geld. zeker voor dat gewicht.
er zijn hier wedstrijdatleten op het forum (in de 80/90kg klasse) die prima gaan op 250gr.
ik zou het rond de 200/250gr houden.
als je kcals mist zou ik dat aanvullen met complexe kh en gezonde vetten
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Obee
hele dag havermout en tonijn ga je nog geen 2 weken volhouden

Ik doe dit al een aantal maanden. :P Zo erg is het niet hoor, en vind havermout gewoon lekker.

bijna 500gr aan eiwit slaat nergens op en is zonde voor je geld. zeker voor dat gewicht.
er zijn hier wedstrijdatleten op het forum (in de 80/90kg klasse) die prima gaan op 250gr.
ik zou het rond de 200/250gr houden.
als je kcals mist zou ik dat aanvullen met complexe kh en gezonde vetten

Ja zoiets dacht ik al, zal eens wat lager gaan zitten en hoger in kh/vet, even kijken wat dat brengt.
 
is er iemand die kan bevestigen dat havermout minstens net zo goed is als bruine boterhammen?
 
Ben je niet bang voor al het kwik wat in tonijn zit?

Waarom eet je niet dingen die ook daadwerkelijk lekker zijn, zoals chocolade/ijs/pizza/hamburgers?

Afwisseling en met mate is de sleutel...
 
is er iemand die kan bevestigen dat havermout minstens net zo goed is als bruine boterhammen?

Sowieso net zo goed, en hoogstwaarschijnlijk nog stukken beter ook.

Ben je niet bang voor al het kwik wat in tonijn zit?

Waarom eet je niet dingen die ook daadwerkelijk lekker zijn, zoals chocolade/ijs/pizza/hamburgers?

Afwisseling en met mate is de sleutel...

Uhm, ik junk 1x in de week, dus eet ik een durum kipshoarma o.i.d. En zie mezelf niet echt gainen op ijs en zo, ja vet misschien. :P
 
op kipshoarma zal je ook niet echt gainen hoor haha


OT meer als 1 pak havermout per dag, BEEST:P
 
  • Like
Waarderingen: Obee
knap hoor dit volhouden pfoe moet er niet aan denken
 
Nice kerel! Dit is wat ik noem eten. Ik kom zelf ook aan mijn 5000 kcal. door shakes te drinken met een liter halfvolle melk, 40 gram whey en 150 gram havermout :D Je eiwitten zijn echter wel, zoals eerder gezegd, belachelijk hoog :P Probeer rond de 300 te zitten, en door wat te tweaken met brood / havermout toch aan de 5000 te raken :) Succes!
 
Back
Naar boven