XXL Nutrition

Bulkschema (uitgewerkt, met berekening) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bluze

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
37
Waardering
0
Zie onderaan deze pagina mijn nieuwe schema!
_______________

Oud schema

8:15 | 30 gram whey + 370 gram sinaasappelsap

8:30 | maaltijd 1: 4 bruine boterhammen met margarine en kipfilet (bijna 1 pakje)

10:45 | maaltijd 2: 3 bruine boterhammen met calvé pindakaas light

13:00 | maaltijd 3: 4 bruine boterhammen met margarine en runderrookvlees (bijna 1 pakje), 2 sneetjes ontbijtkoek met margarine

14:45 | maaltijd 4: 3 bruine boterhammen met 2 bananen

15:30 - 17:00 | workout

17:15 | 30 gram whey + 370 gram sinaasappelsap

17:30 | maaltijd 5: wat de pot schaft

20:45 | maaltijd 6: 3 bruine boterhammen met calvé pindakaas light

22:15 | maaltijd 7: 100 gram havermout gekookt tot papje met magere melk en 1 eetlepel honing

voor het slapen: 500 gram magere kwak

verder drink ik verspreid over de dag 2 liter magere melk.

Graag jullie reacties: wat kan beter / anders? Wat ik bijvoorbeeld niet weet is wanneer ik mijn fruit zou moeten nemen. Misschien dat ik een van de maaltijden hiermee kan vervangen? Ik zal binnenkort een voedingswaardentabel erop naslaan voor een beter beeld, maar misschien dat jullie aan de hand hiervan al het een en andere kunnen concluderen? Alvast heel erg bedankt.
 
Laatst bewerkt:
je kan je fruit voor het slapen gaan met je kwark eten. 's ochtends zou ik bij je whey wat brinta/havermout doen. succes
 
ik noteer vandaag de hoeveelheden die ik momenteel (dagelijks) neem. ik reken straks even uit wat mijn behoefte is, en dan ga ik de maaltijden uitwerken. kan ik zien of ik meer moet nemen of niet. maar nu was mijn vraag nog: als je bijv per dag 3600 kcal nodig zou hebben, is het dan de bedoeling dat je die evenredig "uitsmeerd" over je 6 maaltijden, dus 6 maaltijden van 600 kcal, of maakt dat niet zoveel uit? alvast bedankt.
 
zo veel bruine boterhammen ? , meer afwisseling hiero !
denk ook aan belangrijke vetten !
Bijvoorbeeld ipv. een paar boterhammen eens een schaaltje suikervrije Müssli met verchillende noot soorten (goede vetten) eten is perfekt.

kwark beter verdelen over 2 x 250 gram (2 x 30 in plaats van 1 x 60 gram eiwit wordt makkelijker verwerkt). (allebei 's avonds is goed, zodat je lichaam 's nachts ook wat kan "pakken" )

maaltijd 6 en 7 bij elkaar doen, ipv. maaltijd 7 die 250 gr kwark nemen (zo wat minder KH voor het slapen)

sinasappelsap er eventueel uitnemen, en whey shakes met water mixen en ipv de s.appelsap een lekkere vitaminerijke verse vrucht eten.. (of die vrucht bijv. banaan mee in de shake mixen)

ontbijtkoek mischien vervangen, maar moet niet ;) (bijv door roggebrood)

verders zelf aanvoelen wat bij je past
 
kdenk niet dat je veel honger zal lijden :rolleyes:
 
kdenk niet dat je veel honger zal lijden :rolleyes:


precies dat is hier aktueel niet te beoordelen, we weten zijn persoonlijk behoeft (nog) niet, als dat is bepaald, kan hier en daar nog een paar Kalorien/Eiwitten erbei of eraf worden genomen.
 
maar nu was mijn vraag nog: als je bijv per dag 3600 kcal nodig zou hebben, is het dan de bedoeling dat je die evenredig "uitsmeerd" over je 6 maaltijden, dus 6 maaltijden van 600 kcal, of maakt dat niet zoveel uit? alvast bedankt.
kan maar moet niet, mijn grootste maaltijden zijn ontbijt, voor de training en erna.
kwark beter verdelen over 2 x 250 gram (2 x 30 in plaats van 1 x 60 gram eiwit wordt makkelijker verwerkt).
moet niet, die 60 wordt ook wel verwerkt
 
Even een klein detail. Waarom pindakaas light? Deze bevat minder gezonde (onverzadigde en meervoudig onverzadigde) vetten en véél meer (weet de grammen even niet meer) koolhydraten als je die vergelijkt met de gewone calve pindakaas... en dat noemen ze dan light..
Je mag best wat gezonde vetten hebben hoor! Koolhydraten krijg je al genoeg binnen via brood lijkt me zo..
 
kan maar moet niet, mijn grootste maaltijden zijn ontbijt, voor de training en erna.

moet niet, die 60 wordt ook wel verwerkt

bij de ene wel, de andere niet zo goed, bij mij werkt gedeeld (dus 2 x 250gr) een stuk beter, als indikator daarvoor zijn dan mijn ruften ;)
Eet ik te veel kwark in een keer, dan komen de :fart:, en dat wil ik m'n kollega's niet aandoen :D

doe je het delen (2 x 250) maak je zeker geen fout ;

zoals ik al schreef

verders zelf aanvoelen wat bij je past
 
Ps dit gebeurt als je te veel kwark in een keer eet :D, pas op met vuur:eek:

Asses of Fire - LiveVideo.com

Owww.... vandaar dat ik me altijd ondersteboven schijt 's ochtends. :P

Eventjes on-topic, bedankt voor de tips! Lijdt inderdaad nooit honger maar wil nu gewoon serieus bij gaan houden, zodat ik ook de samenstelling van m'n voeding wat meer leer kennen. Ben bezig geweest met het opstellen van een schema, zal ook met jullie tips nog wat rekening houden. Is toch best nogal een werkje, zeker voor de eerste keer. Tot zover kan ik in ieder geval zeggen dat ik de pindakaas niet meer doe, veel te veel vetten, althans volgens het schema waar ik mee bezig ben.

Ik hou jullie op de hoogte!
 
Ik heb inmiddels een schema samengesteld waar ik me in kan vinden. Jullie kritiek is echter zeer welkom, omdat dit mijn eerste serieuze voedingsschema is. Ik had ook nog een aantal specifiek vragen:

* De activiteitsfactor. Ik vond deze erg moeilijk om in te schatten. Ik train zo'n 5 keer per week, 1,5 uur vrij hard, hoewel ik nog bij geen enkele oefening 100 kg pak. 's Avonds heb ik een bijbaan in een magazijn, waar ik vrachtcontainers vollaad (3 uur per dag). Is mijn schatting correct?
* Is mijn pre- en post-WO voeding goed? Ik heb die trouwens gebaseerd op deze thread: Klik
* Ik drink overdag graag melk (mager), zo graag dat ik wel aan 1,5-2 liter kom, denk ik. Ook eet ik voor ik ga slapen nog een bak kwark (500 gram, ga ik nu splitsen, bedankt!) leeg. Kan ik dat met dit schema blijven doen of krijg ik dan een overdaad aan eiwitten binnen?
* Al het andere wat ik momenteel vergeet, maar daar zal ik dan later op terug komen.

Ik hoop dat jullie het een goed schema vinden, want ik heb er echt m'n best op gedaan, maar ik sta open voor alle verbetering!

Bedankt

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ziet er eigenlijk wel best goed uit. Misschien dat andere er nog wat details uit kunnen halen ofzo maar in zijn geheel vind ik het toch een degelijk schema.
Heb je dit schema gemaakt met een programmatje ofzo ?
 
Ziet er aardig goed uit , zou alleen nog bijv nog een stuk fruit toevoegen . Een banaan ofzo
 
Ziet er eigenlijk wel best goed uit. Misschien dat andere er nog wat details uit kunnen halen ofzo maar in zijn geheel vind ik het toch een degelijk schema.
Heb je dit schema gemaakt met een programmatje ofzo ?

Stats_DBB.xls, zie hier. Bedankt voor je commentaar.

Ziet er aardig goed uit , zou alleen nog bijv nog een stuk fruit toevoegen . Een banaan ofzo

Ook jij bedankt voor je commentaar. Wellicht kan ik die banaan nog Pre-WO erbij pakken.

Zou iemand ook mijn vragen nog kunnen beantwoorden? Bedankt.
 
je post en pre whey delen. 20 voor 20 na 1 glas sinasappelsap voor en na .

bij opstaan 25g whey isolaat nemen.

je zit wel 700Kcal . te hoog

geen rijst meer doen om 21:30u

geen extra melk meer drinken als in je schema.

ik zie je op +-3000Kcal. op niet trainingsdag vul dit aan met 250-500 op trainingsdag.

( waarom bulken als je nu mooi op 15% vet zit) heb ik zelf ook mooi winterpack.;)
 
Back
Naar boven